שיתוף

בניית תרבות ארגונית בריאה היא חיונית לטיפוח מחוברות עובדים, שביעות רצון עובדים ורווחת עובדים כללית.

מנהלי משאבי האנוש ממלאים תפקיד מפתח בקידום הרגלים התורמים לסביבת עבודה חיובית.

קידום פעיל של הרגלים אלה, מאפשר למנהלי משאבי אנוש לתרום רבות לפיתוח תרבות ארגונית חיובית המושכת כישרונות מובילים, מסייעת בשימור עובדים ויוצרת מקום עבודה בו עובדים משגשגים מבחינה אישית ומבחינה מקצועית כאחת.

בנייה ושמירה על תרבות ארגונית בריאה היא מאמץ מתמשך הדורש מחויבות וחיזוק מההנהלה הבכירה ומכוח האדם בכל הארגון.

להלן 8 הרגלים שעידודם מאפשר למנהלי משאבי אנוש לבנות תרבות ארגונית בריאה:

1 תקשורת פתוחה:

יש לעודד תקשורת שקופה ופתוחה בכל רמות הארגון. מנהלי משאבי אנוש צריכים לאפשר לעובדים ערוצים להביע את הרעיונות, החששות והמשוב שלהם.

פגישות קבועות, סקרים ומדיניות הדלת הפתוחה, תורמים לתרבות ארגונית שבה התקשורת זורמת בחופשיות, מטפחת אמון ושיתוף פעולה.

2 הכרה בהישגי העובדים והערכתם:

יש לטפח תרבות ארגונית של הערכה להישגי העובדים על ידי הכרה בהישגיהם וציון פומבי של הישגי העובדים.

מנהלי משאבי אנוש יכולים ליישם תוכניות רשמיות להכרה בהישגים, לעודד הכרה בין עמיתים, ולהכיר בהישגים בפגישות צוות. הכרה בתרומת העובדים מטפחת אווירה חיובית ומחזקת את תחושת הערך של העובד בארגון.

3 איזון בין עבודה לחיים אישיים:

יש לנקוט יוזמות של איזון בין עבודה לחיים אישיים ורווחה. מנהלי משאבי אנוש צריכים לקדם מדיניות התומכת בלוחות זמנים גמישים לעבודה, אפשרויות עבודה מרחוק והטבות בנושא חופשות.

עידוד איזון בריא בין העבודה לחיים האישיים תורם להפחתת הלחץ, לשביעות רצון מוגברת בעבודה ולאושר כללי של העובדים.

4 למידה ופיתוח מקצועי מתמשכים:

יש לטפח תרבות ארגונית של למידה מתמשכת והתפתחות מקצועית. מנהלי משאבי אנוש יכולים לתמוך בעובדים ברכישת מיומנויות חדשות, לספק הזדמנויות להדרכה וסדנאות וליצור סביבה ידידותית ללמידה.

מחויבות ללמידה לא רק משפרת את ביצועי העובדים אלא גם מקדמת תרבות של ארגונית של מחויבות לחדשנות ויכולת הסתגלות.

5 גיוון תעסוקתי והכלה:

יש להעניק עדיפות ליוזמות של הכלה וגיוון תעסוקתי. מנהלי משאבי אנוש צריכים לפעול באופן אקטיבי ליצירת מקום עבודה שמעריך ומאמץ הבדלים הקשורים לרקע של העובד, לחוויות ולנקודות מבט.

מדיניות מכילה, הכשרה לגיוון תעסוקתי ונהלי גיוס מגוונים, תורמים לתרבות ארגונית שבה כל העובדים מרגישים שמכבדים ומכילים אותם.

6 העצמה ואוטונומיה:

יש לעודד תחושת העצמה ואוטונומיה בקרב העובדים. מנהלי משאבי אנוש יכולים לתמוך בתרבות ארגונית שבה לעובדים יש אוטונומיה לקבל החלטות, לקחת אחריות על פרויקטים ולתרום להצלחת הארגון.

עובדים מועצמים יותר הם עובדים מחוברים יותר לארגון ובעלי מוטיבציה גבוהה יותר להצטיין בתפקידיהם.

7 פתרון סכסוכים ושיתוף פעולה:

יש לקדם פתרון סכסוכים בריא ושיתופי פעולה. מנהלי משאבי אנוש צריכים לספק הדרכה על תקשורת יעילה, פתרון קונפליקטים ועבודת צוות.

סביבת עבודה שבה אי הסכמות מטופלות בצורה בונה ושיתוף פעולה זוכה להערכה, היא סביבת עבודה שמטפחת תרבות ארגונית של כבוד הדדי ושיתוף פעולה.

8 תוכניות בריאות:

רצוי ליישם תוכניות בריאות המתמקדות ברווחה גופנית, נפשית ורגשית.

מנהלי משאבי אנוש יכולים לארגן פעילויות הקשורות לבריאות, לספק משאבים לניהול סטרס ולתמוך ביוזמות התורמות לבריאות הכללית של העובדים.

התמקדות בבריאות העובד וברווחתו הנפשית, משפרת את המורל והפרודוקטיביות של העובדים.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה