שיתוף

היעדרויות של עובדים יכולות להתרחש מסיבות שונות, והטיפול בהן ביעילות הינו חיוני לשמירה על פרודוקטיביות הארגון כמו גם על רווחת העובדים.

הפחתת היעדרויות מרובות של עובדים דורשת גישה מקיפה המתייחסת לסיבות שנמצאות בבסיס הגורמים להיעדרויות, תוך קידום סביבת עבודה תומכת ובריאה.

התמקדות ברווחת העובדים, איזון בין עבודה לחיים אישיים, הגברת מחוברות העובדים לארגון, תקשורת טובה בין העובדים להנהלה ועוד, מאפשרים לארגון להפחית את מספר ההיעדרות וליצור מקום עבודה פרודוקטיבי וחיובי יותר.

הערכה קבועה של דפוסי היעדרות העובדים, ומעקב אחר מדדים הקשורים להיעדרויות, יכולים לעזור בזיהוי מגמות של היעדרות וביישום של התערבות ממוקדת של מנהלי משאבי האנוש, כדי להפחית עוד יותר את מספר ההיעדרות.

להלן 5 סיבות נפוצות לריבוי היעדרויות עובדים ודרכים להפחתתן:

1 מחלות ופגיעה בבריאות העובד:

אחת הסיבות העיקריות להיעדרות עובדים היא מחלה או דאגות הקשורות לבריאות.

כדי להפחית היעדרות הנובעות מבעיות בריאות, חברות יכולות להטמיע תוכניות בריאות, לקדם איזון בריא בין עבודה לחיים אישיים ולספק לעובדים גישה למשאבי בריאות.

כמו כן ניתן להציע לעובדים סידורי עבודה גמישים, ובראשם אפשרויות עבודה מרחוק או לוחות זמנים גמישים. סידורי עבודה גמישים מאפשרים לעובדים לנהל טוב יותר את צרכי הבריאות שלהם.

2 מתח ושחיקה:

רמות גבוהות של מתח ושחיקה עלולות להוביל להיעדרויות מוגברות של עובדים.

ארגונים צריכים לתת עדיפות לרווחת העובדים על ידי טיפוח סביבת עבודה תומכת, קידום איזון בין עבודה לחיים אישיים ועידוד טכניקות לניהול מתחים.

תוכניות סיוע לעובדים ויוזמות בריאות יכולות לעזור בהפחתת הסטרס של העובדים וכתוצאה מכך בהפחתת היעדרויות הנובעות משחיקה.

3 חוסר שביעות רצון בעבודה והיעדר מחוברות לארגון:

כאשר העובדים לא מרוצים או שאינם מחוברים לארגון, יש סבירות גבוהה יותר להיעדרויות לא מתוכננות.

ארגונים צריכים להתמקד ביצירת תרבות ארגונית חיובית שמעריכה משוב של עובדים, מספקת הזדמנויות צמיחה ומכירה בהישגי העובדים.

עריכת סקרי שביעות רצון עובדים, קידום תקשורת פתוחה והצעת הזדמנויות לפיתוח מקצועי, יכולים לעזור להגביר את שביעות הרצון בעבודה ולהפחית את ההיעדרות.

4 אתגרים הנובעים מעומס עבודה ומניהול זמן לקוי:

עומסים כבדים, מועדי דד-ליין לא מציאותיים או ניהול זמן לקוי, עלולים לתרום רבות להיעדרויות של עובדים.

ארגונים צריכים להבטיח שעומסי העבודה על העובדים הינם ניתנים לניהול, שהם סבירים, ושלעובדים יהיו המשאבים והתמיכה הדרושים כדי לעמוד ביעדים ובתחומי האחריות שלהם.

עידוד שיטות ניהול זמן אפקטיביות, מתן הדרכה במידת הצורך וקידום איזון בין עבודה לחיים אישיים, יכולים לעזור לעובדים לנהל טוב יותר את עומס העבודה שלהם ולהפחית היעדרות.

5 ניהול גרוע ותקשורת לקויה:

ניהול גרוע ותקשורת לא יעילה עלולים לתרום רבות להיעדרויות של עובדים. מנגד, תקשורת שקופה ופתוחה, הענקת משוב קבוע ומנהיגות תומכת, יכולים לטפח בקרב העובדים אמון בהנהלה ומחוברות לארגון.

על המנהלים להבטיח שהעובדים ירגישו שהארגון תומך בהם, ושלהנהלה חשוב לטפל בחששות שלהם באופן מיידי.

ניהול טוב ותקשורת טובה ויעילה יכולים לסייע בהפחתת ההיעדרויות הנגרמות מחוסר שביעות רצון של העובדים או בגלל היעדר תקשורת טובה בתוך הארגון.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה