שיתוף

בשוק העבודה המתפתח במהירות של היום, ארגונים צריכים להציב בעדיפות גבוהה כישורים מסוימים שהם קריטיים להצלחה בסביבה הדינמית ולעיתים קרובות הבלתי צפויה.

שילוב הנכון של מיומנויות טכניות ורכות מאפשר לעובדים להסתגל במהירות לאתגרים חדשים, להניע חדשנות ולשתף פעולה ביעילות בין צוותים מגוונים.

ארגונים שבעת גיוס עובדים, מציבים בעדיפות גבוהה כישורים הנדרשים בעידן הנוכחי, יכולים לבנות כוח עבודה שמסוגל לעמוד באתגרים שניצבים כיום בפני הארגונים, ובה בעת להיות ערוכים היטב להסתגלות מהירה לדרישות העתידיות.

מיומנויות אלו מבטיחות שלעובדים יש את היכולות והמיומנויות לתרום לסביבת עבודה חיובית, להניע חדשנות ולהשיג הצלחה בשווקים המשתנים במהירות.

התמקדות בתכונות כמו כושר הסתגלות, אוריינות דיגיטלית, חשיבה ביקורתית, אינטליגנציה רגשית, תקשורת, שיתוף פעולה, מנהיגות, יצירתיות, ניהול זמן וכשירות תרבותית, מאפשרת לארגונים ליצור צוות עובדים גמיש, בעל ביצועים גבוהים, ובעל יכולת להתמודד עם המורכבות של מקום העבודה המודרני.

להלן 7 כישורים מובילים שארגונים צריכים לחפש במועמדים, ואינדיקטורים להימצאותם אצל המועמדים:

1 יכולת הסתגלות וגמישות:

לאור קצב השינוי בטכנולוגיה, בתהליכים העסקיים ובדרישות השוק נדרשים עובדים שיכולים להסתגל במהירות למצבים חדשים, ללמוד מיומנויות חדשות ולהתמודד עם אתגרים בלתי צפויים.

עובדים בעלי יכולת הסתגלות מהירה לשינויים נוטים יותר לשגשג בסביבות שבהן השינוי מתמיד.

אינדיקטורים: ניסיון בתפקידים מגוונים, נכונות להתמודד עם אתגרים חדשים, יכולת למידה מהירה וגישה חיובית לשינוי.

2 אוריינות דיגיטלית ובקיאות טכנולוגית:

ככל שארגונים מסתמכים יותר ויותר על כלים ופלטפורמות דיגיטליות, כך העובדים צריכים להיות מסוגלים להשתמש בטכנולוגיה כדי לתקשר, לשתף פעולה ולבצע את תפקידיהם בעבודה.

אוריינות דיגיטלית מתרחבת מעבר למיומנויות מחשב בסיסיות וכוללת הבנה של ניתוח נתונים, אבטחת סייבר והיכולת למנף כלים דיגיטליים לפתרון בעיות.

אינדיקטורים: מיומנות בתוכנות ספציפיות לתעשייה, היכרות עם כלי תקשורת דיגיטליים, ניסיון בכלי ניתוח נתונים וגישה פרואקטיבית ללימוד טכנולוגיות חדשות.

3 חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות:

היכולת לחשוב בביקורתיות ולפתור בעיות מורכבות היא חיונית בעולם שבו פתרונות סטנדרטיים הם לא תמיד זמינים או רלוונטיים.

לכן, עובדים שיכולים לנתח מצבים, לזהות בעיות ולפתח אסטרטגיות אפקטיביות הם בעלי ערך רב לארגונים המעוניינים לחדש ולשפר את היעילות.

אינדיקטורים: דוגמאות להצלחות בעבר בפתרון בעיות, גישה שיטתית להתמודדות עם אתגרים, כישורים אנליטיים חזקים ויכולת חשיבה יצירתית תחת לחץ.

4 אינטליגנציה רגשית:

אינטליגנציה רגשית, או היכולת להבין ולנהל את הרגשות של העובד עצמו כמו גם את רגשותיהם של אחרים, היא חיונית לעבודת צוות, לניהול ולפתרון קונפליקטים.

עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה, מצוידים טוב יותר לשיתוף פעולה, לבניית מערכות יחסים ולהתמודדות עם דינמיקה בין אישית במקום העבודה.

אינדיקטורים: אמפתיה מופגנת, כישורי תקשורת בינאישיים חזקים, פתרון קונפליקטים יעיל ויכולת לבנות קרבה עם עמיתים ולקוחות

5 מיומנויות תקשורת:

תקשורת ברורה ויעילה היא חיונית בכל תפקיד, במיוחד כשסביבות עבודה מרוחקות והיברידיות הופכות נפוצות יותר ויותר.

כישורי תקשורת חזקים מבטיחים שרעיונות מועברים ביעילות, משימות מובנות וצוותים מתואמים זה עם זה ועם הארגון, ומפחיתים את הסבירות לאי הבנות וטעויות.

אינדיקטורים: יכולת ניסוח תקשורת מילולית וכתובה, ניסיון בכלי שיתוף פעולה וירטואליים, מיומנויות הקשבה אקטיביות ויכולת להתאים מסרים לקהלים שונים.

6 שיתוף פעולה ועבודת צוות:

בעולם גלובלי ומקושר הדדית, היכולת לעבוד היטב עם אחרים בצוותים מגוונים היא קריטית.

עובדים שמסוגלים לעבוד היטב בשיתוף פעולה תורמים לסביבת עבודה חיובית, משפרים את ביצועי הצוות, ולעתים קרובות הם חדשניים יותר בשל חילופי רעיונות.

אינדיקטורים: ניסיון בפרויקטים מבוססי צוות, רקורד של שיתוף פעולה מוצלח, יכולת עבודה טובה בצוותים מגוונים ויחס שיתופי.

7 מיומנויות ניהול והשפעה:

יכולת ניהול אינה מיועדת רק לבעלי תפקידי ניהול. מדובר ביכולת לעורר השראה, להדריך ולהשפיע על אחרים, ללא קשר לתפקידו של העובד.

עובדים בעלי כישורי ניהול עוזרים להניע פרויקטים קדימה, להניע את חבריהם ולתרום לתרבות ארגונית של מצוינות.

אינדיקטורים: ניסיון בהובלת פרויקטים או צוותים, דוגמאות לנטילת יוזמה, יכולת השפעה חיובית על אחרים וחשיבה אסטרטגית.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה