שיתוף

חדשות לבקרים ניתן לשמוע על שיטות חדשות להכשרת מנהלים, שמיועדות להפוך עובד למנהל טוב ולא פחות מכך: איך להפוך מנהל רע למנהל טוב. מסתבר שיש כמה כישורים בסיסיים שקובעים את ההבדלים המהותיים בין  מנהלים טובים למנהלים גרועים.

ראשית, מנהלים טובים הם בעלי מוטיבציה לגייס עובדים מצויינים ולטפח אותם, בעוד שמנהלים בינוניים יעדיפו לגייס עובדים בינוניים ומנהלים גרועים יעדיפו עובדים גרועים.

ניהול טוב מתמצה בסיכום כל המאמצים שמשקיעים המנהלים וביכולות המנהיגות שלהם. מנהלים טובים מהווים השראה לצוות ומטפחים פרודוקטיביות.

יש לכך חשיבות רבה, שכן טיב המנהלים משפיע ישירות על שיעורי תחלופת העובדים, על מידת הפרודוקטיביות ועל רמת המוטיבציה של העובדים.

 להלן 7 תכונות של מנהלים טובים:

1 הענקת גיבוי לצוות:

מנהלים טובים נוטים להעניק גיבוי לצוות העובדים שלהם, ולא חוששים להעיר להם כאשר הם טועים.

2 הענקת סיוע תדיר לחברי הצוות ופירגון לעובדים הכפיפים:

מנהל טוב תמיד ישמש דוגמה אישית ויעניק סיוע לכל עובד שזקוק לכך, בלי לקחת על כך קרדיט. מנהל טוב יודע שהצלחת כל אחד מחברי הצוות היא הצלחתו שלו כמנהל. לכן תמיד יפרגן לעובד שהגיע להישגים טובים.

3 לוקח בחשבון את השאיפות האישיות של העובדים שלו:

מנהל טוב זוכר כי לעובדים הכפיפים לו יש מטרות ושאיפות אישיות בנוסף למטרותיו ושאיפותיו של הארגון של הצוות כקבוצה. לכן, מנהל טוב יוודא שהעובד יוכל לממש את השאיפות האישיות שלו באופן שהן ישתלבו במטרות הארגון.

4 מעדיף עובדים שיודעים יותר ממנו:

מנהל טוב ישאף לגייס עובדים שהידע שלהם בתחום העיסוק של הארגון הינו רב מהידע שלו עצמו ולא יחוש מאוים על ידי עובד שיודע יותר ממנו.

5 ויתור על האגו האישי לטובת המטרה הכוללת של הארגון:

מנהל טוב לא מקבל החלטות שנועדו להאדיר את האגו שלו עצמו, אלא כאלה שיקדמו את מטרות הצוות והארגון. בנוסף, מנהל טוב לא יחשוש לשנות את דעתו או את הכיוון שאליו רצה להגיע, אם הבין שטעה.

6 יודע לקבל ביקורת:

מנהל טוב יעדיף שלא לעבוד עם יס-מנים כי הוא מבין שבטווח הארוך הם למעשה יכשילו אותו ואת הצוות כולו.

מנהל טוב יעדיף לעבוד עם עובדים מצויינים, שיש להם ידע וניסיון, ואשר מביעים את דעתם האמיתית ללא חשש, גם כשהיא מנוגדת לדעתו של המנהל.

7 יודע לנקוט יוזמה ולתכנן קדימה:

מנהל טוב הוא בעל תכונות של לקיחת יוזמה, תושייה, ושאיפה לפתור בעיות. מנהלים טובים מנהיגים את העובדים שלהם הודות לתכונות אלה. הודות ליוזמה התמידית שלהם ולתושייה שלהם בכל פעם שהם נתקלים במכשול.

 

 

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה