שיתוף

התנהגויות של מנהלים ממלאות תפקיד מרכזי בעיצוב התרבות הארגונית של הארגון, הפרודוקטיביות של העובדים ושביעות הרצון שלהם.

תקשורת אפקטיבית, אמפתיה, יכולת הסתגלות מהירה לשינויים, העצמת העובדים, הובלה על ידי דוגמה אישית, הכרה בהישגים, פיתוח מקצועי של עובדים, הוגנות, חשיבה אסטרטגית ולקיחת אחריות, כל אלה הם סוגי התנהגות הקריטיים שצריכים להיות לכל מנהל.

מנהלים בעלי יכולות אלה, המהוות חלק בלתי נפרד מאישיותם, הם מנהלים בעלי פוטנציאל לטפח סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית, לדרבן ולעודד את העובדים שלהם לעבר הצלחה ועוזרים לארגון להשיג את יעדיו.

מנהלים שמסגלים דרך התנהגות זו יכולים לבנות אמון, מעורבות ונאמנות בקרב עובדיהם, מה שיוביל בסופו של דבר לביצועים גבוהים יותר ולצמיחה ארגונית ארוכת טווח.

להלן פירוט 7 סוגי התנהלות והתנהגות של מנהלים שמהווים בסיס להצלחת הארגון:

1 העצמת עובדים והאצלת סמכויות:

מנהלים אפקטיביים מעצימים את עובדיהם על ידי האצלת משימות, אחריות וסמכויות לקבלת החלטות.

התנהגות זו של המנהל מצביעה על אמון ביכולות העובדים, מעודדת עצמאות ומספקת הזדמנויות לעובדים לפתח את כישוריהם ולצמוח מקצועית.

העצמת העובדים מעודדת אותם לקחת אחריות על עבודתם, מה שמגביר את שביעות הרצון של העובדים ומעניק להם תחושת הישג.

כאשר עובדים מרגישים שסומכים עליהם ומעצימים אותם, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו בעלי מוטיבציה, מעורבות ופרואקטיביות בתפקידיהם, מה שמוביל לשיפור בביצועים ובפרודוקטיביות.

2 להנהיג על ידי דוגמה אישית:

מנהלים המובילים על ידי דוגמה אישית קובעים את הסטנדרט להתנהגות ולמוסר עבודה.

משמעות הדבר היא להפגין את התכונות שהם מצפים מהצוות שלהם, כגון דייקנות, יושרה, עבודה קשה ולקיחת אחריות.

כאשר עובדים רואים את המנהלים שלהם מגלמים את ערכי הארגון והעקרונות, סביר יותר שהם ילכו בעקבותיהם.

הובלה על ידי דוגמה אישית מבססת אמינות ואמון, ותורמת רבות לתרבות ארגונית של אחריות ומצוינות.

3 הכרה בהישגים והערכה:

הכרה והערכת המאמצים וההישגים של העובדים היא מניע רב עוצמה. מנהלים המביעים באופן קבוע הערכה אמיתית לעבודה הקשה של העובדים שלהם, יוצרים בכך סביבת עבודה חיובית המעודדת עובדים להמשיך לבצע את המירב והמיטב.

התנהגות זו עוזרת להעלות את המורל של העובדים, להגביר את הביטחון העצמי שלהם ולחזק התנהגויות חיוביות, מה שמוביל לכוח עבודה מעורב ובעל מוטיבציה גבוהה יותר.

עובדים שמרגישים שמכירים בערך הישגיהם ומעריכים אותם על כך, נוטים יותר להיות מרוצים מעבודתם, להישאר נאמנים לארגון ולהשקיע מאמץ נוסף כדי להשיג את היעדים.

4 תמיכה בפיתוח עובדים:

מנהלים מצוינים משקיעים בצמיחה ובפיתוח של חברי הצוות שלהם. זה כרוך במתן הזדמנויות להכשרה, הדרכה, בניית מיומנויות וקידום קריירה.

מנהלים התומכים בפיתוח עובדים מבינים שסיוע לחברי הצוות שלהם לצמוח באופן מקצועי מועיל לארגון בכללותו על ידי יצירת כוח עבודה מיומן, בעל ידע והתאמה.

כשעובדים רואים שהמנהל שלהם מחויב לצמיחתם, יש סיכוי גבוה יותר שהם ירגישו מוערכים, ישארו מעורבים ונאמנים לארגון, תוך הפחתת התחלופה ובניית פייפליין חזק של כשרונות.

5 הגינות ועקביות:

מנהלים שמפגינים הוגנות ועקביות בקבלת ההחלטות שלהם, זוכים בכבוד ובאמון של הצוות שלהם.

הוגנות פירושה התייחסות שווה לכל העובדים, ללא העדפה או משוא פנים, ודרישה מכולם לעמוד באותם סטנדרטים.

עקביות ביישום מדיניות, נהלים וציפיות, עוזרת ליצור סביבת עבודה יציבה, שבה העובדים יודעים למה לצפות ומרגישים בטוחים בכך שמתייחסים אליהם בצדק.

הוגנות ועקביות בונות תרבות של אמון וכבוד, שבה העובדים מרגישים בטוחים ומוערכים, מה שמוביל למורל גבוה יותר ולשביעות רצון בעבודה.

6 חשיבה וחזון אסטרטגיים:

מנהלים בעלי כישורי חשיבה אסטרטגיים וחזון ברור לעתיד מעוררים אמון בקרב הצוות שלהם.

מנהלים אלו מבינים את יעדי הארגון לטווח הארוך ויכולים ליצור מתאם בין מאמצי העובדים למשימות הרחבות יותר.

הם יכולים לצפות מראש אתגרים, לזהות הזדמנויות ולהנחות את הצוות שלהם להשגת יעדים אישיים וארגוניים כאחד.

מנהל בעל חשיבה אסטרטגית מספק בהירות והכוונה, ועוזר לעובדים להבין כיצד עבודתם תורמת להצלחת הארגון, מה שמטפח תחושת מטרה ומוטיבציה גבוהה.

7 לקיחת אחריות:

מנהלים אפקטיביים לוקחים אחריות על מעשיהם והחלטותיהם, וגם על התוצאות של ביצועי הצוות שלהם.

על ידי לקיחת אחריות, המנהלים מהווים דוגמה אישית לעובדיהם, מעודדים גם אותם לקחת אחריות על עבודתם, ללמוד מטעויות ולהשתפר ללא הרף.

כשמנהלים לוקחים אחריות על עבודתם ועל עבודת העובדים שלהם זה יוצר תרבות ארגונית של לקיחת אחריות. בתרבות ארגונית כזאת, העובדים מרגישים שמעצימים אותם לנקוט יוזמות ולהניע תוצאות.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה