סקרי מחוברות עובדים ושביעות רצון עובדים הם כלים חיוניים ביותר עבור ארגונים כדי להעריך את תחושת המורל הכללית בארגון, את מידת המוטיבציה ואת האושר של העובדים בעבודה.
חשוב לתכנן את הסקרים באופן שיהיו תמציתיים, קלים להבנה ואנונימיים כדי לעודד תגובות כנות מצד העובדים.
עריכת סקרי מחוברות עובדים ושביעות רצון עובדים באופן קבוע, ונקיטת פעולות על פי המשוב שהתקבל, מאפשרות לארגונים לזהות תחומים שבהם חשוב שהארגון ישתפר מבחינת היחס לעובדים, כדי לשפר את המורל ואת רמת המוטיבציה של העובדים ולטפח סביבת עבודה חיובית ומכילה.
להלן 7 שאלות סקר שחיוני ביותר לכלול אותן בסקרי מחוברות עובדים וסקרי שביעות רצון עובדים, כדי לאמוד את מידת מחוברות העובדים ואת שביעות הרצון שלהם ביעילות:
1 שביעות רצון כללית בעבודה:
"בסולם של 1 עד 10, עד כמה אתה מרוצה מהעבודה הנוכחית שלך".
שאלה זו מספקת מדד בסיסי של שביעות רצון כללית בעבודה ומאפשרת למנהלי משאבי אנוש לאמוד את הרגשות הכלליים של העובדים לגבי חווית העובד שלהם.
2 תחושת שייכות והכלה:
"האם, ובאיזו מידה, אתה מרגיש תחושת שייכות והכלה בארגון".
שאלה זו מאפשרת להעריך את תפיסת העובדים לגבי הכלה והאם הם מרגישים מוערכים, מכובדים ומקובלים בתרבות הארגונית של מקום העבודה.
3 הזדמנויות לצמיחה ופיתוח:
"האם, ובאיזו מידה, אתה מרגיש שיש לך הזדמנויות לצמיחה וקידום בארגון".
שאלה זו מאפשרת להעריך את תפיסת העובדים לגבי הזדמנויות לפיתוח קריירה, תוכניות הכשרה ומסלולים לקידום בארגון.
4 איזון בין עבודה לחיים אישיים:
"האם, ובאיזו מידה, אתה מרגיש שיש לך איזון בריא בין עבודה לחיים האישיים?
שאלה זו מאפשרת להעריך את תפיסת העובדים לגבי יכולתם לנהל את תחומי האחריות שלהם בעבודה בתוך מכלול ההתחייבויות אישיות ולשמור על רווחה כללית.
5 תקשורת ומשוב:
"האם, ובאיזו מידה, אתה מרגיש שהתקשורת בארגון פתוחה, שקופה ויעילה".
שאלה זו מאפשרת להעריך את תפיסת העובדים לגבי ערוצי תקשורת, מנגנוני משוב, ועד כמה קולם נשמע ומוערך על ידי מנהיגות.
6 הכרה והערכה:
"האם, ובאיזו מידה, אתה מרגיש שהתרומה שלך בעבודה זוכה להכרה ומוערכת על ידי המנהלים והקולגות שלך".
שאלה זו מאפשרת להעריך את תפיסות העובדים לגבי הכרה והערכה שהמנהלים והעמיתים שלהם רוחשים להם בעקבות השקעתם הרבה בעבודה, ובשל הישגיהם ותרומתם לארגון.
7 מחויבות לייעוד ולערכים:
"האם ובאיזו מידה, אתה מרגיש שיש תיאום בינך לבין המשימות שאתה מקבל, החזון והערכים של הארגון".
שאלה זו מאפשרת להעריך את הקשר בין העובדים לבין המטרות והערכים של הארגון, כמו גם את מחויבותם לתמוך במשימתו של הארגון וביעדיו האסטרטגיים.
יש לציין, כי בנוסף לשאלות סקר אלה, מנהלי משאבי אנוש יכולים לכלול שאלות פתוחות, שבתשובות עליהן העובדים יכולים להרחיב, כדי לאסוף משוב איכותי ותובנות לגבי תחומים ספציפיים שעל הארגון לשפר.