שיתוף

בתקופות של סערות כלכליות יש צורך יותר מתמיד במנהלים בעלי תכונות שמאפשרות להתמודד טוב יותר עם תקופות אלה.

זמנים סוערים בחברות יכולים לנבוע מגורמים שונים, לרבות אתגרים כלכליים, שינויים ארגוניים ומשברים חיצוניים.

מנהלים שפועלים באפקטיביות הם אלה שיש להם מיומנויות המאפשרות להם להנחות את העובדים ולנווט בתוך מצבי אי ודאות תוך טיפוח חוסן לחברה.

מנהלים בעלי תכונות וכישורים יכולים להנחות ביעילות את העובדים שלהם, להשרות אמון ולטפח תרבות ארגונית עמידה וסתגלנית.

פיתוח וחידוד מיומנויות אלו הוא תהליך מתמשך התורם למנהיגות אפקטיבית מול מצבי אי ודאות.

להלן 7 מיומנויות הנדרשות למנהלים כדי להצליח בניהול אפקטיבי של הארגון בתקופות סוערות באופן שישמור על יציבות הארגון:

1 יכולת הסתגלות מהירה לשינויים:

תקופות סוערים בשווקים מביאות לעתים קרובות לשינויים בלתי צפויים. מנהלים חייבים להיות בעלי יכולת הסתגלות מהירה כדי לנווט במצבים מתפתחים, להתאים אסטרטגיות ולהנחות את הצוותים שלהם דרך מצבי אי הוודאות.

לשם כך, על המנהלים לאמץ חשיבה יוצרת צמיחה ולראות באתגרים הזדמנויות ללמידה ושיפור. עליהם להשאר מעודכנים לגבי מגמות בתעשייה, לגבי ההתפתחויות הטכנולוגיות ולגבי שינויים בסביבה העסקית. כמו כן יש לעודד תרבות של גמישות ופתיחות לשינוי בקרב העובדים.

2 תקשורת יעילה:

תקשורת ברורה ושקיפות מלאה הן חיוניות בתקופות סוערות ואי ודאות כדי לעדכן את העובדים, להפחית את אי הוודאות ולשמור על אמון העובדים.

לשם כך יש לתרגל הקשבה פעילה כדי להבין את החששות והפרספקטיבות של העובדים. יש לתקשר עם העובדים באמפתיה, תוך הכרה באתגרים שעובדים עשויים להתמודד איתם. כמו כן יש לספק עדכונים שוטפים, להתייחס לשמועות בטווח המיידי ולהיות פתוחים למשוב.

3 כושר התאוששות מהירה:

מנהלים בעלי עמידות לתקופות קשות הם כאלה שיכולים להתאושש ממכשולים, לעודד את העובדים שלהם להתמיד, ולשמור על נקודות מבט חיוביות בזמנים מאתגרים.

 לשם כך יש לפתח רשת תמיכה חזקה, כולל מנטורים, עמיתים ויועצים. יש ללמוד מחוויות העבר ולהשתמש בכישלונות כהזדמנויות לצמיחה. כמו כן יש לטפח תרבות ארגונית של חוסן בתוך הצוות על ידי הכרה וחגיגה של ניצחונות קטנים.

4 יכולת קבלת החלטות אסטרטגיות:

תקופות מאתגרות מחייבות לעתים קרובות את המנהלים לקבל החלטות אסטרטגיות במהירות ובנחישות. היכולת לקבל החלטות בצורה אפקטיבית, הינה חיונית להנחיית הארגון בתקופה של אי ודאות.

לשם כך יש לאסוף מידע רלוונטי ולהתייעץ עם בעלי תפקיד המפתח בארגון לפני קבלת החלטות. יש לשקול השלכות לטווח קצר ולטווח ארוך בעת הערכת אפשרויות.

כמו כן יש ללמוד מהחלטות מוצלחות וגם מהחלטות לא מוצלחות כדי לחדד אסטרטגיות עתידיות.

5 אמפתיה ואינטליגנציה רגשית:

מנהלים שמבינים את העובדים ויכולים להזדהות עם הרגשות שלהם, יכולים לבנות קשרים חזקים יותר, לטפח סביבת עבודה חיובית ולספק את התמיכה הדרושה בזמנים מאתגרים.

לשם כך יש לתרגל הקשבה פעילה ולשאוף להבין את נקודות המבט של אחרים. כמו כן, על המנהל לטפח מודעות עצמית כדי לזהות ולנהל את הרגשות האישים שלו ביעילות.

בנוסף, יש לעודד תקשורת פתוחה וליצור מרחב בטוח לעובדים לחלוק את דאגותיהם.

6 בניית צוות ושיתוף פעולה:

בניית צוות מגובש ומשתף פעולה הינה חיונית להתגברות על אתגרים ולהשגת מטרות משותפות בתקופות סוערות.

כדי להצליח בכך יש לטפח תחושת אחווה ומטרה משותפת בקרב העובדים. יש לעודד תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה באמצעות פגישות צוות ומפגשי משוב קבועים.

כמו כן יש להכיר במיומנויות ובנקודות החוזק המגוונות של העובדים ולמנף אותן.

7 היכולת לנהל משברים ולפתור בעיות:

מנהלים חייבים להיות מסוגלים לנהל משברים, לפתור בעיות ביעילות ולהדריך את העובדים שלהם כשהם במצוקה בגל התקופה המאתגרת.

כדי להצליח בכך יש לתכנן תרחישים ולפתח תוכניות תגובה למשבר. יש לעודד חשיבה של פתרון בעיות בקרב העובדים על ידי קידום חדשנות וחשיבה יצירתית. כמו כן יש ללמוד מאתגרי העבר כדי לשפר ללא הרף אסטרטגיות לניהול משברים.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה