שקיפות היא היבט בסיסי וחיוני של חווית העובדים שכן היא מטפחת אמון, מקדמת מחוברות לארגון ומגבירה את שביעות הרצון הכללית במקום העבודה.
כמו כן, שקיפות מקדמת לקיחת אחריות על ידי העובדים על משימותיהן, מטפחת שיתוף פעולה וכאמור, מגבירה את שביעות הרצון של העובדים.
מתן עדיפות לשקיפות בתקשורת ובקבלת ההחלטות מאפשר לארגונים ליצור סביבת עבודה חיובית שבה העובדים מרגישים מוערכים, שמכבדים אותם ושסומכים עליהם שיתרמו את מיטב מאמציהם להשגת היעדים הארגוניים.
להלן 5 סיבות לחיוניות הרבה של שקיפות ליצירת חווית עובדים חיובית:
1 בניית אמון:
שקיפות בתקשורת, בתהליכי קבלת החלטות ובמדיניות ארגונית בונה אמון בין העובדים להנהלה.
כאשר עובדים מרגישים שהארגון משתף איתם מידע בפתיחות ובכנות, סביר יותר שהם יבטחו במנהלים ובעמיתים.
אמון זה מהווה את הבסיס ליחסי עבודה חזקים ותרבות ארגונית חיובית.
2 מגביר את מידת המחוברות:
תקשורת שקופה מבטיחה שהעובדים מיודעים על יעדי החברה, האסטרטגיות והביצועים שלה.
כאשר העובדים מבינים כיצד עבודתם תורמת לתמונה הרחבה יותר ומתעדכנים לגבי התפתחויות חשובות, הם מרגישים יותר מעורבים ומחוברים למשימות ולארגון.
העובדים המעורבים הם יותר מחויבים, בעלי מוטיבציה ומשקיעים בעבודתם, מה שמוביל לרמות גבוהות יותר של פרודוקטיביות וביצועים.
3 מקדם אחריות:
שקיפות מחייבת הן את המנהלים והן את העובדים אחראים על מעשיהם והחלטותיהם.
כאשר מידע משותף בגלוי, זה יוצר תחושה של אחריות אישית של כל העובדים והמנהלים.
עובדים נוטים יותר לקחת אחריות על עבודתם ולשאוף לעמוד בציפיות כאשר הם מבינים כיצד הביצועים שלהם מוערכים וכיצד מתקבלות החלטות בתוך הארגון.
4 מטפח שיתוף פעולה:
תקשורת שקופה מעודדת דיאלוג פתוח, שיתוף פעולה ושיתוף ידע בין חברי הצוות.
כאשר מידע זורם בחופשיות בין כל המחלקות, הוא מקדם תרבות של שיתוף פעולה ועבודת צוות.
עובדים נוטים יותר לחלוק רעיונות, להציע משוב ולעבוד יחד לקראת מטרות משותפות כאשר הם מרגישים שקולם נשמע ומוערך.
5 משפר את שביעות הרצון בעבודה:
שקיפות תורמת לשביעות הרצון הכללית בעבודה על ידי הפחתת אי הוודאות, מזעור שמועות וקידום תחושת הוגנות ושוויון.
כאשר עובדים מרגישים שיש להם גישה למידע, הזדמנויות לקידום וקולם נשמע בתהליכי קבלת ההחלטות, הם מרוצים יותר מעבודתם וסביר יותר להישאר נאמנים לארגון.