הצורך לתקשר את אסטרטגיית הארגון ואת אסטרטגיית משאבי אנוש לכל העובדים בצורה אפקטיבית, נובע מההכרח לוודא שכל העובדים, מהמנכ"ל עד אחרון העובדים, מכירים את היעדים הארגוניים ופועלים על פיהם.
פרט לכך, תקשור האסטרטגיה גם תורם רבות לשיפור מחוברות העובדים ומאפשר לבנות תרבות ארגונית חיובית.
כישלון לתקשר היטב את אסטרטגיית משאבי אנוש עלול לגרום להתנתקות העובדים מיעדי הארגון, להתנגדות לשינויים, לאי הבנות ולאתגרים ביישום יעיל של תוכניות משאבי אנוש.
תקשורת ברורה ושקופה של האסטרטגיה היא המפתח למיצוי ההשפעה של אסטרטגיות משאבי אנוש הן על עובדים בודדים והן על הארגון כולו.
כלומר, היכולת לתקשר היטב את האסטרטגיה לכל העובדים, ממלאת תפקיד קריטי בטיפוח מחוברות העובדים.
נשאלת השאלה, מה בעצם קורה כאשר מנהלי משאבי אנוש לא מצליחים לתקשר את אסטרטגיית משאבי האנוש ביעילות.
להלן 8 השלכות שליליות שעלולות להווצר במקרים בהם מנהלי משאבי האנוש לא מצליחים לתקשר ביעילות את האסטרטגיה:
1 היעדר תאימות בין העובדים ליעדי הארגון:
תיקשור יעיל של אסטרטגיית משאבי אנוש מוודא שעובדים בכל הרמות יבינו כיצד יוזמות משאבי אנוש מתיישבות עם היעדים והייעוד הכוללים של הארגון.
ללא התאימות הזו, העובדים עלולים לתפוס את פעילויות משאבי אנוש כמנותקות או לא רלוונטיות לעבודה היומיומית שלהם, מה שמוביל לחוסר מעורבות וחוסר מחויבות.
2 ירידה במחוברות העובדים:
הבנת הכיוון האסטרטגי של יוזמות משאבי אנוש יכולה לשפר את מחוברות העובדים.
כאשר עובדים מודעים לאופן שבו אסטרטגיות משאבי אנוש תורמות לפיתוח המקצועי, לרווחתם ולצמיחה שלהם בקריירה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו מעורבים ומושקעים בהצלחת יוזמות אלו.
3 התנגדות לשינויים:
אסטרטגיות משאבי אנוש כרוכות לרוב בשינויים במדיניות, בנהלים או בנוהלי עבודה. ללא תקשורת ברורה, העובדים עלולים להתנגד לשינויים הללו עקב חוסר הבנה או פחד מהלא נודע.
תקשורת אפקטיבית מסייעת בניהול ציפיות, מפחיתה את אי הוודאות ומעודדת עובדים לאמץ שינויים נחוצים.
4 פרשנות שגויה של כוונות:
ללא תקשורת ברורה, העובדים עלולים לפרש לא נכון את הכוונות מאחורי יוזמות משאבי אנוש.
זה יכול להוביל להפצת שמועות, מידע מוטעה או חוסר אמון בקרב העובדים. תקשורת שקופה עוזרת להפיג תפיסות שגויות ולבנות אמון על ידי מתן הבנה ברורה של הרציונל והיעדים מאחורי אסטרטגיות משאבי אנוש.
5 שביעות רצון מופחתת של העובדים:
עובדים שאינם מודעים לאסטרטגיות משאבי אנוש עלולים להרגיש מנותקים מהכיוון שאליו מכוון הארגון, מה שעלול להוביל לירידה בשביעות הרצון מהעבודה.
תקשורת ברורה מבטיחה שהעובדים ידעו כיצד יוזמות משאבי אנוש מתוכננות לשפר את חווית העובד שלהם, ולתרום בכך להגברת שביעות הרצון.
6 החמצת הזדמנויות לפידבק מהעובדים:
תקשורת היא תהליך דו-כיווני המאפשר לעובדים לספק משוב על אסטרטגיות משאבי אנוש.
כישלון בתקשורת יעילה עלול לגרום להחמצת הזדמנויות לאסוף תובנות חשובות מהעובדים, ולהגביל את יכולתו של הארגון להתאים את יוזמות משאבי אנוש, כדי לענות על הצרכים המגוונים של כוח העבודה שלו.
7 השפעה על התרבות הארגונית:
אסטרטגיות משאבי אנוש משפיעות לרוב על התרבות הארגונית, ומשפיעות על האופן שבו עובדים מקיימים אינטראקציה, משתפים פעולה ותורמים למקום העבודה.
כאשר מנהלי משאבי אנוש אינם מתקשרים את האסטרטגיות, עלול להווצר מצב בו העובדים לא יבינו במלואם את השינויים הרצויים, מה שיוביל לניתוק בין ערכים מוצהרים להתנהגויות בפועל.
8 יישום לא יעיל של תוכניות משאבי אנוש:
תוכניות ויוזמות משאבי אנוש דורשות השתתפות פעילה ותמיכה של עובדים לצורך יישום מוצלח.
היעדר תקשורת שמתקשרת את האסטרטגיה, עלול לגרום לשיעורים נמוכים של אימוץ האסטרטגיה על ידי העובדים, התלהבות מופחתת, וכישלון במימוש היתרונות המיועדים של תוכניות משאבי אנוש.
.