תיאום מלא בין כל המנהלים בארגון מהווה מרכיב חיוני להנעת הצלחתו של הארגון.
כאשר מנהלים בכל המחלקות והדרגים חולקים חזון משותף, מתקשרים ביעילות ופועלים בצורה מגובשת, זה יוצר אפקט אדווה שמשפיע על כל העובדים.
מנגד, היעדר תיאום בין המנהלים בארגון עלול להוביל לבלבול, לחוסר יעילות ולתחושת התנתקות של עובדים מהארגון.
להלן 5 שיטות עבודה מומלצות שמאפשרות למנהלי משאבי אנוש לטפח תיאום בין המנהלים בארגון:
1 לקבוע חזון ומטרה מאוחדים:
תיאום בין המנהלים מתחיל בבהירות. מנהלים בכירים חייבים לשתף פעולה כדי להגדיר חזון ארגוני ברור, משימה ויעדים אסטרטגיים.
יש לתקשר ולחזק מטרה משותפת זו בעקביות בכל רמות ההנהלה. יש לוודא שכולם מבינים לא רק מהן המטרות, אלא מדוע הן חשובות.
זה מסייע לאחד את קבלת ההחלטות ולטפח תחושה של אחריות קולקטיבית.
2 ליצור ערוצי תקשורת עקביים:
תקשורת פתוחה ושקופה היא המפתח. פגישות מנהלים קבועות, שיחות חוצות-מחלקות ופלטפורמות לשיתוף פעולה דיגיטלי, כל אלו שומרות על כך שהמנהלים יהיו מעודכנים ומחוברים.
במקביל יש לוודא שיש עקביות בהודעות. בין אם הודעות שמועברות באמצעות פגישות חברה, ניוזלטרים או תדריכים, יש לוודא שכל המנהלים מעבירים את אותם סדרי עדיפויות לצוותים שלהם. זה ממזער פרשנות שגויה ומוודא שכולם ינועו באותו כיוון.
3 יש להגדיר תפקידים, אחריות וסמכות קבלת החלטות:
בהירות סביב מי אחראי למה, מפחיתה כפילויות ומונעת חיכוכים. תיאור ברור של תפקידי המנהלים, והגדרת תחומי אחריות, סמכות וקבלת החלטות, מסייעים לייעל את זרימות העבודה ולמנוע בלבול.
צוותי משאבי אנוש יכולים לתמוך בכך על ידי פיתוח מסגרות ניהוליות מובנות ומערכות אחריות השומרות על התפקידים בהתאמה ליעדים הארגוניים.
4 להשקיע בסדנאות פיתוח מקצועי ויצירת תיאום בין מנהלים:
תוכניות קבועות של פיתוח מנהלים, כולל סדנאות תיאום ויציאה לסדנאות ומפגשים באתרי נופש, מספקות הזדמנויות חשובות למנהלים לשתף פעולה, לחדד את סגנונות הניהול שלהם ולבנות מערכות יחסים חזקות יותר בין המנהלים.
סדנאות ומפגשים אלה יכולים להתמקד בנושאים כמו חשיבה אסטרטגית, שיתוף פעולה בין תפקידים שונים, פתרון קונפליקטים ועוד. מדובר בנושאים שהינם חיוניים לשמירה על תיאום בין מנהלים עם התפתחות הארגון.
5 לאמוד ולהתאים את מאמצי יצירת התיאום באופן קבוע:
יצירת תיאום בין מנהלים אינו מאמץ חד פעמי. זה דורש הערכה מתמשכת.
על מנהלי משאבי אנוש ליישם מנגנוני משוב, כגון סקרים או ביקורות של 360 מעלות, כדי להעריך את מידת התיאום בין המנהלים.
בסיכומו של דבר, סקירה קבועה של יעדים אסטרטגיים, התנהגות מנהיגותית וביצועים ארגוניים טובים, מאפשרים ליישם בזמן תיאום בין מנהלים ולהביא לשיפור מתמיד.