הטכנולוגיות החדשות המסייעות לעובדים לבצע את עבודתם ביעילות רבה יותר, מגיעות כיום לשווקים בתדירות גבוהה מאי פעם.
התחרות העזה בשווקים מחייבת את רוב הארגונים להטמיע במהירות טכנולוגיות חדשות אלה שמאפשרות להם להתחרות בשוקי היעד ולעיתים אף מספקות להם יתרונות מול המתחרים.
אלא שהטמעת הטכנולוגיות החדשות במהירות, תוך מתן אפשרות לעובדים להשתמש בהן, מעלה את הצורך להכשיר את העובדים, כדי שידעו איך להפעיל את הטכנולוגיות הללו בצורה המיטבית.
וזו רק אחת הסיבות לכך שבימים אלה יש צורך ביותר ויותר הכשרות לעובדים. סיבה נוספת היא שבמהלך תקופת החופשות ללא תשלום (חל"ת) שנבעו בשל הסגרים בתקופת הקורונה, נשחקה מיומנותם של עובדים רבים, ובלא מעט מקרים, העובדים טרם השלימו פערים.
סיבה שלישית לכך שעל הארגונים להאיץ כיום ולהגביר את ההכשרות לעובדים היא שכיום יותר מאי פעם, עובדים עוברים מתחום עיסוק אחד לאחר.
בשל המחסור בבעלי מיומנויות, ארגונים לא מעטים מחפשים מועמדים שיש להם תכונות המתאימות לארגון, ובין השאר גם יכולת למידה מהירה. אלא שאת העובדים הללו יש צורך להכשיר לתפקידים שיתכן שלא ביצעו מעולם קודם לכן.
במילים אחרות, אנשי מקצוע ממגוון תחומים ומקצועות זקוקים כיום לקורסי הכשרה, בין אם כדי ללמוד מקצוע חדש ובין אם כדי לחדד את המיומנויות שלהם ולחזור ולהיות בחזית החידושים בתחומם.
לכן, השקעה בהכשרות עובדים היא חלק בלתי נפרד מתכנון אסטרטגית ההתרחבות והצמיחה של הארגון.
ציפיית העובדים מהארגון לקבל הכשרות וקידום מקצועי היא הסיבה הרביעית לצורך בהעלאת הילוך בכל הנוגע להכשרות לעובדים.
ממחקרים שבוצעו בקרב עובדים בבריטניה, עוד טרם פרוץ משבר הקורונה עולה, כי כ-90% מהעובדים מצפים מהמנהלים שלהם להציע להם יותר הכשרות שיסייעו להם בתפקידם ואף יאפשרו להם לפתח מיומנויות נוספות.
עוד עולה ממחקרים שבוצעו בעולם, כי לפני המשבר אמרו כ-66% מכלל העובדים כי הם יתפטרו ממקומות עבודתם אם יחושו שהם לא מקבלים מספיק הכשרות ולא מאפשרים להם מספיק הזדמנויות להתפתח במישור המקצועי.
יתרה מכך, הכשרות הן אחת ההטבות היותר נחשקות על ידי עובדים ולכן אחד ממוקדי המשיכה לטלנטים.
ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי יותר מ-40% מהעובדים טוענים כי הכשרות והתפתחות מקצועית מהווים את מרכיבי המפתח כאשר הם מחליטים באיזו חברה הם רוצים לעבוד.
המשמעות היא, שאפשרויות הלמידה, ההכשרות ורכישת המיומנויות מהוות בימים אלה את הגורם המבדל בין ארגון לארגון, גם בכל הקשור למשיכת טלנטים מבוקשים לארגון וגם בכל הקשור להשגת יעדיו והצלחתו העסקית.
הסיבה החמישית לתגבור ההכשרות לעובדים היא הגברת התפוקה של הארגון. מתברר כי היכולת להגיע אל הטלנטים הנכונים והמתאימים ביותר לארגון, כדי להגדיל את הצוות הקיים ולהביא להעלאת רמת התפוקה והיעילות בטווח הקצר והארוך, טמונה בהכשרות רצופות שמעניקות לעובדים של הארגון יתרונות על פני המתחרים.
המשמעות היא, כי הכשרות עוקבות ורצופות – שאינן מתמצות בהכשרה חד פעמית או בהכשרות אקראיות שאין קשר ביניהן והן לא מאפשרות התקדמות רצופה ומהירה בהיקף הידע והמיומנויות של העובד – מהוות את ההשקעה הנכונה במוטיבציית העובדים ובידע שלהם.