6 דרכים לגיוס יצירתי

6 דרכים לגיוס יצירתי

רוצים למשוך מועמדים רבים? מחפשים עובדים יצירתיים? גייסו את היצירתיות לתהליך הגיוס!

שיתוף
גיוס עובדים יצירתי

גיוס עובדים יצירתי

חלקם הגדול ואולי אפילו כל המעסיקים היו רוצים לצרף לשורותיהם עובדים יצירתיים. יצירתיות היא מפתח ליתרון תחרותי, לפתרון בעיות, להנעת העסק קדימה ולהקדמות באופן כללי. כל היתרונות האלה נכונים גם לגיוס. רוצים עובדים יצירתיים? מעוניינים בהיענות גבוהה למשרה שנפתחת כדי שתוכלו לסנן ולבחור מהטובים ביותר? לפני שאתם מגייסים את העובדים, גייסו למלאכה את היצירתיות שבכם. אם אתם לא מספיק יצירתיים, מישהו אחר עשה בשבילכם את העבודה – אדי ארנסט מ-seedRef, שאסף שש דרכים יצירתיות לגיוס:

  1. שלמו עמלה בתמורה להפניות ופרסמו זאת. תכלס, מה יש לכם להפסיד? אם תצרפו זו לזו את כל העלויות הכרוכות, בפרסום, סינון, הערכה, ראיונות ולבסוף גם הגיוס עצמו, תבינו שיש הצדקה כלכלית ליצירת תוכנית הפניה שכוללת תשלום לממליצים. אפשר לשלם עבור כל הפניה רלוונטית או רק עבור הפניה שהסתיימה בגיוס מוצלח. אנחנו חושבים שתגמול על הפניות בעלות ערך, גם אם בסופו של דבר לא הסתיימו בגיוס, ישתלם בסופו של דבר.
  1. חפשו באופן פרואקטיבי מועמדים פאסיביים. כלים חדשים, למשל אתרים כמו entelo.com, שעוזרים לאתר אנשי מקצוע המעוניינים להחליף משרה, מספקים למגייסים גישה למאגרי מועמדים שנחשבים בדרך כלל בלתי נגישים. מצאו או צרו בעצמכם כלים שיעזרו לכם לכוון טוב יותר למטרה ולהרחיב את טווח ההגעה שלכם אל האנשים הנכונים.
  1. ותרו על חלק מ"דרישות התפקיד" בפרסום מודעת הדרושים. מספרים שרירותיים כמו "5 שנות ניסיון לפחות ב…" או "סטודנטים שנה שלישית או יותר בתואר שני" עלולים להזיק יותר מאשר לעזור לכם בתהליך הגיוס. לעתים נדמה לנו שאנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים, אבל הגדרת יתר של הניסיון הנדרש עבור משרה מסוימת עלולה לצמצם ללא צורך את מספר המועמדים המתאימים, וזה משמעותי במיוחד אם יצירתיות וחדשנות הן מה שאתם מחפשים.
  1. בדקו את רשימת הממליצים של כל המועמדים הרלוונטיים. הטיפ הזה משלים את טיפ מספר 1. הרבה פעמים מגייסים מבקשים רשימת ממליצים בלי לבדוק אותה, אלא רק כדי שהמועמד יוכיח שיש לו קשרי עבודה קודמים. ארנסט, הלא אובייקטיבי בהקשר הזה, ממליץ על כלי בדיקת ההמלצות האוטומטי של seedRef שאפשר להתנסות בו דרך אתר החברה.
  1. צמצמו את הצורך בסינון באמצעות שיחות טלפון. ראיונות באמצעות וידיאו וכלים להערכת כישורים, למשל כמו זה שמוצע על ידי hireart.com, משלבים בין סקירת קורות חיים לבין סינון טלפוני ומאחדים אותם לסשן אחד שעשוי לחסוך למגייסים זמן רב. אולי בכלל הרעיון של שליחת קורות חיים כסרטון וידיאו הוא באמת הדבר הבא.
  1. הזמינו את המועמדים ל- happy hour בחברה. דרך טובה לבדוק התאמה תרבותית של מועמדים היא לאפשר להם להתערבב אתכם ועם העובדים בסיטואציה חברתית אותנטית. ארנסט חושב שאין כמו happy hour ככלי אוניברסאלי להערכת התאמה תרבותית.

רוצים לשמוע עוד על כלים אפקטיביים לייעול תהליך הסינון והגיוס? בואו לכנס הגיוס השנתי! 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה