שיתוף

תרבות ארגונית של חברה וחוויית העובדים שלה קשורים בקשר הדוק למידת הפרודוקטיביות.

לכן מנהלי משאבי אנוש שוקדים תדיר על דרכים חדשות לשיפור חוויות העובדים, על דרכים להבטיח את רווחתם של העובדים ולסייע לארגונים לייעל את המאמצים של כוח העבודה שלהם.

חווית העובדים היא למעשה סך כל האינטראקציות שיש לעובדים עם הכלים, הטכנולוגיות, העובדים האחרים, המנהלים, ועם ההיבטים הבלתי מוחשיים של החברה בה הם עובדים.

ממחקר של ענקית המחשוב יבמ עולה, כי חברות שממוקמות ברבע העליון של חווית העובדים זוכים לתשואה על נכסיהן, הגבוהה פי שלושה מהתשואות על הנכסים של חברות ברבעון התחתון.

להלן 6 שיטות שמאפשרות למנהלי משאבי אנוש לשפר את חוויות העובדים ולהיכנס לרבעון העליון:

1 הכנסו לנעליו של העובד:

מהלך חייו של העובד בחברה מקיף את כל ההיבטים הקשורים לתפקידו של העובד בארגון ולחוויותיו בו, החל מתהליך הגשת הבקשה למשרה וכלה בעזיבתו.

אם ממפים את המסלול שהעובד עושה בחברה ניתן לזהות את הרגעים החשובים עבורו. לכן, כדי לשפר את חווית העובדים יש לשרטט את מפת המסלול עבור הארגון ולוודא שעובדים על כל שלב.

חווית עובדים היא לא רק יוזמות ספציפיות לטובת לעובדים, מרובות ככל שיהיו. זה תהליך הוליסטי שמחבר כל רגע במסלול אותו עובר העובד ומבטיח שכל רגע יהיה בלתי נשכח ומהנה.

2 פשטו את תהליך הגשת המועמדות למשרות:

כאמור, חווית העובד מתחילה בתהליך הגשת הבקשה למשרה. לכן, תהליך הגשת ההצעה צריך להיות פשוט ליישום ולביצוע.

בנוסף, ממשק המשתמש חייב להיות ידידותי למכשירים ניידים. תקשורת ברורה יכולה לשפר את תדמית הארגון ואת מותג המעסיק, ולהוכיח את נכונותו של הארגון לסייע לעובדים פוטנציאליים.

3 ליצור תוכנית הכשרה חזקה לשלב הקליטה:

רושם ראשוני חיובי עם הצטרפותו של העובד לארגון יעודד עובדים חדשים להתחייב לחברה לטווח ארוך.

לכן, הכשרה היא מרכיב מכריע בתהליך מוצלח להשתלבות העובד בחברה. למנהלי משאבי אנוש צריכה להיות גם תוכנית הפעלה וירטואלית עבור עובדים מרוחקים והיברידיים.

4 שיפור סביבת העבודה הפיזית:

במרה של עובדים שעובדים מהמשרד, בפרט לגבי העובדים שעובדים באופן מלא רק מהמשרד, הם מבלים במשרד יותר משמונה או תשע שעות בעבודה.

לכן יש חשיבות לשמור על מקום עבודה בטוח ונקי לעובדים. לספק להם מרחב עבודה היגייני, מואר היטב, מאובטח ונעים. זה משפיע על הרצון של העובד לעבוד ויש לו את היכולת לשפר את הביצועים.

5 השקעה במסלולי קריירה וקידום:

עובדים רוצים לדעת איך המאמצים וההשקעה שלהם תורמים למטרות הארגוניות הגדולות יותר, לאן זה יוביל אותם, ומה צפוי להם.

קידום בקריירה הוא חיוני לשיפור חווית העובדים מכיוון שהוא משפיע על כוונתו של העובד להישאר בארגון. לכן חיוני להתוות תוכנית צמיחה לכל עובד ולתקשר לו את זה.

6 להציע הטבות בנושא ביטוחי בריאות ובשמירה על הבריאות:

העובדים של היום מאמצים גישה של איזון בין עבודה לחיים אישיים, ומעוניינים למנוע בריאות לקויה ולא רק לטפל בה.

חשוב להשקיע בביטוחי בריאות משפחתיים (לכל משפחתו של העובד) ובאורח חיים בריא לעובדים, כחלק מהאסטרטגיה הכוללת של שיפור חווית העובד.

פרט לביטוח הבריאות, כוללות ההטבות היותר פופולריות את האפשרות לעבוד מהבית, תוכניות בריאות וכושר, תוכניות למניעת מחלות וחופשות לידה ארוכות יותר בתשלום.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה