שיתוף

מנהלים חסרי אינטליגנציה רגשית יכולים לגרום לנזקים לארגון בהם עליית שיעורי התחלופה, היעדר מחוברות של העובדים לארגון, ירידה במוטיבציה של העובדים ועוד.

למעשה, מנהלים שהם חסרי אינטליגנציה רגשית עלולים לעכב את צמיחתו של הארגון ולעיתים אף לגרום לנזקים חמורים מכך.

טיפול בנזקים אלו דורש מאמץ משותף לשיפור האינטליגנציה הרגשית של צוות ההנהלה. תוכניות הכשרה, אימון וחונכות יכולים להיות כלים יעילים לפיתוח מיומנויות חיוניות אלו.

בנוסף, ארגונים צריכים לתת עדיפות גבוהה לגיוס ולקידום של מנהלים שהם לא רק בעלי מומחיות טכנית אלא גם מפגינים אינטליגנציה רגשית גבוהה.

טיפוח תרבות ארגונית של מנהיגות חיובית ואינטליגנטית מבחינה רגשית יכול להשפיע לטובה על הרווחה וההצלחה הכללית של החברה.

להלן 7 השלכות אפשריות של מינוי מנהלים חסרי אינטליגנציה רגשית:

1 מורל ירוד של עובדים:

מנהלים בעלי אינטליגנציה רגשית נמוכה עלולים להתקשות להבין את הרגשות של העובדים שלהם ולהתקשות להגיב להם בצורה נכונה.

מצב כזה עלול ליצור סביבת עבודה שלילית, מורל נמוך של עובדים וחוסר מוטיבציה בקרב העובדים.

2 שיעורי תחלופה גבוהים:

לעיתים קרובות עובדים עוזבים את מקום העבודה שלהם לא רק בגלל העבודה עצמה אלא גם בגלל יחסים לקויים עם המנהלים שלהם.

מנהלים חסרי אינטליגנציה רגשית יתקשו לבנות קשרים חזקים עם הצוות שלהם, מה שיוביל לשיעורי תחלופה גבוהים יותר ועלויות גיוס מוגברות.

3 תקשורת לא יעילה:

אינטליגנציה רגשית חיונית לתקשורת אפקטיבית. מנהלים שחסרה להם מיומנות זו עלולים להתקשות בהעברת מידע בצורה שתקלט היטב בקרב חברי הצוות שלהם, מה שיוביל לאי הבנות, בלבול ועימותים אפשריים.

4 קושי ביישוב סכסוכים:

סכסוכים הם בלתי נמנעים בכל מקום עבודה, ומנהלים בעלי אינטליגנציה רגשית נמוכה עלולים להתקשות מאוד בניווט הסכסוכים ופתרונם. מצב זה כשלעמו יכול לגרום לבעיות מתמשכות, מתח מוגבר וסביבת עבודה רעילה.

5 שיתוף פעולה מוגבל בצוות:

אינטליגנציה רגשית קשורה קשר הדוק ליכולת לשתף פעולה ולעבוד ביעילות בצוות. מנהלים שאינם בעלי אינטליגנציה רגשית עלולים לעכב את העבודה, לעכב חדשנות ולגרום ליצירת יחידות מבודדות בארגון.

6 מחוברות מופחתת של עובדים:

עובדים מחוברים יותר לארגון כאשר הם מרגישים מוערכים ונתמכים על ידו.

מנהלים בעלי אינטליגנציה רגשית נמוכה עלולים שלא להכיר בהישגי העובדים ולא להעריך את המאמצים של העובדים שלהם, מה שיוביל לירידה במידת המחוברות וחוסר מחויבות למטרות הארגוניות.

7 השפעה שלילית על התרבות הארגונית:

למנהלים יש תפקיד מכריע בעיצוב התרבות הארגונית. מנהלים שאינם בעלי אינטליגנציה רגשית עלולים לתרום לתרבות ארגונית רעילה המאופיינת בפחד, חוסר אמון וחוסר ביטחון פסיכולוגי.

מצב זה עלול לעכב שיתוף פעולה ויצירתיות ואף למנוע אותם ולפגוע בביצועים הכלליים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה