ניהול ומנהיגות חיוביים הינם חיוניים ליצירת סביבת עבודה בריאה, מעורבת ופרודוקטיבית.
למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד חיוני בקידום מנהיגות חיובית בארגון. הבנת כוחה של מנהיגות חיובית והתועלת שהיא מביאה, מאפשרת למנהלי משאבי האנוש ליצור מקום עבודה שבו העובדים משגשגים, המעורבות גוברת, ניתן למשוך אליו טלנטים ולשמר אותם לאורך זמן. השקעה בפיתוח מנהיגות וקידום תרבות של חיוביות הם צעדים מרכזיים להשגת תוצאות אלו.
להלן 7 תובנות מפתח שמנהלי משאבי אנוש צריכים לדעת לגבי העוצמה וההשפעה של ניהול חיובי:
1 מנהיגות חיובית משפרת את רווחת העובדים:
מנהלים חיוביים יוצרים סביבת עבודה שבה העובדים מרגישים מוערכים, בעלי מוטיבציה ומוערכים.
כאשר עובדים תופסים את המנהלים שלהם כחיוביים ותומכים, הרווחה הכללית שלהם, כולל בריאות גופנית ונפשית, משתפרת. מנהלי משאבי אנוש צריכים להכיר בכך שרווחה היא לא רק עניין אישי של העובד, אלא היא מושפעת משמעותית ממקום העבודה ומהמנהיגות.
2 מנהיגות חיובית מגבירה את המעורבות:
מנהלים חיוביים מעוררים השראה ומערבים את הצוותים שלהם. הם מטפחים תחושת מטרה, אופטימיות ואחווה. עובדים מעורבים הם יותר מחויבים, בעלי מוטיבציה ופרודוקטיביות.
מנהלי משאבי אנוש צריכים לעודד תוכניות לפיתוח מנהיגות המדגישות חיוביות, אינטליגנציה רגשית ומיומנויות תקשורת אפקטיביות.
3 חיזוק החוסן של הארגון בפני משברים:
מנהיגות חיובית מציידת את העובדים במיומנויות להתמודד עם מצוקות ומכשולים. כאשר מנהיגים מדגימים חוסן בפני משברים ומספקים תמיכה, הם עוזרים בכך ליצור תרבות ארגונית של יציבות הארגון גם בתקופות קשות.
מנהלי משאבי אנוש יכולים לספק משאבים למנהלים כדי לשפר את כישורי בניית החוסן מפני משברים.
4 למנהיגות חיובית יש יתרון במשיכת טלנטים ושימורם:
עובדים מוכשרים מעדיפים ארגונים שיש בהם ניהול חיובי. הם מחפשים מקומות עבודה שבהם הם יכולים לצמוח, לתרום ולשגשג.
יתר על כן, עובדים נוטים יותר להישאר בארגון שבו הם מרגישים מוערכים ומקבלים השראה מהמנהיגים שלהם. מנהלי משאבי אנוש צריכים להדגיש את תרבות המנהיגות החיובית בעת גיוס ושימור כישרונות.
5 משוב חיובי מניע ביצועים:
מנהיגים חיוביים מספקים משוב בונה והכרה במאמצים ובהישגים של העובדים. משוב זה מטפח תרבות ארגונית של שיפור מתמיד ומצוינות. מנהלי משאבי אנוש יכולים לקדם תוכניות משוב והכרה בהישגים ולעודד מנהלים לספק משוב חיובי קבוע לעובדים שלהם.
6 מיומנויות פתרון קונפליקטים הן קריטיות:
מנהיגות חיובית אין פירושה הימנעות מקונפליקטים אלא טיפול בהם בצורה בונה. מנהלים המצטיינים בפתרון סכסוכים, בונים צוותים חזקים יותר ומונעים תלונות מתמשכות.
מנהלי משאבי אנוש צריכים לספק הדרכה ליישוב קונפליקטים למנהיגים ולעודד תקשורת פתוחה בתוך הארגון.
7 מנהיגות חיובית היא מיומנות שניתן ללמד:
מנהלי משאבי אנוש צריכים להכיר בכך שניתן ללמוד ולפתח מנהיגות חיובית. אימון והכשרה למנהיגות חיובית יכולים לעזור למנהיגים הנוכחיים שמעוניינים להגיע רחוק, לרכוש את המיומנויות ולסגל את הלך הרוח הדרושים כדי להוביל בצורה חיובית. הזדמנויות למידה והתפתחות מתמשכות חיוניות לטיפוח תרבות של מנהיגות חיובית.