ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיות ובעיקר הבינה המלאכותית והרובוטיקה, שמה דגש גדל והולך על החשיבות של אינטליגנציה רגשית בקרב עובדים, כיתרון מהותי של עובדים אנושיים על פני רובוטים מבוססי בינה מלאכותית.
אחת הסוגיות שעולות בנושא זה האם אינטליגנציה רגשית גבוהה היא תוכנה שנדרשת גם בתפקידי מנהלי חברות.
מתברר שאינטליגנציה הרגשית הגבוהה של מנכ"ל הינה חיונית לעיצוב התרבות הארגונית של החברות, לקבלת החלטות מושכלות וליצירת סביבה תורמת לרווחת העובדים וכתוצאה מכל אלה, להצלחת הארגון.
גם אם תפקידו של המנכ"ל אינו כרוך באינטראקציות יומיומיות עם העובדים, ההשפעה של האינטליגנציה הרגשית שלו מהווה השראה בכל רחבי הארגון, ומשפיעה על שביעות רצון העובדים, המחוברות שלהם לארגון וההצלחה הכוללת של החברה.
אמנם תפקידו של המנכ"ל אינו כרוך באינטראקציות יומיומיות עם עובדים במובן ישיר, אבל היותו של המנהיג בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה, מהווה עדיין מרכיב חיוני למנהיגות יעילה ולהצלחה ארגונית.
אינטליגנציה רגשית מתייחסת ליכולת לזהות, להבין, לנהל ולמנף את הרגשות של בעליה ושל אחרים.
להלן 7 סיבות לכך שמנכ"ל חייב להיות בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה, גם אם עבודתו אינה כרוכה באינטראקציות יומיומיות עם העובדים:
1 קבלת החלטות אסטרטגיות:
מנכ"לים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה יכולים לקבל החלטות אסטרטגיות המתחשבות בהשפעה על האקלים הארגוני והמורל של העובדים. הם מבינים את ההשלכות הרגשיות של ההחלטות שלהם, ומטפחים סביבת עבודה תומכת וחיובית יותר.
2 תקשורת יעילה:
גם אם המנכ"ל אינו מקיים אינטראקציה עם העובדים על בסיס יומיומי, תקשורת יעילה היא חיונית עבורו.
אינטליגנציה רגשית גבוהה מאפשרת למנכ"ל להעביר מסרים באופן שנקלט היטב בקרב העובדים והם יכולים להזדהות איתם, והיא מטפחת את הבנת החזון והמטרות של החברה ואת התיאום בין העובדים וההנהלה לבין החזון והמטרות.
3 בניית אמון ואמינות:
אמון הוא אבן יסוד במנהיגות יעילה. מנכ"לים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה יכולים לבנות אמון על ידי הפגנת אמפתיה, אותנטיות ושקיפות.
אמון זה משתרע מעבר לאינטראקציות ישירות ותורם לתרבות ארגונית חיובית.
4 ניווט בשינוי ואי ודאות:
בסביבה העסקית הדינמית של היום, שינויים מהירים הם בלתי נמנעים. מנכ"לים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה יכולים לנווט בשינויים ביעילות, להבין ולנהל את הרגשות שלהם ושל כוח העבודה.
זה תורם למעברים חלקים יותר בעת ביצוע השינויים ומסייע לעובדים להסתגל לאתגרים חדשים.
5 פתרון סכסוכים:
גם בתפקיד המנכ"ל עם אינטראקציות יומיומיות מוגבלות מול העובדים, עלולים להיווצר קונפליקטים.
מנכ"לים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה יכולים לטפל בקונפליקטים בצורה בונה, תוך התחשבות ברגשות המעורבים ופועלים לקראת החלטות שיועילו לכל הארגון.
6 מנהיגות להובלת תרבות ארגונית חיובית:
המנכ"ל נותן את הטון לתרבות הארגונית. אינטליגנציה רגשית גבוהה מאפשרת למנכ"לים להוביל על ידי דוגמה אישית ולקדם תרבות ארגונית חיובית, מכילה ושיתופית. זה משפיע על אופן האינטראקציה של העובדים זה עם זה ותורם לסביבת עבודה בריאה.
7 ניהול ושימור כישרונות:
בעוד שהמנכ"ל עשוי שלא להיות מעורב ישירות בניהול הכישרונות היומיומי, אינטליגנציה רגשית גבוהה היא חיונית למשיכת ושימור כישרונות מובילים.
עובדים נוטים יותר להישאר בחברה שבה ההנהלה הבכירה מגלה אמפתיה, הערכה והבנה אמיתית של הצרכים שלהם.