שיתוף

בשנים האחרונות הולכים וגוברים האתגרים הניצבים בפני מנהלי משאבי האנוש, והם צפויים לגבור עוד יותר בשנים הקרובות.

החל בשחיקה של עובדים, דרך סידורי עבודה גמישים במיקום (עבודה מהבית) ובשעות (שעות עבודה על פי בחירת העובד), ועד הצורך לשמר עובדים בשוק עבודה שהולך ומשתנה במהירות. כתוצאה מכך, תפקידו של מנהל משאבי האנוש מעולם לא היה קשה כל כך.

כדי להתמודד עם כל האתגרים הללו ואתגרים אחרים שכבר נמצאים מעבר לפינה, מנהל משאבי האנוש צריך להיות בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה.

מינוף האינטליגנציה הרגשית של מנהלי משאבי האנוש, מאפשר להם להתחבר לעובדים ברמה עמוקה יותר, להבין את הצרכים שלהם ולספק את התמיכה וההכוונה הדרושים.

זה מוביל בסופו של דבר לשביעות רצון גבוהה יותר של העובדים, עבודת צוות משופרת ותרבות ארגונית חיובית.

להלן 7 יתרונות שאינטליגנציה רגשית גבוהה מעניקה למנהלי משאבי אנוש:

1 יכולת הבנה ואמפתיה:

למנהלי משאבי אנוש בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה יש יכולת רבה יותר מלאחרים, להבין את העובדים והמנהלים ולהזדהות איתם.

הם יכולים להבין ולפרש במדויק את הרגשות, הצרכים והדאגות של העובדים. הפגנת אמפתיה מאפשרת להם ליצור סביבה שבה העובדים מרגישים ששומעים אותם, שתומכים בהם ושמבינים אותם. זה עוזר לבנות אמון ומטפח תקשורת פתוחה בין מנהלי משאבי האנוש לעובדים.

2 יעילות בפתרון סכסוכים:

סכסוכים הם בלתי נמנעים במקום העבודה, ומנהלי משאבי אנוש מוצאים את עצמם לעתים קרובות בתפקיד המתווך.

אינטליגנציה רגשית מאפשרת למנהלי משאבי אנוש להתמודד עם קונפליקטים ביעילות. הם יכולים להישאר רגועים ושלווים במהלך מצבים מתוחים, להקשיב באופן פעיל לנקודות המבט השונות של הצדדים ולמצוא בסיס משותף.

הבנת הרגשות והמניעים הבסיסיים של העובדים המעורבים בסכסוך, מאפשרת למנהלי משאבי האנוש להביא ליצירת דיאלוג פרודוקטיבי ולהנחות הצדדים לקראת החלטות כך ששני הצדדים יהיו שבעי רצון.

3 בניית מערכות יחסים חיוביות בארגון:

בניית קשרים חזקים בין עובדי הארגון ובינם לבין העובדים הינה חיונית, כדי לאפשר למנהלי משאבי אנוש לתמוך ביעילות בעובדים ולשתף פעולה עם המנהלים.

אינטליגנציה רגשית מאפשרת למנהלי משאבי אנוש ליצור קרבה וחיבור עם אנשים בכל רמות הארגון.

הם יכולים להקשיב באופן פעיל, לגלות עניין אמיתי בדאגות של אחרים ולהגיב באמפתיה. טיפוח מערכות יחסים חיוביות מאפשר למנהלי משאבי האנוש ליצור תרבות ארגונית המבוססת על אמון וכבוד, ומגבירה את מידת המחוברות של העובדים לארגון ואת שביעות הרצון שלהם.

4 תקשורת טובה והשפעה חיובית:

תקשורת אפקטיבית היא מיומנות בסיסית עבור מנהלי משאבי אנוש, ואינטליגנציה רגשית משפרת את יכולתם לתקשר ביעילות.

מנהלי משאבי אנוש בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה יכולים לפרש במדויק רמזים לא מילוליים, להתאים את סגנון התקשורת שלהם לאנשים שונים, ולהעביר מסרים בבהירות ובאמפתיה.

הם יכולים להשפיע על אחרים באמצעות תקשורת משכנעת ואותנטית, להשיג שיתוף פעולה עם יוזמות משאבי אנוש ולהניע שינויים חיוביים בארגון.

5 חוסן רגשי וניהול סטרס:

מנהלי משאבי אנוש מתמודדים לעיתים קרובות עם מצבי לחץ גבוהים, לרבות קונפליקטים של עובדים, שינויים ארגוניים או נושאים רגישים של עובדים.

אינטליגנציה רגשית עוזרת למנהלי משאבי אנוש להישאר עמידים מול אתגרים אלה. הם יכולים לנהל את הרגשות שלהם, לווסת את רמות הסטרס ולשמור על אופטימיות והשקפה חיובית.

הפגנת חוסן רגשי מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לגרום לעובדים לתת בהם אמון ומספקת נוכחות יציבה בזמנים של אי ודאות, תמיכה בעובדים וקידום סביבת עבודה בריאה.

6 מחוברות ורווחת עובדים:

מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד קריטי בקידום מחוברות העובדים לארגון ורווחתם. אינטליגנציה רגשית מאפשרת להם להבין ולהגיב לצרכים הרגשיים של העובדים.

הם יכולים לזהות סימנים של התנתקות מהארגון, שחיקה או בעיות רווחה אחרות, ולנקוט פעולות מתאימות כדי לטפל בהן.

טיפוח תרבות ארגונית תומכת ואמפטית מאפשרת למנהלי משאבי האנוש לתרום לשביעות הרצון הכללית של העובדים, לפרודוקטיביות ולשימור עובדים.

7 מנהיגות ועבודת צוות:

אינטליגנציה רגשית קשורה קשר הדוק למנהיגות יעילה ועבודת צוות. מנהלי משאבי אנוש בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה, יכולים לעורר השראה ולעודד את המוטיבציה של העובדים, לבנות צוותים בעלי ביצועים גבוהים ולנווט בתוך הדינמיקה של עובדים בעלי תפיסות שונות.

מנהלי משאבי אנוש בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה מסוגלים ליצור סביבת עבודה מכילה ושיתופית שבה אנשים מרגישים מוערכים ומועצמים, ויש להם מוטיבציה גבוהה לתרום כמיטב יכולתם.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה