5 מיומנויות שכל עובד צריך

5 מיומנויות שכל עובד צריך

לא רק מנהיגים זקוקים למיומנויות מקיפות בתחומים שונים כגון תקשורת, אסרטיביות, ניסיון מקצועי, ועוד, גם עובדים שלמעשה "מחזיקים" על גבם את הארגון, נדרשים לכישורים אלו

שיתוף

כאן נכנסים לתמונה מנהלי משאבי האנוש, שיכולים באמצעות הניסיון והידע שלהם לשכלל את המיומנויות הרכות של העובדים. 

מיומנויות בסיסיות כגון למידה, יכולת ארגון, הקשבה, אמפתיה, סובלנות ועשייה, הן רק חלק ממגוון רחב של מיומנויות נדרשות לעובדים. מהן אותם מיומנויות וכיצד מנהלי משאבי אנוש יכולים לסייע לעובדים ברכישתן?

תקשורת

תקשורת בכתב ובעל פה, נדרשת לכל העובדים בארגון, בין אם הם עובדים עם לקוחות, ובין אם הם עובדים בצוות. בתקשורת אין הכוונה לדעת לכתוב ספר או להתבטא בשפה פוליטית, הכוונה לדעת להקשיב כראוי, להיות סבלני בהקשבתך ולדעת להתבטא בצורה יעילה, כזו שתאפשר לאחרים להבין את דבריך לעומקם.
לא כולם נולדו עם מיומנויות תקשורת גבוהות. ישנם מתכנתים שעבודתם קשורה בכתיבת קוד במשך שעות רבות וארוכות, עד כי לעיתים הם מאבדים קצת מיכולת השיח והתקשורת שלהם. מנהלי משאבי האנוש יכולים לסייע באמצעות סימולציות של שיחה וקשב, בחינת התבטאותם בכתב, והנחיות אפשריות במקרים בהם התקשורת לקויה. במידה ואין די ניסיון למנהלי משאבי האנוש בנושא, תמיד ניתן להיעזר במומחי שפה ותקשורת להעברת פרקטיקה מקצועית.

מחשב

עם העלייה ברצון לגיוון תעסוקתי ושילוב עובדים מגילאים ומאוכלוסיות שונות בארגון, פעמים רבות מתקבלים לעבודה עובדים שאין להם רקע או אוריינטציית מחשב. גם אם הם בקיאים בתכנה בה הם משתמשים במהלך עבודתם, לא תמיד הם יודעים להשתמש במחשב באופן כללי, להפעיל תוכנות Office ולהשתמש בהן, להכין מצגות, טבלאות, גרפים וכד'. מעבר לכך פתיחת חשבון אימייל וחשבון ברשתות חברתיות, לא תמיד טריוויאליות עבור קהלים מסוימים. לכן ישנה חשיבות להתערבות משאבי אנוש בנושא, לבדיקת רמת המיומנות המחשובית של כל עובד שמתקבל, ולהכשרה טכנולוגית במקרה הצורך.

אמפתיה

אמפתיה היא מיומנות חובה, לא רק בעבודה אלא בכל מקום ובכל סוג תקשורת עם אנשים. אך כשמדובר בלקוחות החברה ובקולגות לעבודה, העניין קריטי. אנשים שמתקשים להביע אמפתיה, לא יוכלו לפענח בהצלחה את המצב הרגשי בו האדם שמולם נמצא ולפעול בהתאם לכך. המצב יכול להוביל לתוצאות הרסניות באי הבנות עם לקוחות החברה שעשויות לגרום להפסדם.

למידה

מיומנות למידה אינה עניין של מה בכך ולעיתים לא חושבים עליה ולא מפנים לה מקום. לאנשים יש יכולות למידה שונות ואין אדם למד דומה לרעהו. ישנם אנשים שלומדים ע"י הקשבה, כאלו הלומדים מקריאה ואחרים שלומדים תוך כדי כתיבה בלבד. יש אנשים עם זיכרון חזותי, שיותר קל להם ללמוד באמצעות מצגות ותמונות, ואחרים בעלי זיכרון שמיעתי, שצריכים להקשיב להרצאה על מנת לזכור את החומר.
חלק מתפקידי משאבי אנוש  למצוא את צורה הלמידה המתאימה לכל עובד, ולהתאים את ההדרכות בצורה כזו שתתאמנה לכל הנוכחים.

ארגון

אנשים לא יכולת ארגון וסדר יתקשו מאוד לעמוד בלוחות הזמנים שלהם, לסיים פרויקטים בזמן, להימנע מלאבד מסמכים חשובים להם הם זקוקים במהלך עבודתם, וכד'. מיומנות ארגון הינה חובה בעבודה, היא בלתי ניתנת לוויתור. גם את מיומנות הארגון והסדר ניתן ללמוד בעקביות ובהדרגה. כיום ישנן תוכנות רבות לניהול לוחות הזמנים, יומנים באפליקציות הסמארטפון המתריעות על פגישות, שיחות טלפון שיש לבצע, העברת דו"חות ועוד. חשוב להיעזר בכלים טכנולוגיים ופיזיים, על מנת להיות מאורגן יותר בסביבת העבודה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה