שיתוף

בעת גיוס מנהלים, על מנהלי משאבי אנוש להיות ערניים ולזהות נורות אדומות פוטנציאליות שעלולות להצביע על אי התאמה לארגון ולשיטות הניהול שלו.

ביצוע הערכה קפדנית של הנורות האדומות הללו מאפשר למנהלי משאבי אנוש לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי גיוס המנהלים, ולוודא שהם בוחרים מנהלים שלא רק בעלי כישורי הניהול והניסיון הדרושים, אלא גם מתאימים לערכי הארגון ולתרבותו הארגונית.

גישה פרואקטיבית זו מסייעת בבניית צוות ניהול חזק שיכול להניע קדימה את הצלחת החברה ולטפח סביבת עבודה חיובית.

להלן 7 נורות אדומות שחשוב לשים לב אליהן בעת גיוס מנהלים לארגון:

1 מסלול קריירה לא עקבי:

קורות חיים עם שינויים תכופים בעבודה ללא התקדמות ברורה או התקדמות קריירה הגיונית, יכולים להיות סימן לחוסר יציבות או חוסר מחויבות.

ניסיון מגוון יכול אמנם להיות בעל ערך, אבל דפוס של קדנציות קצרות עלול להצביע על בעיות בביצועי העבודה או קושי בהסתגלות לסביבות חדשות.

2 היעדר הישגים ספציפיים:

מנהלים צריכים להיות מסוגלים להראות הישגים ספציפיים וכיצד הם תרמו להצלחת הארגונים הקודמים בהם עבדו.

תיאורים מעורפלים או התמקדות אך ורק בחובות שמילאו בלי להדגיש תוצאות מדידות יכולים להצביע על חוסר השפעה או יוזמה.

3 מיומנויות תקשורת לקויות:

תקשורת יעילה חיונית למנהלים. במהלך תהליך הריאיון, יש לשים לב לאופן שבו המועמדים לתפקידי הניהול מביעים את רעיונותיהם, מקשיבים ומעורבים בשיחה.

כישורי תקשורת לקויים עלולים להוביל לאי הבנות, סכסוכים בצוות ומנהיגות לא יעילה.

4 יחס שלילי כלפי מעסיקים קודמים:

מועמדים לתפקידי ניהול המדברים באופן שלילי על מעסיקיהם, עמיתיהם או חוויותיהם בעבר, עלולים להתקשות במקצועיות ובפתרון סכסוכים.

דפוס של האשמה או שליליות יכול להיות נורה אדומה לבעיות פוטנציאליות בבניית מערכות יחסים חיוביות במקום העבודה החדש.

5 חוסר התאמה לתרבות הארגונית:

מיומנויות וניסיון הם מרכיבים חשובים, אבל התאמה לתרבות הארגונית חיונית לא פחות.

אם ערכיו, סגנון העבודה או האישיות של המועמד מתנגשים בתרבות הארגונית של הארגון, זה יכול להוביל לאי שביעות רצון, מורל ירוד ותחלופת עובדים גבוהה.

לכן יש צורך בהערכת התאמה תרבותית באמצעות שאלות התנהגותיות ובדיקת התאמה לערכי החברה.

6 כישורי מנהיגות לא נאותים:

מנהלים צריכים כישורי מנהיגות חזקים כדי להניע ולהנחות את הצוותים שלהם.

במהלך תהליך הריאיון יש לחקור את סגנון הניהול של המנהלים המועדים, ולבדוק כיצד הם מטפלים בדינמיקה של הצוות ומהי הגישה שלהם לפתרון סכסוכים.

כישורי ניהול לא נאותים עלולים לגרום לירידת מורל ולירידה בפרודוקטיביות של הצוות.

7 חוסר גמישות והתנגדות לשינויים:

בסביבת העבודה המהירה של היום, כושר הסתגלות מהירה לשינויים הוא המפתח להצלחה.

מועמדים המפגינים נוקשות, חוסר נכונות לאמץ רעיונות חדשים או התנגדות לשינויים, יכולים לעכב חדשנות וקידמה.

יש להעריך את יכולת ההסתגלות שלהם על ידי דיון בחוויות העבר בניהול שינויים ובגישתם לאתגרים חדשים.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה