מוטיבציה של עובדים מהווה היבט קריטי בארגון, שכן היא זו שמובילה לביצועים טובים של הצוות, המחלקה והארגון. לכן, דאגה למוטיבציה של העובדים צריכה להיות דבר שהינו קבוע בשגרת הארגונים.
הדאגה למוטיבציית העובדים קשורה קשר הדוק לכך שעובדים חשים מחוברים לארגון. היעדר מחוברות מוביל להיעדר מוטיבציה.
ממחקרים שבוצעו על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי ברוב העולם המערבי, רק כ-13% מהעובדים חשים מחוברים לארגון.
היעדרה של מוטיבציה בקרב העובדים, עלול להביא את הארגון למקום מסוכן מבחינת יכולת ההישרדות העתידית שלו. מנגד, עובדים בעלי מוטיבציה יכולים להוביל לעלייה בפריון החברה ולאפשר לארגון להשיג רמות תפוקה גבוהות יותר. כמו כן, היעדרה של מוטיבציית עובדים גורר את הארגון לבזבוז זמן ומשאבים.
יש 5 יתרונות לרמה גבוהה של מוטיבציה בקרב העובדים:
1 מוטיבציית עובדים מאפשרת לארגון לעמוד ביעדי החברה: זוהי הסיבה העיקרית והחשובה ביותר לחשיבות הרבה שיש לייחס לשמירת מוטיבציה גבוהה בקרב עובדים.
2 מחויבות עובדים מוגברת: כאשר עובדים מונעים לעבוד, הם בדרך כלל ישקיעו את מיטב המאמצים במשימות המוטלות עליהם.
3 שיפור שביעות רצון העובדים: שביעות רצון העובדים חשובה לכל חברה, מכיוון שהדבר יכול להוביל לצמיחת החברה.
4 פיתוח עובדים בשוטף: מוטיבציה יכולה להקל על עובד להשיג יעדים ומטרות אישיים, והיא יכולה לסייע בהתפתחותו העצמית של העובד. עמידה ביעדים מגבירה את מידת המוטיבציה של העובד.
5 יעילות משופרת של העובדים: רמת היעילות של עובד אינה מבוססת רק על יכולותיו או כישוריו. כדי שהחברה תשיג את התוצאות הטובות ביותר, חשוב שלעובד יהיה איזון טוב בין יכולתו לבצע את המשימות שהוטלו עליו לבין נכונותו לרצות לבצע את המשימות הללו. איזון כזה מביא להגברת היעילות ועליית התפוקות.
אם כן, איך ניתן להגביר את מוטיבציית העובדים. יש כמה דרכים להגביר את מוטיבציית העבדים אבל החשובה שבהן היא על ידי תקשורת חיובית במקום העבודה.
הכוונה היא שאין להסתמך רק על הודעות דואר אלקטרוני לעובדים, אלא להקפיד לבצע שיחות אישיות עם העובדים בתדירות גבוהה ככל הניתן.
עדיף לבצע את השיחות הללו במקום ניטרלי, ולא במשרדו של המנהל. בכך ניתן להקנות תחושה שהמנהל הוא לא רק סתם 'בוס' אלא מדבר עם העובד בגובה העיניים ומשדר בכך שהמטרות הן משותפות.
דרך נוספת היא לבקש מהעובדים להביע את דעתם על המשימות ועל הדרכים להביא את הארגון להצלחות. עובדים בדרך כלל רוצים שהחברה בה הם עובדים תצליח.
לרבים מהם יש רעיונות מצוינים. כל מה שצריך לעשות זה להקשיב להם. על ההנהלה להשקיע מאמץ ולהקדיש את הזמן כדי לבקש מהעובדים להעלות רעיונות, להקשיב להם והשקיע מאמצים ביישום ההצעות. זה יעניק לעובדים תחושה שהם מוערכים.