6 אסטרטגיות להתמודדות עם השלכות של פעילות 'ציידי' עובדים

6 אסטרטגיות להתמודדות עם השלכות של פעילות 'ציידי' עובדים

המטרה היא ליצור מקום עבודה שבו העובדים מרגישים מוערכים, מרוצים ובעלי מוטיבציה להישאר, תוך הפחתת הסיכון שהם יתפתו לעבור למתחרים.

שיתוף

התמודדות עם 'ציידי' עובדים הוא אתגר משמעותי הדורש אסטרטגיות פרואקטיביות ורב-גוניות ממנהלי משאבי אנוש.

שיפור מחוברות העובדים, מתן שכר והטבות תחרותיים, טיפוח סביבת עבודה חיובית וכיבוד דיני העבודה מאפשרים לארגונים להפחית את הסיכונים הכרוכים בצייד עובדים.

בסופו של דבר, המטרה היא ליצור מקום עבודה שבו העובדים מרגישים מוערכים, מרוצים ובעלי מוטיבציה להישאר, תוך הפחתת הסיכוי שהם יתפתו לעבור למתחרים.

ככל ששוק הטלנטים ממשיך להתפתח, מנהלי משאבי אנוש חייבים להישאר עירניים ובעלי יכולת הסתגלות מהירה לשינויים, כחלק ממאמציהם להגן ולשמר את הנכסים היקרים ביותר שלהם: העובדים שלהם.

אם כן, מי הם ציידי העובדים ואיך יכולים מנהלי משאבי אנוש להתמודד עם התופעה.

צייד עובדים (או צייד כישרונות), מתרחש כאשר חברה מגייסת באופן פעיל מועמדים פאסיביים שעובדים בחברה אחרת.

בדרך כלל מדובר בעובדים בעלי מיומנויות, כישורים, ניסיון וידע יקרי ערך.

נוהג זה נפוץ במיוחד בתעשיות תחרותיות שבהן כישרונות מובילים הם מבוקשים מאוד.

מצב זה מציב אתגרים משמעותיים לחברות המאבדות את בעלי תפקידי המפתח שלהן. לכן על מנהלי משאבי אנוש להשקיע מאמצים בהפחתת ההשפעה של ציידי העובדים.

חברות עשויות להציע תמריצים אטרקטיביים כגון משכורות גבוהות יותר, הטבות טובות יותר או סיכויי קריירה מושכים יותר כדי לפתות עובדים לנטוש את המעסיקים הנוכחיים שלהם.

ההשפעות עלולות להיות מזיקות מאוד. אובדן בעלי תפקידי מפתח משבש את הדינמיקה של הצוות, מוריד את המורל ועלול להוביל לאובדן ידע ומיומנויות קריטיות.

זה גם עלול להגביר את עומס העבודה על העובדים שנותרו, ולגרום לשחיקה ותחלופה נוספת.

לכן יש צורך קריטי בפיתוח אסטרטגיות למניעת צייד עובדים ולשימור הכישרונות הטובים ביותר.

להלן 6 אסטרטגיות להתמודדות עם השלכות של פעילות 'ציידי' עובדים:

1 לשפר את המחוברות ושביעות רצון של העובדים:

אחת הדרכים היעילות ביותר להילחם בצייד עובדים היא ליצור סביבת עבודה שבה העובדים מרגישים מוערכים, מחוברים לארגון ומרוצים.

זה כולל הצעת חבילות תגמול תחרותיות, הזדמנויות לצמיחה מקצועית ותרבות ארגונית חיובית.

ביצוע סקרי שביעות רצון של עובדים באופן קבוע יכול לעזור למנהלי משאבי אנוש לזהות ולטפל בכל בעיה לפני שהיא מסלימה.

2 חיזוק נאמנות העובדים:

בניית קשרים חזקים בין החברה לעובדיה יכולה לטפח נאמנות.

מנהלי משאבי אנוש יכולים ליישם תוכניות שמכירות ומתגמלות הישגי עובדים, כגון בונוסים, קידום והכרה פומבית בהישגים.

בנוסף, מתן הזדמנויות לפיתוח קריירה, כגון תוכניות הכשרה, חונכות ומסלולים ברורים לקידום, יכולה לגרום לעובדים להרגיש מושקעים בעתידם בחברה.

3 ליצור סביבת עבודה חיובית:

סביבת עבודה תומכת ומכילה יכולה לשפר משמעותית את שימור העובדים.

עידוד תקשורת פתוחה, האפשרות לגמישות במיקום ושעות העבודה וקידום האיזון בין עבודה לחיים אישיים יכולים להפוך את העובדים למרוצים יותר, ולהפחית את הסיכון שהם יחפשו הזדמנויות במקומות אחרים.

יש לוודא שקולם של העובדים נשמע בתהליכי קבלת החלטות. זה יכול להגביר את המחויבות שלהם לארגון.

4 לפתח חבילות שכר והטבות תחרותיות:

כדי להרתיע צייד עובדים, חשוב להציע שכר המשקף את שיעור השכר הנהוג בשוק ומתגמל את הביצועים.

בדיקה והתאמה קבועה של משכורות והטבות מאפשרת לחברה להישאר תחרותיות וכזאת שיכולה להפוך את העובדים לבעלי פחות רצון לקבל הצעות מחברות אחרות.

גם מתן הטבות ייחודיות שלא ניתן להשוות בקלות על ידי המתחרים יכול להוות כלי שימור משמעותי.

5 מעקב אחר מגמות שוק ופעילות מתחרים:

מעקב אחר מגמות שוק ופעילויות מתחרים יכול לעזור למנהלי משאבי אנוש לצפות ניסיונות צייד ולהגיב להם במהירות.

הבנת האסטרטגיות שבהן משתמשים המתחרים כדי למשוך כישרונות מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לטפל באופן יזום בפרצות פוטנציאליות בארגון.

6 לטפח מותג מעסיק חזק:

מותג מעסיק חזק יכול למשוך כישרונות מובילים ולשמר עובדים קיימים.

חברות הידועות בתרבות הארגונית החיובית שלהן, במתן הזדמנויות לפיתוח קריירה ובמחויבות לרווחת העובדים, נוטות פחות לאבד עובדים למתחרים.

מנהלי משאבי אנוש צריכים לקדם באופן פעיל את החוזקות של החברה באמצעות רשתות  חברתיות, אתרי קריירה ועדויות עובדים.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה