שיתוף

ניסיון בהתגברות על אתגרים והפקת לקחים מכל אתגר, הוא אחד מהיסודות החשובים של בניית החוסן של הארגון.

מנהלי משאבי אנוש צריכים להנהיג בארגון קיום דיונים עם עובדים ומנהלים על אתגרים שהם הצליחו להתגבר עליהם ועל אלה שלא הצליחו להתגבר עליהם.

בשיחה ניתן לדון מה היו הפעולות הנכונות שהם עשו ואיך הן הועילו, ומה היו הלקחים שהם הפיקו מטעויות שעשו בדרך להתגברות על האתגר.

דיונים כאלה יכולים לחזק את ביטחונם של העובדים והמנהלים בהתמודדות עם אתגרים ולאפשר להם ללמוד איך לשפר ומה צריך לשפר בעת התמודדות עם אתגרים אחרים.

המשמעות היא, שדיון באתגרי העבר עם העובדים ועם המנהלים כאחד, הינו חיוני לקידום למידה, בניית אמון, חיזוק מיומנויות פתרון בעיות, שיפור התקשורת ושיתוף הפעולה וטיפוח תרבות ארגונית  של חוסן בארגון.

התייחסות גלויה לאתגרים ושיתוף לקחים שנלמדו מאפשרים למנהלי משאבי אנוש לעזור ביצירת סביבת עבודה תומכת ומעצימה שבה עובדים ומנהלים מרגישים מוערכים, מעורבים ובעלי מוטיבציה להצליח.

דיון בהתמודדות עם אתגרי העבר עם העובדים ועם המנהלים משרת כמה מטרות חשובות בטיפוח סביבת עבודה פרודוקטיבית ושיתופית.

להלן 5 סיבות לצורך שיש בקיום דיונים בשיתוף עובדים ומנהלים על אתגרי העבר והפקת לקחים:

1 למידה מטעויות:

ניתוח ההתמודדות עם אתגרי העבר מאפשרת לעובדים ולמנהלים ללמוד מטעויות ולזהות הזדמנויות לשיפור.

דיון גלוי במה השתבש, מדוע זה קרה וכיצד טופלה הבעיה, מאפשר לצוותים לקבל תובנות חשובות לגבי מלכודות פוטנציאליות שיש להימנע מהן בעתיד.

תהליך רפלקטיבי זה מקדם תרבות ארגונית של למידה וצמיחה מתמשכת, שבה עובדים ומנהלים מעודדים להסתגל ולהתפתח בהתבסס על חוויות העבר.

2 בניית אמון ושקיפות:

תקשורת שקופה על אתגרי העבר בונה אמון ואמינות בארגון. כאשר מנהלי משאבי אנוש מכירים בגלוי בקשיי העבר וחולקים לקחים שנלמדו עם עובדים ומנהלים, הם מפגינים בכך מחויבות ליושר ולקיחת אחריות.

שקיפות מטפחת תחושת אמון בקרב העובדים, שכן הם חשים מוערכים ומכובדים כאשר הם נכללים בדיונים על ההצלחות והכישלונות של הארגון.

3 חיזוק מיומנויות פתרון בעיות:

דיון באתגרי העבר מעודד עובדים ומנהלים לפתח את כישורי פתרון הבעיות והחוסן שלהם מול מצוקה.

בחינה לעומק של דרכי ההתמודדות וההתגברות על אתגרים מאפשרת לעובדים ולמנהלים לזהות אסטרטגיות יעילות ושיטות עבודה מומלצות לניווט במצבים דומים בעתיד.

עידוד עובדים לחלוק את נקודות המבט והתובנות שלהם מטפח יצירתיות וחדשנות, שכן נקודות מבט מגוונות תורמות לתהליכי פתרון בעיות חזקים יותר.

4 שיפור תקשורת ושיתוף פעולה:

דיאלוג פתוח על אתגרי העבר מקדם תקשורת ושיתוף פעולה בין עובדים ומנהלים.

כאשר צוותים חולקים בגלוי את חוויותיהם ונקודות המבט שלהם, זה מעודד שיתוף פעולה חוצה תפקידים, ושיתוף ידע.

דיונים משותפים מאפשרים לעובדים ולמנהלים למנף אחד את החוזקות, המומחיות והמשאבים  כדי להתמודד עם אתגרים בצורה יעילה ומועילה יותר בעתיד.

5 טיפוח תרבות ארגונית של חוסן:

התמודדות עם אתגרי העבר עוזרת לטפח תרבות של חוסן וכושר הסתגלות בתוך הארגון.

כאשר עובדים ומנהלים מוסמכים לדון בכישלונות באופן גלוי ובונה, זה יוצר סביבה תומכת שבה אנשים מרגישים מעודדים להתמיד מול מצוקה.

הכרה בדרכי ההתמודדות עם אתגרי העבר וחגיגת הצלחות, מאפשרות לעובדים ולמנהלים לפתח תחושה של חוסן קולקטיבי המאפשר להם להתגבר על מכשולים ולהשיג את מטרותיהם.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה