דברים שמנהלים לא צריכים לבקש

דברים שמנהלים לא צריכים לבקש

ישנם דברים רבים שלמנהל מותר לבקש מהעובד במסגרת העבודה, עם זאת לא מומלץ לבקש אותם כיוון שהדבר יכול לגרום להתמרמרות ותסכול אצל העובדים

שיתוף

בארצות הברית, אלא אם כן יש לך חוזה העסקה אישי, מנהל יכול לדרוש מהעובדים לעשות כמעט כל דבר חוקי, אך האם עליהם לבקש זאת? לפעמים "תאונות" מתרחשות במהלך יום העבודה כגון תקלה במכונת הצילום, פח זבל שעולה על גדותיו וכד' – כמנהל אתה יכול לטפל בכך בעצמך, או לבקש מאחד העובדים לטפל בכך. מה עליך לעשות? אם עבודת ניקיון ותחזוקת הציוד המשרדי מוגדרת בהסכם כחלק ממשימות העובד, מצוין. אך במידה ולא' אל לך כמנהל לבקש מהעובד לטפל במשימות אלו. העובדים צריכים לעשות את העבודה שלהם ולא להתעסק בניקיון ותחזוקה. 

להלן 6 דברים שמנהל לא צריך לבקש מהעובדים שלו:

ביטול ימי חופשה

לפעמים מתרחש משבר בחברה שלא צפינו אותו. זה יכול להיות כל תרחיש, החל ממנהל צוות שמודיע על עזיבה, פרויקט שלא הסתיים בזמן, או אפילו לחץ חיובי, אך בכל זאת דרמטי כגון הזמנה מאסיבית של מוצרים ברגע האחרון. כל אלו מצריכים את העובדים הרלוונטיים במשרד, אך מה קורה במצב בו העובד הספציפי שיכול "להציל" אותך, הודיע מראש על יציאה לחופשה בימים אלו? אתה כמנהל, יכול לשאול את העובד אם הוא יכול להחליף את ימי החופשה, אולם אל לך ללחוץ עליו או להכריח אותו. במידה ויסכים הוא יוכל לבטל את החופשה, ייתכן שאינו יכול כיוון שהזמין נופש מבעוד מועד.

עבודה מסביב לשעון

חלקנו עובדים מסביב לשעון וחלקנו לא. אף אחד לא יכול להכריח עובד לעבוד מעבר להסכם השעות הכתוב שלו, לעבוד במהלך הסופ"ש, בימי חג ובשעות הערב המאוחרות.
למרות שכמנהל עליך לוודא שהמשימות מתבצעות כראוי ועל פי הדד ליין שלהן, אתה לא יכול לדרוש מהעובדים שלך לעבוד מעבר למה שנקבע מראש. עם זאת, תוכל לתמרץ ולתגמל עובדים שעבדו מעל ומעבר, ותרמו מרצונם שעות נוספות לצורך עמידה ביעדים.

לקחת אחריות

בקשה לא רלוונטית נוספת היא, לבקש מהעובדים שלך לקחת אחריות על פרויקטים ותחומים הנמצאים תחת אחריותך. גם אם עובד מתנדב לקחת על עצמו את האחריות לכישלון של פרויקט או עבודה מסוימת, עליך כמנהל להניע אותו מכך. האחריות היא שלך ואתה זה שעליו לתת את הדין על אי עמידה בזמנים או בכישלון של פרויקט.

לקוח מטריד

עד כמה שחברות יעשו הכל כדי שלא לאבד לקוח, גם המונח "הכל" צריך להכיל קווים אדומים. לקוח שמטריד את העובדים שלך, שמתייחס אליהם בצורה פוגענית, מזלזלת, מאיימת ואפילו גזענית, לא צריך להישאר לקוח של החברה, גם אם הוא אחד מלקוחות התווך של החברה. כמנהל, אל לך לבקש מהעובד לספוג התנהגות גזענית ופוגעת מהלקוח, זו התנהגות לא הולמת ולא חוקית, ועליך לגבות את העובדים שלך במקרה הזה, ולא את הלקוחות.

עבודה בעת מחלה

לבקש מהעובד להישאר לעבוד גם כשהוא חולה, זו טעות מכמה וכמה היבטים. ראשית, זו בקשה לא מוסרית ולא אתית, עובד חולה צריך לנוח בבית ולשוב לעבודה כאשר הוא מחלים ממחלתו. שנית, עובד שמגיע לעבוד כשהוא חולה, מסכן את יתר העובדים שלך באפשרות להדביק אותם במחלה, דבר שאינו הוגן כלפיהם ועשוי אף לגרום לכך שעובדים נוספים יעדרו מהעבודה בשל מחלה.
כשעובד מגלה סימני מחלה הדבר הטוב ביותר שתוכל לעשות הוא לשלוח אותו לביתו עד שיחלים וישוב לעבודה בריא לחלוטין ובכוחות מחודשים.

תרומה לצדקה

תרומה לצדקה עשויה להיות מבורכת וחברות רבות מעוניינות להשתתף בתרומה לעמותות שונות באמצעות סיוע כספי או בפעילות של תרומה לקהילה. עם זאת, אין לבקש מהעובדים לתרום מכספם או מזמנם למטרות צדקה. החברה יכולה לתרום מכספה או לספק תקציב צדקה לעובדים שיוכלו לבחור להיכן לתרום את הכסף. אם החברה מעוניינת לקיים פעילות של תרומה לקהילה במסגרת שעות העבודה, ניתן להציע לעובדים להשתתף בפעילות ובמידה ויענו ניתן יהיה לקיים אותה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה