אם יש דבר אחד שכבר ברור לכל מנהלי משאבי האנוש בעולם ולהנהלות בכירות של ארגונים, הרי זה שהעובדים הצעירים שלהם, בני דור המילניום (דור ה-Y וה-Z), אלה שמיועדים לשאת על כתפיהם את עתיד החברה והמשכיותה, מבצעים מהפיכה של ממש בעולם הארגונים.
מחקר מקיף של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ מראה אמנם כי בין בני דור המילניום לבני הדורות המבוגרים מהם, יש יותר דברים דומים מאשר שונים. אבל בנקודות בהן הם שונים, ההבדלים עמוקים ביותר.
ההבדלים הללו, שבפועל מהווים את הגלגלים שמניעים את המהפיכה, מאפשרים לא רק לשפר את חווית העובד של בני דור המילניום, אלא שהם אף תורמים להתקדמותו והתפתחותו של העסק, משפרים את מיתוג המעסיק ומאפשרים לשמר את העובדים הכל כך מהותיים לארגון.
יש חמישה כללים שכדאי לזכור כאשר מחליטים להצטרף למהפיכה:
1 לנהל דיאלוג פתוח:
מנהלים אמורים לשוחח עם העובדים הכפיפים להם בגובה העיניים ולא רק להנחית הוראות. עובדים צעירים לא ישתפו פעולה כאשר ירגישו שהמנהל הישיר שלהם מודיע להם באימייל על המשימות שמוטלות עליהם בימים הקרובים.
הם רוצים ואף דורשים לקיים דיאלוג. הם רוצים להשמיע את דעתם והם רוצים שהמנהלים יתחשבו בנקודות המבט שלהם כאשר הם מחליטים על אסטרטגיות חדשות.
2 לשתף את העובדים בכל הפרטים:
בכל ארגון יש תקופות רגועות יותר ותקופות לחוצות יותר. ארגון שיצליח לשמר את בני דור המילניום בתקופות הלחוצות הוא ארגון שיפתח את כל הקלפים ויבהיר לכל העובדים את התמונה בכללותה.
עובדים שמרגישים שלא מסתירים מהם, והם לא נדרשים לפעול מתוך הכרח, אלא מבינים את ההיגיון שמאחורי התקופות הלחוצות לעומת הרגועות, הם עובדים שיחושו מחוברים יותר לארגון והמוטיבציה שלהם תגבר גם בתקופות הקשות.
3 רווחים פיננסים הם לא חזות הכול:
אין ספק שיש לקיים עם העובדים הזוטרים שיחות על רווחי החברה ועל מטרותיה הפיננסיות. ואין ספק שתוצאות כספיות, מכירות ורווחים, הם בעלי חשיבות רבה לארגון.
אבל ארגון שיבסס את כל האסטרטגיה שלו אך ורק על רווחים כספיים עלול להפסיד את העובדים שמהווים את עתידו. ארגונים צריכים לדבר עם העובדים הצעירים על האסטרטגיה גם מנקודת המבט האנושית ולא רק הפיננסית.
4 המצב הקבוע היחיד הוא השינוי התמידי:
בעולם העסקים, הדבר הכי קבוע הוא השינויים התכופים והצורך של ארגון להתאים עצמו אליהם. במקום לחשוש משינויים ולראות בהם דבר מאיים, עדיף להבהיר לעובדים איך השינויים תורמים לצמיחת הארגון.
5 ודאו כי העובדים מבינים את תרומתם הרבה לארגון:
אף אחד לא אוהב לעבוד בחלל ריק בלי לדעת אם המשימות שהוא ממלא אכן תורמות לארגון ובאיזו מידה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בבני דור המילניום.
הידע שלהם לגבי איך ובאיזו מידה העבודה שלהם תורמת לארגון, הוא אחד המפתחות החשובים ביותר לשימורם בארגון. הם רוצים להיות מעורבים בקביעת האסטרטגיה והם רוצים לדעת שמה שהם עושים בעבודתם היומיומית מהווה חלק ממשהו גדול יותר, חלק מצמיחת הארגון. במילים אחרות, הם רוצים לדעת שהם לא בורג קטן וחסר חשיבות במערכת.