עולם הלמידה עובר מהפיכה רבתי בשנים האחרונות. אל גלגלי המהפיכה הזאת מניעים התכנים הדיגיטליים ההולכים וקונים לעצמם שליטה בתחום הלמידה. יותר ויותר ארגונים עוברים מלמידה פרונטלית ללמידה דיגיטלית, או לכל הפחות ללמידה שמשלבת את שני התחומים. השאלה המהותית, שחוצה את כל סוגי הארגונים, מהקטנים ועד הגדולים ביותר היא, לא – האם לעבור ללמידה דיגיטלית, אלא מתי כדאי וצריך לעבור ללמידה דיגיטלית.
יש ארגונים שכבר עברו ללמידה דיגיטלית ומקוונת וזנחו לחלוטין את כל שיטות הלמידה האחרות, בעוד שאחרים עושים את צעדיהם הראשונים בסוג זה של למידה ארגונית. כאמור, יש ארגונים שמשלבים למידה פרונטלית עם דיגיטלית ויש ארגונים שמנהיגים את שתי השיטות זו בצד זו.
ככל שיותר עובדים מדור המילניום נכנסים לעבודה בארגונים, וככל שמתקרב מועד כניסתם לשוק העבודה של הדור הבא אחריהם, ארגונים מבינים שהם חייבים להערך עם שיטות למידה שמתאימות לדרכים בהן דורות אלה צורכים כיום מידע באופן שוטף.
אלון ממלוק, מנהל הדרכת הכוחות באמדוקס, אמר בראיון ל-HRus, לקראת הרצאתו בכנס ההדרכה ב-13 בנובמבר בכפר המכביה, כי "ההתפתחות הטכנולוגית משפיעה על הלומד עצמו כמו גם על הדרך שבה אנשי הלמידה יכולים ללמד ולהדריך".
הטכנולוגיה המתקדמת פותחת בפני אנשי הלמידה אינסוף אפשרויות לשיטות למידה, הודות לכלים מתקדמים שלא עמדו לרשות אנשי הלמידה בעבר. הכלים הללו מאפשרים להתאים את הלמידה באופן אישי לצרכיו, לדרישותיו ולרמת הקשב של כל לומד ולומדת.
למידה דיגיטלית מהווה פתרון מצויין לשש סוגיות בוערות עימן מתמודדים כיום אנשי הלמידה וההדרכה:
1. הפיכת הלמידה לאפקטיבית: למידה דיגיטלית מאפשרת להשיג את המטרה של ניצול יעיל של זמן הלמידה. היא מאפשרת ליצור מצב בו הזמן שעובדים משקיעים בלמידה לא הולך לאיבוד, אלא הם יצאו מהלמידה עם ערכים מוספים שניתן יהיה לתרגם אותם להגדלת תפוקה ואיכות.
2. עידוד המוטיבציה בקרב העובדים לנושא הלמידה: למידה דיגיטלית מעודדת את העובדים לרצות להרחיב את אופקיהם בתחום בו הם עוסקים ולהתעניין בלימוד של דברים חדשים בתחומי התפקיד שלהם.
3. הגברת הנגישות מדרבנת הרחבת אופקים: למידה דיגיטלית הופכת את הלמידה לנגישה, אטרקטיבית וכזו שניתן להשתמש בה לאורך זמן ובאופן רציף.
4. למידה דיגיטלית "מדברת" בשפתם של העובדים: בעיקר הצעירים יחסית, שמבלים את רוב זמנם בעולם הדיגיטלי. העובדים התרגלו לסטנדרטים של נגישות למידע, ולמידה דיגיטלית פועלת, חיה ונושמת, באותו מגרש.
5. העשרת חווית הלומד: למידה דיגיטלית מעשירה מאוד את חווית הלומד וחושפת אותו לאינסוף סוגי מידע, אותם ניתן לצרוך במגוון רחב מאוד של דרכים. כתוצאה מכך, היא יוצרת אצלו מוטיבציה לחפש אחר דרכים להעשיר את הידע שלו.
6. העצמת העובד (הלומד) והגברת עצמאותו: למידה דיגיטלית מספקת קפיצת מדרגה במידת העצמאות של העובדים ובמידה בה הם מקבלים את האחריות על המידע שהם זקוקים לו כדי לבצע את תפקידם באופן שיאפשר להם להצטיין. בכך היא מספקת את המפתח לשיפור חווית הלמידה ומידת יעילותה.