אתם מחפשים עובדים לתפקידים שונים, אבל רוצים לעשות את זה קצת אחרת? אתם מכירים לא מעט שיטות גיוס עובדים, אולם מאמינים ביצירתיות וחדשנות ומעוניינים לבחור במקומות גיוס עובדים מפתיעים מעט או לא שגרתיים? אם אתם עוסקים בתחום משאבי אנוש ותוהים כיצד ניתן למצוא עובדים פוטנציאליים לחברה שלכם, הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם:
אירועי חברה שונים לעובדים פוטנציאליים – אחת הדרכים לאתר עובדים פוטנציאליים, וכמה שיותר, היא על ידי תכנון וארגון אירועי חברה שונים, אליהם יוזמנו עובדים אלה. אם קהל היעד הם צעירים למשל אחרי צבא, אפשר לערוך מסיבת קיץ גדולה ליד הבריכה ולשלב אטרקציות שונות. במהלך המסיבה אפשר לערוך תחרויות ופעילויות מהנות נוספות הבוחנות את כישוריהם של האורחים וכן גם לערוך ראיונות קצרים, לא רשמיים, עם כמה מהם. במידה ומחפשים עובדים מנוסים, העוסקים בתחום המחשוב, אפשר לערוך תערוכת גאדג'טים מושקעת או אולי תערוכה של החידושים האחרונות בתחום שבו עוסקת החברה. אפשר להזמין אליה עובדים מחברות שונות וקהלים אחרים המתעניינים בתחום.
ימים פתוחים באוניברסיטאות ומכללות – האוניברסיטאות והמכללות הם מקורות מצוינים לאיתור מועמדים מתאימים למגוון רחב מאד של משרות. כמעט בכל מכללה ואוניברסיטה מתקיימים לאורך השנה, ובעיקר לקראת ההרשמה לשנת הלימודים, ימים פתוחים. זוהי הזדמנות נפלאה להקים דוכן של החברה ולאתר עובדים פוטנציאליים עם רקע מתאים. ישנם גם ימים פתוחים מיוחדים המיועדים לבוגרי המכללה או האוניברסיטה, ימים במסגרתם מוצעות להם משרות שונות, שלהן יוכלו להתאים. כדאי לשלוח נציגים מטעמה של החברה ולהציג את המשרות הקיימות בקרב הבוגרים.
שליחת ניוזלטר ללקוחות השונים עם לינק "דרושים" – אם החברה שבה אתם עובדים נוהגת לשלוח ללקוחותיה ולחברות אחרות, שאיתן יש לה קשרים עסקיים, ניוזלטר בנושאים שונים, אפשר לנצל זאת לפרסום משרות שונות הקשורות לתחומי עיסוקיה של החברה. אפשר "לשתול" בניוזלטר לינק לעמוד משרות מיוחד, הנבנה לצורך איתור מועמדים מתאימים וכולל פרטים על כל המשרות הפנויות של החברה. כערך מוסף, אפשר כמובן גם לספר על פרויקטים שונים של החברה שיצאו אל הפועל ועל אופן התנהלותה כדי למשוך אליה כמה שיותר מועמדים.
ניצול כוחן של הרשתות החברתיות – הרשתות החברתיות, ובמיוחד פייסבוק, הן כלי שיווקי מצוין לכל חברה ולכל עסק. זוהי גם דרך מצוינת לאתר עובדים חדשים למשרות שונות. אפשר לעשות זאת בעמוד החברה עצמו (במידה ויש עמוד כזה) או באמצעות פרסום בעמודי הדרושים השונים, המופיעים ברחבי הפייסבוק. ניתן למצוא כיום גם עמודים המיועדים לעוסקים בתחום מסוים. למשל, כאלה העוסקים בתחום בניית וקידום אתרים, או בתחום הבישול והקונדיטוריה. אפשר לפרסם בעמודים פוסטים הקשורים אל המשרות הפנויות ולעבור גם על הפרסומים המופיעים בעמוד כדי לאתר מועמדים מתאימים. גם הלינקאדין הוא מקור מצוין לגיוס עובדים והוא מצריך התמדה וגם הכרות עם אופי הרשת עצמה. ניתן למצוא בלינקאדין לא מעט מועמדים פוטנציאלים בהתאם לתחומים שונים, המציעים את שירותיהם ומספקים מידע חשוב עליהם.
להרחבה על גיוס עובדים באמצעות רשתות חברתיות – לחצו על הקישור!
חשוב לזכור
לא משנה באיזו שיטה בוחרים, חשוב להכיר תחילה את קהל היעד, את קהל העובדים הנדרשים למשרה, ובהתאם לפעול. מומלץ לנסות כמה מקורות שונים וגם להיעזר בעובדי החברה עצמם. אלה, יוכלו לספק לכם רעיונות יצירתיים נוספים וגם לחשוף אתכם אל קהלים שונים, שייתכן שלא חשבתם עליהם מראש. ניצול הכלים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו כיום וגם החשיבה היצירתית, החשיבה האחרת, יוכלו לסייע במציאתם של העובדים המתאימים ובגיוס אפקטיבי הרבה יותר. גיוס של עובדים מוכשרים, מיומנים וגם מנוסים מאד לתפקידים הקיימים.