אמון הוא השורש של כל מערכת יחסים טובה, כולל זו של מנהל ועובד. כאשר העובדים שלך בוטחים בך, והם מבינים כי מה שאתה עושה תואם לאינטרס שלהם, סביר יותר שתזכה לצוות עובדים בעל מעורבות.
כאשר האמון חסר, כך גם האושר ושביעות הרצון בעבודה, וכאשר העובדים חסרי התלהבות בעבודתם, התפוקה שלהם יורדת באופן משמעותי.
אמון הוא חובה במקום העבודה וכל יום העובדים צריכים להרגיש שהם נמצאים שם מהסיבות הנכונות, שהם עובדים לקראת מטרות משותפות, ושישנה שקיפות במקום העבודה. ללא יחסי אמון יהיה אובדן של תפוקה ותחלופת עובדים, וכידוע עלות תחלופת עובדים היא מהגבוהות שיש. תהליכי גיוס והכשרה אורכים זמן רב ומבזבזים משאבים רבים.
8 סיבות לכך שאמון חשוב במקום העבודה:
אמון מסייע למנוע עוינות בצוות שלכם, ואף מסייע למנוע תוקפנות ופסיביות.
אמון עוזר לעובדים לקבל יותר שינויים, שהם בלתי נמנעים בכל החברות.
אמון מסייע לעובדים להיות פתוחים יותר למשוב שלילי. אם הם יודעים שאתם בצד שלהם ולטובתם, הם נוטים יותר לקחת את המשוב השלילי בצורה חיובית.
אמון עוזר להניע את הצוות.
אמון מגביר את נאמנות העובדים לחברה שלהם, ולכן הם הופכים לשגרירי מותג מצוינים אשר מתפקדים לאחר מכן ככלי גיוס יוצא דופן.
אמון מאפשר לעובדים להרגיש בנוח לשתף את הרעיונות שלהם, וזהו המפתח של תנועה קדימה של כל ארגון.
אמון מגביר מורל ומטפח תרבות חברה חיובית.
אמון מגדיל את הפרודוקטיביות ואת איכות העבודה, המוביל ללקוחות מאושרים.
3 דרכים באמצעותן מנהיגים יכולים לבנות אמון
להפגין תשוקה
אם אתה רוצה שהעובדים שלך יהיו נלהב לגבי מה שהם עושים ושיצרו עבודה נהדרת, אתה צריך לעשות את אותו הדבר. הם צריכים לבטוח בכך שאתה שם מהסיבות הנכונות וכי אכפת לך על החברה בכללותה.
כאשר אתה מדגים תשוקה, עליך להתיישר לחזון הארגון ולערכיו, שהם ביטויים אמיתיים של הכוונות שלך בתוך הארגון.
הדרך להדגים תשוקה היא להיות פעילים במדיה החברתית של הארגון, לשווק את מותג המעסיק, לעבוד קשה למען מטרות הארגון, ולהשתתף לעתים קרובות ככל האפשר בפעילויות הקשורות לעבודה ובאירועי חברה.
לשתף את הידע שלך
להיות בעל ידע על התעשייה בה הארגון שלכם פועל אומר לצוות שלך שאתה יודע על מה אתה מדבר.
העובדים שמחים הרבה יותר כאשר הם מובלים על ידי אנשים שעבדו את דרכם למעלה, עם מומחיות עמוקה בכל הפעילויות של הארגון.
ברגע שהם מבינים שאתה יודע על מה אתה מדבר, וכאשר תשתף איתם את הידע שלך, יהיה להם יותר נוח לפנות אליך עם שאלות, ולקבל בהבנה את ההחלטות שלך, את המשוב והביקורת.
לקיים את ההבטחות שלך
כפי שלימדו אותנו כשהיינו צעירים, וכדי שלא לאכזב במערכות היחסים האישיות שלנו, אל תבצע הבטחות שאינך יכול לקיים.
זה נשמע פשוט למדי, אבל כמנהיג (במיוחד למנהל מתחיל), זה יכול להיות מפתה מאוד לרצות לקבל את הערצת הצוות שלך עם מחוות והצהרות גדולות. אבל האמת היא שההערצה באה מתוך אמון וכבוד יותר מכל. כפי שאמרנו, יש להרוויח אמון, לא לקנות.