למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד מרכזי ביצירה ועידוד של צמיחת הארגון על ידי טיפוח צמיחת עובדים.
השקעה בתוכניות מקיפות לפיתוח מקצועי מאפשרת למנהלי משאבי האנוש לוודא שהעובדים משפרים את הכישורים והידע שלהם ללא הרף, תוך עמידה בקצב ההתקדמות בתעשייה ודרישות התפקיד המתפתחות.
מפגשי הדרכה, סדנאות וגישה לקורסים מקוונים מחזקים את העובדים להצטיין בתפקידיהם הנוכחיים ולהתכונן לקראת תחומי אחריות עתידיים.
זה מאפשר להגדיל את הפרודוקטיביות של כל עובד ובה בעת בונה כוח עבודה מוכשר ורב-תכליתי יותר, מה שמניע את היעילות והחדשנות הארגונית הכוללת.
יתר על כן, מנהלי משאבי אנוש יכולים ליצור תרבות ארגונית מכוונת צמיחה על ידי יישום תוכניות פיתוח קריירה חזקות ומתן מסלולים ברורים לקידום.
סקירות ביצועים סדירות, משוב מותאם אישית ותוכניות חונכות, עוזרים לעובדים להבין את החוזקות שלהם מול התחומים שעליהם לשפר, תוך הגדרת יעדים מוחשיים להתקדמות הקריירה שלהם.
עידוד תרבות ארגונית של למידה מתמשכת וניידות פנימית מעלה את המורל ואת שימור העובדים, ומבטיח שהארגון מטפח וממנף כל הזמן את הכישרונות הפנימיים שלו.
גישה זו יוצרת מתאם חיובי גבוה בין שאיפות העובדים ליעדים הארגוניים, וכתוצאה מכך כוח עבודה חדורי התורם באופן פעיל להצלחת החברה ולתחרותיות בטווח הארוך.
להלן 7 שלבים להגברת הצמיחה של העובדים באופן שתורם לצמיחת הארגון:
1 תוכניות לפיתוח קריירה:
יש לעבוד עם העובדים כדי ליצור תוכניות לפיתוח קריירה אינדיבידואלית המתאימה לכל עובד בהתאם לשאיפותיו ויכולותיו.
יש לספק הזדמנויות לצמיחה וקידום משום שזה יכול להגביר את שביעות הרצון של העובדים בעבודה ולהפחית את תחושות הקיפאון ודריכה על המקום.
2 אימון ופיתוח מקצועי:
יש להציע תוכניות הדרכה ופיתוח המסייעות לעובדים לרכוש מיומנויות חדשות ולקדם את הקריירה שלהם. למידה מתמשכת יכולה להשאיר את העובדים מחוברים ובעלי מוטיבציה גבוהה.
3 תוכניות חונכות:
יש להקים תוכניות חונכות המחברות בין עובדים לעמיתים מנוסים יותר. מנטורים יכולים לספק הדרכה, תמיכה, ייעוץ, ולעזור להקל על מתח ושחיקה.
4 כלי הערכה עצמית:
יש לעודד את העובדים להשתמש בכלי הערכה עצמית כדי להרהר בביצועים שלהם ולבחון אותם ולהגיע לתובנות לגבי התחומים שעליהם לשפר.
5 תוכניות פיתוח אישיות:
יש לסייע לעובדים ליצור תוכניות פיתוח אישיות המתארות את יעדי הקריירה שלהם, את הכישורים שהם צריכים לפתח, ואת הצעדים שהם ינקטו כדי להשיג יעדים אלו.
6 זיהוי הישגים והכרה בהם:
יש לחגוג בפומבי אבני דרך והצלחות קטנות כגדולות. זה לא רק מעלה את המורל של העובדים המחוברים אלא גם מטפח תרבות ארגונית של הערכה והכרה בהישגים בארגון.
7 תגמולים ותמריצים:
יש להטמיע תוכניות תגמולים ותמריצים כדי להכיר בביצועים יוצאי דופן. התגמולים יכולים להיות כספיים או לא כספיים, כגון חופשה נוספת, כרטיסי מתנה או הזדמנויות להתפתחות מקצועית.
להלן 3 טיפים ליישום:
1 עקביות:
יש לוודא שהמשוב הוא עקבי וקבוע. משוב אקראי עלול ליצור אי ודאות מה שיפחית את יעילותו.
2 מיומנויות הקשבה:
יש להדריך את המנהלים להקשיב בצורה פעילה. משוב אפקטיבי דורש לא רק הקשבה של העובד למנהל אלא גם הקשבה של המנהל לנקודות המבט והחששות של העובדים.
3 סודיות ודיסקרטיות:
חשוב מאוד לשמור על סודיות ודיסקרטיות בעת הצורך כדי לבנות אמון בתהליך המשוב.