העובדים המעורבים נוטים להישאר עם הארגון יותר זמן ולעבוד קשה יותר, ולכן היכולת לנהל היטב את מעורבות העובדים בארגון פירושה שמירה ושיפור תוצאות טובות יותר. מה שתמדוד יהיה תלוי במטרות שלך ובכלים שאתה משתמש בהם, אך השלכת רשת רחבה יותר יכולה לסייע בחשיפת תובנות שלא ציפית להן.
רמות ההתחייבות של העובדים משתנות ללא הרף עם השינויים במחזור העסקים או בתעשייה, ולכן חשוב למדוד את מעורבות העובדים לאורך זמן כדי לזהות מגמות ודפוסים.
מהם הפרמטרים שייתכן שאתם לא מודדים?
ערכים שליליים
זה יכול להיות לא נוח להתמקד על מה שלא הולך נכון בארגון שלכם, אך הבנת הביצועים גרועים יכולה לשפוך קצת אור על צווארי בקבוק ומחסומים. סטטיסטיקות מעקב כגון שיעורי תחלופת עובדים מרצון, היעדרויות וימי מחלה של עובדים יכולות לספק תובנות נוספות לתמונה הכללית.
המעסיקים צריכים לדעת מדוע העובדים שלהם עוזבים את החברה שלהם, לא רק כיוון שעלות תחלופת עובדים היא יקרה, אלא בגלל שיש להבין האם מדובר בבעיה ספציפית בתרבות הארגון שניתן לתקן אותה ולמנוע הרבה מן העזיבות הבאות. התאמה בין מידע זה לנתוני מעורבות אחרים יכולה לזהות בעיות בסיסיות.
תוצאות בשורה התחתונה
ציוני שביעות הרצון של הלקוחות והתוצאות העסקיות הכוללות ניתנות לשילוב עם תוצאות סקר מעורבות העובדים כדי להציג תצוגה הוליסטית של כוח העבודה. עם הזמן, תוכלו לקבוע את גורמי המעורבות המניבים ביצועים עסקיים, לכן, חפשו דרכים לחבר את השניים. פלטפורמה טכנולוגית חזקה יכולה לעזור לכם לשלב נתונים אלו עם תוצאות סקר אחרות כדי לקבל תמונה מלאה של מה שמניע מעורבות בחברה שלכם.
חווית העובדים
שאלות גדולות עולות בארגונים לגבי האם העובדים מרוצים, אך חפירה בחיי היום-יום שלהם יכולה לעזור להסביר מספרים שעשויים להיראות חריגים במבט ראשון.
אנשים רוצים לעשות עבודה נהדרת ואם אנחנו מקשים עליהם לעשות זאת, ברור שהם יהיו פחות מעורבים. חשוב לשאול אם העובדים מרגישים שהם יכולים לעשות את עבודתם. אם יש להם די הכשרה וכלים טכנולוגים כמו גם סביבה תומכת, המאפשרים להם ביצועים מקסימליים. במידה ולא, יש לחשוב כיצד לספק להם את זה במהירות ובאפקטיביות.
כוונות עובדים
אפשר גם לשאול עובדים לגבי ההתנהגויות שלהם וזה יכול לספק לכם תובנות לגבי איך הם מרגישים. ההתחייבות לעבודה מוגדרת כתשוקה אינדיבידואלית שעובדת לקראת הצלחה משותפת, ואינדיקטורים לתשוקה האישית הזו כוללים נאמנות והפניות חברים נוספים לדוגמה. ולכן החברה ממליצה לשאול האם העובדים שקלו לחפש עבודה טובה יותר בתקופה האחרונה והאם הם ימליצו לחברים שלהם לעבוד בארגון. כך תקבלו מידע נוסף לגבי מידת מעורבותם של העובדים בארגון ומה ניתן לעשות כדי לשפר אותה. חשוב גם לשאול את העובדים עצמם בסקרים האנונימיים, מה הם ממליצים לעשות כדי לשפר ולהגדיל את מעורבות ואושר העובדים בארגון וללכת עם התשובות שחוזרות על עצמן.