שיתוף

מעורבות העובדים היא אחד הנושאים המדוברים והחשובים ביותר בארגונים כיום. עובדים מעורבים ומאושרים הם פרודוקטיביים יותר ומייצרים לארגון ערך מיתוגי וכלכלי גבוה.

ישנן דרכים שונות ומגוונות למדידת מעורבות העובדים. חלקן באמצעות תוכנות ייעודיות וניתוחי נתונים, חלקן באמצעות סקרים, והדרך אותה נציג בכתבה הבאה, היא באמצעות שאלות.

כאשר אתה כמנהל משאבי אנוש, מעוניין לבחון את מידת מעורבות העובדים שלא באמצעות תוכנות או סקר, ישנן כמה שאלות שתוכל לשאול את עצמך כדי להבין בעצמך את מידת מעורבותם.

להלן 5 שאלות שתוכל לשאול את עצמך, למדידת מעורבות העובדים:

האם העובדים מקדמים את המותג?

עובדים שחשים מעורבים בחברה וחלק חיוני ממנה, יקפידו לשווק את מותג המעסיק גם כשלא נתבקשו לעשות זאת. תוכל לראות את מידת המעורבות שלהם ע"י התחברות לעמודי הפייסבוק והלינקדאין שלהם, לקרוא את הפוסטים שהם כותבים, וכבר בפרופיל האישי שלהם לראות אם הם מציינים באיזו חברה הם עובדים.
במידה ומעורבותם של העובדים בחברה רבה, הם יקפידו לשוחח על תחום כלשהו בחברה לפחות אחת לתקופה. עובדים שאינם מעורבים במקום עבודתם לא יטרחו לשוחח על החברה.

מהן נקודות הכאב של העובדים?

האם אתה מודע לנקודות הכאב של העובדים שלך? האם אתה יודע מה מטריד אותם ומה היו רוצים לשפר בחברה?. אם אינך יודע זה הזמן לברר זאת. כדי לוודא שהעובדים שלך מעורבים ומאושרים במקום עבודתם, יש לשוחח איתם ולהבין יחד איתם מה ניתן לעשות כדי שיהיה להם טוב יותר. כך גם תלמד מה עושה להם טוב כבר עכשיו.

האם אתם דוגלים בגיוון תעסוקתי?

המפתח להבטחת אקלים בריא ושוויוני במרחב העבודה שלכם, הוא להקפיד על גיוון תעסוקתי. אחת הדרכים לוודא את מעורבותם של העובדים, היא להציג חברה הטרוגנית ומקום עבודה שמכבד את כל האנשים באשר הם. יתרונות הגיוון התעסוקתי הם הרבה מעבר למעורבות העובדים, וחשוב שלא לוותר ולהפקיד על כך.

האם העובדים שלכם חשים גאווה לעבוד בחברה?

איך העובדים שלכם מרגישים כששואלים אותם "היכן אתם עובדים?". בסופו של דבר, אתה רוצה שכולם ירגישו גאים בחברה שלהם, כי הדרך שבה אנו מייצרים אינטראקציה עם אנשים אחרים בתחום המקצועי, מושפעת באופן ישיר מאיך אנו מרגישים בקשר לזה.

ככל שהרגשת הגאווה לעבוד בחברה גדולה יותר, כך הם יעבירו את זה הלאה לאנשים נוספים בצורה טובה יותר.

מה החברה שלך עושה כדי שהעובדים ירגישו גאים לעבוד בה?

זו שאלה שאתה מוכרח לדעת את התשובה שלה, כדי לבחון את מידת מעורבות העובדים. לא מספיק שתדע שהעובדים מרוצים וגאים במקום עבודתם, עליך לדעת מדוע. אם לא תדע, לא תוכל להמשיך לעשות את הדברים הטובים שאתה עושה, ולא תוכל לשפר את הנקודות החלשות.

האם הם גאים לעבוד בחברה כיוון שהיא מפתחת פתרונות לטובת האוכלוסייה? האם הם גאים בקידום שלהם? בשכר? בהישגים האישיים?! את כל אלו חשוב לבחון בשיחות עם העובדים, ולהבין מה המניע שלהם לגאווה.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה