המורכבות הגוברת של קביעת שכר והטבות המותאמים אישית לכל עובד, על פי מגוון רחב של שיקולים לרבות העדפות העובד, דורשת ממנהל משאבי האנוש לשקלל הרבה מאוד נתונים הקשורים לעובד עצמו ולתנאי השוק והארגון.
הבינה המלאכותית באמצעות ChatGPT יכולה לסייע רבות למנהלי משאבי אנוש בביצוע שקלול זה, שיניב את ההתאמה האישית, המדוייקת ביותר, של גובה השכר וההטבות לכל עובד.
המשמעות היא, שה-ChatGPT יכול לשמש ככלי לתמיכה במנהלי משאבי אנוש בתהליכי קבלת ההחלטות בנוגע לשכר ולהטבות של כל עובד, ולספק מידע והצעות שיעזרו להתאים אישית את השכר וההטבות המתאימים ביותר לכל עובד.
כחלק מכך, ה-ChatGPT יכול להפיק עבור מנהל משאבי האנוש תובנות, הצעות וקווים מנחים, על סמך ההקשר של הארגון ושיקולים ספציפיים לגבי כל עובד.
חשוב לציין ש-ChatGPT יכול אמנם לספק למנהל משאבי האנוש תובנות והמלצות חשובות לגבי התאמת חבילות השכר וההטבות לכל עובד, אבל אין די בכך.
מנהלי משאבי אנוש צריכים להפעיל שיקול דעת ולשקול גורמים נוספים ספציפיים בהקשר של הארגון שלהם.
כמו כן, על מנהלי משאבי האנוש להבטיח שמתקיים ציות של הארגון לתקנות הפרטיות והסודיות בעת שיתוף מידע על עובדים עם ChatGPT.
להלן 6 דרכים בהן ChatGPT יכול לסייע למנהל משאבי האנוש בקביעת גובה השכר וההטבות בהתאמה אישית על פי נתוני העובד:
1 השוואת תגמול:
הבינה המלאכותית באמצעות ChatGPT יכולה לעזור למנהלי משאבי אנוש לאסוף ולנתח נתוני תגמול ממקורות שונים כדי לקבוע אמות מידה לכל תפקיד בארגון.
שקלול גורמים כמו תחומי אחריות בעבודה, סוג התעשייה, מיקום הארגון ורמת הניסיון של העובד מאפשר ל-ChatGPT לספק מידע על טווחי שכר תחרותיים וחבילות הטבות לתפקידים ספציפיים.
שקלול זה יכול לסייע למנהלי משאבי אנוש בקבלת החלטות מושכלות ולהבטיח שהתגמול המוצע הוא תחרותי ומתאים לסטנדרטים בשוק.
2 הערכת עובדים והערכת ביצועים:
הבינה המלאכותית באמצעות ChatGPT יכולה לעזור למנהלי משאבי אנוש על ידי מתן הדרכה לתכנון מסגרות יעילות להערכת ביצועים.
ה-ChatGPT יכול להציע מדדים לביצועי מפתח וקריטריונים להערכה המבוססים על שיטות עבודה מומלצות בתעשייה הרלוונטית.
מנהלי משאבי אנוש יכולים למנף את ChatGPT כדי לחקור מודלים שונים להערכת ביצועים ולזהות דרכים לקשר בין ביצועים לתגמול והטבות בצורה יעילה.
מינוף כזה יכול להבטיח שתרומות העובדים לארגון וההישגים שלהם יוכרו ויהיו מתוגמלים כראוי.
3 המלצות תגמול מותאמות אישית:
מנהלי משאבי אנוש יכולים לספק ל-ChatGPT מידע רלוונטי על עובד, כגון תפקידו, הניסיון, דירוגי הביצועים ותקופת עבודה בארגון בכלל ובתפקיד בפרט, עד לאותה נקודת זמן.
בהתבסס על נתונים אלה יכול ChatGPT לספק המלצות מותאמות להתאמות שכר, בונוסים או תמריצים אחרים.
על ידי התחשבות בגורמים כמו תנאי שוק, תקציב וביצועים אינדיבידואליים, ChatGPT יכול לעזור למנהלי משאבי אנוש לקבוע את חבילת התגמול המתאימה ביותר לכל עובד.
4 התאמה אישית של הטבות לכל עובד:
הבינה המלאכותית באמצעות ChatGPT יכולה לסייע למנהלי משאבי אנוש בעיצוב והתאמה אישית של חבילות הטבות העונות על הצרכים וההעדפות המגוונות של העובדים.
מנהלי משאבי אנוש יכולים לבקש המלצות על הטבות כגון תוכניות ביטוח בריאות, אפשרויות חיסכון לפנסיה, תוכניות בריאות, הסדרי עבודה גמישים והטבות אחרות לעובדים.
ה- ChatGPT יכול לספק תובנות על מגמות בתעשייה הרלוונטית, סקרי עובדים ושיטות עבודה מומלצות כדי לעזור למנהלי משאבי אנוש ליצור חבילות הטבות מקיפות ואטרקטיביות.
5 שיקולי ציות לדיני העבודה:
הבינה המלאכותית באמצעות ChatGPT יכולה לעזור למנהלי משאבי אנוש לנווט בדרישות המשפטיות הקשורות לתגמול והטבות.
ה-ChatGPT יכול לספק מידע על דיני העבודה, התקנות וההנחיות הרלוונטיות, כדי להבטיח שנוהלי התגמול תואמים את המחויבויות המשפטיות.
מידע זה יכול לעזור למנהלי משאבי אנוש להימנע ממלכודות פוטנציאליות של עבירות על דיני העבודה ולהפחית את הסיכון של אי ציות לחוק.
6 תקשורת ומחוברות עובדים:
הבינה המלאכותית באמצעות ChatGPT יכולה לסייע למנהלי משאבי אנוש בפיתוח אסטרטגיות תקשורת יעילות כדי להסביר לעובדים בשקיפות את הרציונל מאחורי החלטות התגמול.
ה-ChatGPT יכול לספק למנהל משאבי האנוש הצעות כיצד לתקשר ביעילות שינויים בשכר או בהטבות, באופן שיבטיח שהעובדים מבינים את הגמול שהם מקבלים ביחס לתרומתם ולגורמים נוספים, ושהם ירגישו מעורבים בתהליך.
ה- ChatGPT יכול גם לעזור למנהלי משאבי אנוש לטפל בשאלות או חששות של עובדים הקשורים לתגמול, ולטפח תרבות ארגונית של דיאלוג פתוח ואמון.