שיתוף

עם התחרות ההולכת וגדלה על כישרונות, ארגונים וחברות נדרשים לייעל את מודעת הדרושים שלהם למקסימום, על מנת שתמשוך מועמדים טובים ורבים ככל האפשר.

פעמים רבות בשל הלחץ להבטיח כי המודעה תהיה אפקטיבית, מנסחי המודעה מציינים מידע רב, מבולבל, ומיותר, שעשוי לעשות יותר נזק למודעה מאשר תועלת.

לשלם כך מחקרים וסקרים שנעשו בתחום, ריכזו את חמשת המרכיבים החשובים של מודעת גיוס מוצלחת.

כמובן שבנוסף למרכיבים "הרשמיים" הללו, ישנם דברים מהותיים נוספים שצריך להקפיד עליהם, על מנת להבטיח שהמודעת תהיה אפקטיבית ומושכת לעין. חשוב ליצור רושם ראשוני מדהים באמצעות מודעה מעוצבת, משעשעת, מעניינת ומרתקת. להקפיד על הומור או יצירתיות ועיצוב ברמה גבוהה.
חשוב מאוד להחליט היכן לפרסם את המודעה. באילו אתרי דרושים, פורומים, רשתות חברתיות, עמודים וקבוצות ברשת, בהם תהיה כמות סבירה של מועמדים פוטנציאליים.

להלן חמשת המרכיבים של מודעת דרושים איכותית:

כותרת

כותרת המודעה צריכה לכלול הגדרת תפקיד, טווח שכר ממוצע, שעות עבודה או משמרות, וסבירות של עבודה בשעות נוספות או בסופי שבוע.

תוכן המודעה

תוכן ההודעה צריך לכלול אחריות כללית ותיאורי משימות מפתח כמו גם תכליתן. סוג הקשר עם הלקוחות והעמיתים לעבודה ותוצאות צפויות של עובדים מכהנים.

כישורים

בכישורים יש לציין את ההשכלה הנדרשת, קורסים, הדרכות, ניסיון מקצועי וידע שנדרשים מהמועמדים לתפקיד.

דרישות מיוחדות

דרישות מיוחדות כוללות את התנאים יוצאי הדופן אשר חלים על העובד שיתקבל למשרה. (לדוגמה: הרמת משאות כבדים, נסיעות לחו"ל, עמידה ממושכת, וכד').

חובות התפקיד ותחומי אחריות

שתי תכונות חשובות בנושא אחריות התפקיד: הצגת משימות המרכיבות כ -90 עד 95 אחוז מהעבודה ומשימות אפשריות שהן בגדר "משימות מיוחדות" שגם עליהן המועמדים צריכים לדעת. חשוב יותר לפרט מה חייב להתבצע מאשר איך הדבר צריך להתבצע. לעתים יש יותר מדרך אחת לבצע זאת.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה