הדרך להימנע מאינטראקציות עם אנשים שליליים לעבודה, היא פשוט להתעלם מהם. האנשים שליליים תמיד ימצאו משהו רע להגיד, על כל דבר. הם לרב יחמיצו פנים מרבית שעות היום, ימנעו מלחייך ויקטרו על כל מהלך או שינוי שעתיד לקרות.
עם זאת, לא תמיד אפשר להתעלם מאנשים אלו. במיוחד אם אתה מנהל אותם או עובד איתם באותו צוות. אז אתה מחויב לעבוד איתם ולשוחח איתם במהלך היום.
להלן 6 תגובות מנומסות בהן תוכל להשתמש, כדי לנטרל אנשים שליליים:
"אני מצטער לשמוע את זה. האם משהו טוב יצא מהמצב? "
תגובה זו מראה אמפתיה תוך הפניית מחשבותיו של האדם לכיוון אופטימי יותר. אם הוא אומר, "לא, שום דבר!" תמיד תוכל להזעיף פנים באהדה ולשנות את הנושא.
חשוב שתקפיד שלא להיות זה שמצביע על חצי הכוס המלאה הספציפית. אם תעשה זאת, האדם השלילי יוכל להיכנס למגננה ולחפש דרכים אחרות להוכיח שהמצב אינו חיובי לא משנה מה. השיחה צריכה להיות כללית ואמורפית.
"אוי זה נשמע לא משהו, אבל אני מניח שהצלחת להישאר חיובי למרות זאת."
המשפט הזה בעצם "מאלץ" את האדם השלילי למצוא משהו חיובי בסיטואציה שנראית לו גרועה. אתה למעשה מנחה אותו למצוא את החיובי בכל סיטואציה.
"אז איך בדרך כלל אתה מטפל בכך?"
לשאול על אסטרטגיות התמודדות, באופן אוטומטי מציב אנשים במצב של פתרון בעיות. וכיוון שאף אחד לא רוצה לומר: "אני לא יודע איך להתמודד עם זה", אתה כמעט בטוח תקבל תגובה חיובית.
"אנא תקן אותי אם אני טועה, אבל זה נשמע כאילו אתה כועס כי …"
יש אנשים שפשוט לא ישחררו אותך עד ששמעת את מה שיש להם לומר. עבור האנשים האלו, מומלץ פשוט לחזור על התלונות העיקריות שלהם כדי לשקף אותן ולהראות להם שהקשבת. בפועל – זה מה שהם באמת רוצים, שתקשיבו להם. הם לא מצפים מכם לבצע תפנית חיובית.
"אוי, אני בטוח שאתה מעוניין לדבר על משהו אחר, מה עוד חדש אצלך?"
עם תשובה כזו, אתה בעצם מכריח את האדם השלילי לעבור לנושא חיובי יותר. אחרי הכל, מה עוד הוא יכול לומר? אני מעדיף לדבר רק על נושאים שליליים?.
"האם יש משהו שאני יכול לעשות?"
אמנם אתה לא צריך להציע פתרון אלא אם כן אתה באמת יכול לספק אחד. רב הזמן אנשים יגידו לך "לא תודה, זה בסדר" ואז בעצם לקחת אותם למקום חיובי יותר, בו הם יצטרכו למצוא בעצמם פתרון אפקטיבי לבעיה. או שאולי יבחינו כי לא מדובר בעצם בבעיה אלא סתם בטרוניה חולפת.