שיתוף

שבירת מעגל הפרפקציוניזם של עובדים ומנהלים דורשת שילוב של מודעות, שינויי חשיבה ואסטרטגיות מעשיות להעדפת התקדמות בפרויקטים על פני השגת שלמות.

נקיטת צעדים יזומים לטיפול בפרפקציוניזם, ולהעדפת שאיפה להתקדמות בפרויקטים ולמצוינות על פני שלמות, מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לעזור לעובדים ולמנהלים להשתחרר ממעגל הפרפקציוניזם, לטפח סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית יותר, ובסופו של דבר להביא לתוצאות טובות יותר עבור הארגון.

להלן 7 צעדים שמסייעים לשבירת מעגל הפרפקציוניזם ולהתקדמות בפרויקטים ועמידה בלוחות זמנים:

1 להכיר ההשפעה של הפרפקציוניזם של עובדים או מנהלים:

יש להתחיל בהבנה והכרה של ההשפעות המזיקות של הפרפקציוניזם על כל עובד ומנהל שהינו פרפקציוניסט ועל הארגון כולו.

פרפקציוניזם יכול להוביל לדחיינות, פחד מכישלון, שחיקה וירידה בתפוקה. יש לסייע לעובדים ולמנהלים להבין ששאיפה לשלמות היא לא רק לא מציאותית אלא גם לא יעילה בטווח הארוך.

2 לקדם חשיבה לצמיחה:

יש לעודד את העובדים ומנהלים לאמץ חשיבה של צמיחה, המדגישה למידה, צמיחה ושיפור והעדפתם על פני שלמות.

יש להדגיש את החשיבות של אימוץ אתגרים, למידה ממכשולים וראיית טעויות כהזדמנויות לצמיחה והתפתחות.

יש לטפח תרבות ארגונית שבה יש הערכה לניסויים, וכישלון נתפס כחלק טבעי מתהליך הלמידה.

3 להגדיר ציפיות ריאליות:

יש לעזור לעובדים ולמנהלים להגדיר יעדים ריאליים וברי השגה שמתעדפים התקדמות בפרויקט על פני שלמות.

יש לחלק משימות או פרויקטים גדולים, לשלבים קטנים יותר הניתנים לניהול, ולחגוג התקדמות מצטברת לאורך הדרך.

יש לעודד התמקדות בשיפור מתמיד במקום חתירה לתוצאות ללא רבב מלכתחילה.

4 לעודד תקשורת פתוחה:

יש ליצור סביבה שבה עובדים ומנהלים מרגישים נוח לדון באתגרים, בחששות ובטעויות שלהם בגלוי.

יש לעודד דיאלוג פתוח ומשוב בונה, ולטפח תרבות ארגונית של בטיחות פסיכולוגית שבה אנשים מרגישים תמיכה והם מועצמים לקחת סיכונים ולעשות טעויות ללא חשש משיפוטיות או עונש.

5 לספק תמיכה ומשאבים:

יש להציע תמיכה, משאבים והדרכה כדי לעזור לעובדים ולמנהלים לפתח את הכישורים והביטחון הדרושים כדי להתגבר על פרפקציוניזם.

יש לספק חונכות והדרכה לגבי ניהול זמן, יצירת סדר עדיפויות נכון וטכניקות לניהול מתח.

יש להציע הכשרה על חוסן ומיינדפולנס כדי לעזור לאנשים להתמודד עם נטיות פרפקציוניסטיות ולטפח חשיבה בריאה יותר.

6 לתת דוגמה אישית:

מנהלים ממלאים תפקיד קריטי בעיצוב התנהגויות וגישות בריאות כלפי פרפקציוניזם.

יש להוביל על ידי דוגמה אישית על ידי הכרה של מנהלים בטעויות שלהם, הפגנת חוסן מול כשלונות, ותעדוף התקדמות ולמידה על פני שלמות.

יש לעודד תרבות ארגונית של ניסויים, חדשנות ושיפור מתמיד בצוות ובארגון.

7 לחגוג מאמצים להעדיף התקדמות וצמיחה על פני שלמות:

יש להכיר במאמצים של העובדים ובהתקדמות ובהישגים שלהם בתחום העדפת הצמיחה על פני פרפקציוניזם ולחגוג אותם, בלי קשר אם הם עומדים בסטנדרטים פרפקציוניסטיים.

יש להכיר בערך של התמדה, חוסן ולמידה מטעויות. יש להדגיש דוגמאות של עובדים שהתגברו על פרפקציוניזם והשיגו הצלחה באמצעות התמדה, הסתגלות והלך רוח של צמיחה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה