עבודתם של מנהלי משאבי האנוש היא המנוע מאחורי התפתחות החברה, ולמרות זאת, לפעמים נראה שלא מכירים מספיק בתרומתם הרבה לארגון. התפקיד שלהם הולך והופך מורכב יותר ומאתגר יותר מיום ליום, בפרט בימים אלה של תחרות אכזרית בשוק העבודה, ולמרות זאת, הוא מתבצע רובו ככולו מאחורי הקלעים.
הנה 8 מרכיבים בתפקידם של מנהלי משאבי אנוש, שאף ארגון לא יכול בלעדיהם ושמהווים את הסיבות לכך שמנהל משאבי האנוש צריך להיחשב לשותף אסטרטגי ולקבל מקום סביב שולחן ההנהלה הבכירה:
1 בונים צוותים
מנהל משאבי האנוש הוא זה שיודע איך לעצב הודעת גיוס מושלמת, הוא מייצג את החברה בכנסי גיוס, בירידי קריירה, וברחבי האינטרנט. הם מאתרים את הכישרונות החשובים ביותר לחברה נאבקים כדי לגייסם.
הם מפלסים את דרכם דרך מאות או אלפי קורות חיים עד שהם מאתרים את המגויס המושלם ביותר, הם אלה שמאבחנים איך המגוייס החדש יתאים למטרות הארגון, לצוות למנהל ולתרבות הארגונית תוך ראיית התמונה הגדולה של הארגון. וברגע שהמגויסים החדשים נקלטים בחברה הם אלה שמלווים אותם ומוודאים שיש להם קליטה קלה.
2 בונים את התרבות הארגונית
מנהלי משאבי האנוש הם אלה שעוזרים לעצב מדיניות שמטרתה לעצב את תרבות החברה, הם תומכים בתקשורת, ובערכים בארגוניים.
כאשר הם מגייסים עובד חדש הם יודעים למצוא את ההתאמה המלאה ביותר שלו לתרבות הארגונית הקיימת של החברה שלך, והם אלה שיודעים איזה מועמד יהיה בעל ההשפעה החיובית ביותר על הצוות והחברה כולה.
3 מומחים במולטי-טאסקינג
מנהלי משאבי האנוש הם בעלי כובעים רבים: מקצוענים במשאבי אנוש, ובכל זאת גורמים לכך שעבודתם נראית קלה לביצוע. הם מבינים בחוקי שכר, ביטוח, תאימות וכו, והם אלה ששולטים בכאוס שמתלווה לקמפייני גיוס.
הם אלה שמארגנים תוכניות הכשרה ומלווים בסבלנות את העובדים בתוכנות חדשות שהם לא מבינים. לפעמים הם נקראים לתווך, פעמים אחרות הם מתבקשים לתת עצות, ופעמים אחרות הם שם רק כדי להקשיב.
4 שומרים על מידת התחרותיות של החברה
מנהלי משאבי האנוש הם אלה שאחראיים על ניתוח רמות השכר וההטבות המתאימות שיאפשרו לשמר את העובדים, והם אלה שיודעים לייצר יתרונות כדי לוודא שהארגון שלהם יכול למשוך את המגויסים המוכשרים ביותר שיאפשרו את הביצועים הטובים ביותר של החברה.
5 אחראיים על שימור יעיל של עובדים
מנהלי משאבי האנוש הם אלה שמבינים אילו חבילות שכר והטבות המתאימות ביותר יאפשרו לגייס ולשמר עובדים ובה בעת מקפידים לא לחרוג מהתקציב.
הם אלה שמסייעים לארגן אירועים, לאפשר עבודה מכל מקום ועוד. הם אלה שמקדמים תוכניות בריאות כמו חברויות במכוני כושר לעובדים, שיעורי יוגה וכו. והם אלה שדואגים לכך שמטבחי החברות יהיו מצוידים בפירות, ירקות וחטיפים בריאים אחרים.
6 עוזרים לתרום לקהילה
עובדים רוצים לעבוד עבור חברות שמעניקות עדיפות לאחריות תאגידית. דו"ח של Deloitte Global Human Trends מצא, כי 76% מעובדי דור המילניום מאמינים כי ארגונים צריכים להוות כוח המשפיע לחיוב על החברה.
מנהלי משאבי האנוש מבינים שהעובדים רוצים לתרום לקהילה ולעבוד למען מטרה גדולה יותר, והם אלה שמסייעים לארגן פעילויות למען הקהילה, פעולות התנדבותיות, גיוס כספים ושיתופי פעולה עם ארגוני צדקה.
7 גורמים למקום העבודה להיות מקום שאנשים נהנים להגיע אליו
מנהלי משאבי האנוש הם אלה שמקדמים את האיזון הבריא בין עבודה לחיים אישיים, ומציעים דרכים לשמור על הסביבה במשרד נאור וידידותי לכל עובדיו.
הם אלה שמארגנים ימי גיבוש, תחרויות בין-תחומיות, הפי אאואר, ארוחות צהריים ועוד, וכל זאת ברוח הפיכת המשרד למקום כייפי שאנשים נהנים לבוא אליו.
8 חסרי אנוכיות
ולבסוף, מנהלי משאבי האנוש שמים את המטרות של הארגון ואת המשימות מעל הצרכים של המחלקה שלהם. הם מבינים מה הכי טוב עבור כל צוות ויודעים לעבוד ללא לאות כדי לגרום לזה לקרות.
לאור כל זאת, מגיע להם, למנהלי משאבי האנוש, להיות חלק מההנהלה, כשותפים אסטרטגיים.