הבינה המלאכותית יכולה לסייע רבות למנהלי משאבי אנוש ליצור תוכנית מודרנית שהינה רלוונטית לעידן הנוכחי ולצרכים, לשאיפות ולרצונות הנוכחיים של העובדים.
היכולת של הבינה המלאכותית להפוך את ההטבות לרלוונטיות לצורכי העובדים בעידן הנוכחי, מאפשרת לשפר את חווית העובדים ובה בעת לייעל את פעולות משאבי האנוש.
התוצאה היא שיפור הפעילות של מנהלי משאבי אנוש בכל הקשור למשיכת כישרונות מובילים ושימורם.
הבינה המלאכותית מאפשרת למנהלי משאבי האנוש להציע כמה דרכים להפוך את ההטבות לרלוונטיות, מה שהופך את התהליך ליעיל ומותאם באופן אישי לכל עובד.
להלן 7 דרכים בהן הבינה המלאכותית יכולה לסייע בהתאמת הטבות רלוונטיות לעידן הנוכחי:
1 המלצות על הטבות מותאמות אישית:
הבינה המלאכותית יכולה לנתח קבוצות גדולות של נתונים, כולל העדפות עובדים והתנהגות, כדי לספק המלצות מותאמות אישית להטבות.
על ידי הבנת הצרכים הספציפיים של עובד ונסיבות חייו, הבינה המלאכותית יכולה להציע את ההטבות הרלוונטיות ביותר, בין אם זה אפשרויות ביטוח בריאות, תוכניות פרישה משודרגות או תוכניות ביטוח בריאות. התאמה אישית זו יכולה להוביל לשביעות רצון גבוהה יותר של העובדים ולניצול ההטבות הזמינות.
2 ניתוח חזוי לתכנון הטבות:
הבינה המלאכותית יכולה לעזור למנהלי משאבי האנוש לקבל החלטות מבוססות נתונים לגבי הצעות הטבות.
ניתוח נתונים היסטוריים ומגמות מאפשר לבינה המלאכותית לחזות אילו יתרונות צפויים להיות בעלי הערך הגבוה ביותר עבור העובדים.
לדוגמה, אם הנתונים מצביעים על כך שמספר משמעותי מהעובדים חווים בעיות הקשורות ללחץ, הבינה המלאכותית יכולה להמליץ על יישום תוכניות לניהול מתח או שירותי תמיכה ברווחה נפשית.
3 רישום וניהול הטבות אוטומטיות:
צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית ועוזרים וירטואליים יכולים להדריך עובדים בתהליך ההרשמה להטבות.
צ'אטבוטים אלה יכולים לענות על שאלות, לספק הסברים ולסייע בביורוקרטיה, ולפשט את מה שעלול להיות לעתים קרובות תהליך מורכב ומבלבל.
הבינה המלאכותית יכולה גם לבצע אוטומציה של משימות הקשורות לניהול הטבות, כגון עדכון רשומות עובדים, מעקב אחר הרשמה וניהול תאימות.
4 ניהול עלויות יתרונות:
הבינה המלאכותית יכולה לעזור למנהלי משאבי אנוש לנתח את יחסי העלות תועלת של הטבות שונות ולהמליץ על התאמות לפי הצורך.
לדוגמה, הבינה המלאכותית יכולה לספק תובנות לגבי ניצול הטבות כמו למשל ביטוחי בריאות, לעזור למנהלי משאבי אנוש לנהל משא ומתן על תעריפים טובים יותר עם ספקים או לבחור תוכניות ביטוח משתלמות יותר.
5 ניטור בריאות ואיכות חיים:
הבינה המלאכותית יכולה לסייע במעקב אחר בריאותם ורווחתם הנפשית של העובדים באמצעות פריטים לבישים ואפליקציות.
ניתן להשתמש בנתונים אלה כדי להתאים תוכניות בריאות ותמריצים בהתאם לצרכים האישיים. לדוגמה, אם המכשיר הלביש של עובד מזהה חוסר בפעילות גופנית, הבינה המלאכותית יכולה לשלוח המלצות אימונים מותאמות אישית ולעקוב אחר ההתקדמות.
6 משוב וניתוח שביעות רצון עובדים:
ניתוח סנטימנטים מבוסס בינה מלאכותית יכול לסנן משוב עובדים ותגובות סקרים כדי לאמוד את שביעות הרצון הכוללת של העובדים מיתרונות ההטבות.
ניתוח זה יכול לזהות מגמות ותחומים לשיפור, ולאפשר למנהלי משאבי אנוש לחדד את הצעות ההטבות כדי לענות טוב יותר על הציפיות והצרכים של העובדים.
7 עמידה בדיני עבודה:
עמידה בקצב השינויים בתקנות ההטבות והבטחת עמידה בדיני העבודה עלולה להיות מאתגרת. הבינה המלאכותית יכולה לסייע למנהלי משאבי אנוש על ידי מעקב אחר שינויים בפסיקה ומתן עדכונים בזמן אמת לגבי הדרישות לעמידה בחוקים.
זה עוזר למנוע טעויות יקרות ומבטיח שתוכניות הטבות עומדות בסטנדרטים המשפטיים.