שיתוף

קבלת משוב אמיתי וכן מסקרי עובדים הינה חיונית כדי להבין את התפיסות והחוויות של העובדים במקום העבודה וכדי לקבל אינדיקציות לגבי התחומים שיש לשפר.

יישום אסטרטגיות מסוימות מאפשר למנהלי משאבי אנוש ליצור סביבה שבה העובדים מרגישים בנוח לספק משוב אמיתי וכן בסקרים, וכתוצאה מכך להיות מסוגלים להפיק תובנות חשובות שמניעות שינויים ושיפורים חיוביים בארגון.

להלן 7 דרכים לעודד משוב כנה בסקרי עובדים:

1 להבטיח אנונימיות:

יש להבטיח לעובדים שהתגובות שלהם יישארו אנונימיות וחסויות ולוודא שכך אכן יהיה.

 זה עוזר להפיג את החששות לגבי ההשלכות הפוטנציאליות למתן משוב כנה ומעודד עובדים לחלוק את מחשבותיהם בפתיחות ובכנות.

2 לתקשר את המטרה:

יש לתקשר בבירור את מטרת הסקר וכיצד ישמש המשוב כדי להניע שינויים חיוביים בארגון.

כאשר עובדים מבינים את חשיבות המשוב שלהם וכיצד הוא יתרום לשיפור מקום העבודה, יש סיכוי גבוה יותר שהם ישתתפו ויספקו תגובות כנות.

3 להשתמש בשפה ניטרלית:

במסגרת שאלות הסקר יש להשתמש בשפה ניטרלית ברורה, תמציתית וחסרת פניות.

יש להימנע משאלות מנחות שעלולות להשפיע על תשובות המשיבים, ובמקום זאת להתמקד באיסוף משוב אובייקטיבי המשקף במדויק את החוויות והתפיסות של העובדים.

4 לכלול שאלות פתוחות:

בנוסף לשאלות 'אמריקאיות' ולשאלות שמבקשות לדרג מ-0 עד 10, יש לכלול שאלות פתוחות המאפשרות לעובדים לספק משוב איכותי במילים שלהם.

שאלות פתוחות מעודדות תגובות שמושקעת בהן מחשבה והן מספקות תובנות עמוקות יותר לגבי המחשבות, הרגשות וההצעות של העובדים לשיפור.

5 להציע מגוון ערוצי משוב:

יש לספק כמה ערוצים לעובדים למילוי הסקר, כגון סקרים מקוונים, טפסי נייר או אפליקציות לנייד.

מתן גמישות בניהול הסקרים מבטיחה שהעובדים יוכלו לבחור את השיטה הנוחה והמתאימה ביותר עבורם, ובכך להגדיל את שיעורי ההשתתפות והסבירות לקבל משוב כנה.

6 מעקב ושקיפות:

לאחר השלמת הסקר יש להודות לעובדים על השתתפותם ולספק שקיפות לגבי תוצאות הסקר ולגבי כל פעולה שננקטה בתגובה למשוב.

כאשר עובדים רואים שהמשוב שלהם נלקח ברצינות ושנעשים שינויים מוחשיים כתוצאה מכך, יש סיכוי גבוה יותר שהם ימשיכו לספק משוב כנה בסקרים עתידיים.

7 ליצור תרבות ארגונית של משוב:

יש לטפח תרבות ארגונית של תקשורת פתוחה ומשוב בארגון על ידי עידוד דיאלוג קבוע בין מנהלים לעובדים, מתן הזדמנויות למשוב ולדיון, והקשבה פעילה לחששות העובדים ולהצעותיהם.

כאשר עובדים מרגישים מוערכים ונשמעים, הם נוטים יותר לסמוך על כך שהמשוב שלהם יילקח ברצינות ולכן יגיבו בכנות בסקרים.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה