תרבות החברה המוצגת בפני המועמדים ככלי שיווקי לא תוכל להיות מועברת בהצלחה, כשמנהל הגיוס מתנהל בצורה יבשה ומונוטונית.
גיוס הוא חלק ממערך השיווק, רק שבמקום לשווק את המוצר או השירות אתם משווקים את החברה בפני המועמדים. נסו להיזכר כיצד נראים אנשי שיווק מוצלחים, האם הם תוססים ואנרגטיים? כך גם עליכם להיראות.
להלן 5 כלים לשדרוג תהליך הגיוס:
מותג החברה
כמה פעמים הזכרנו את עניין מיתוג החברה ככלי שיווקי לגיוס? זה אף פעם לא יותר מידיי. מותג החברה הוא הכלי האידיאלי לגיוס מועמדים ואתם, כשגרירי המותג, צריכים לשווק אותו בצורה הטובה ביותר. זה לא רק המותג שעושה את הגיוס ליעיל, זה גם אתם, שמשווקים אותו. מוצר יוקרתי וחדשני ככל שיהיה, לא יעניין אף אחד אם ישווק בצורה אפורה וחסרת אופי.
אז קדימה, צאו לדרך ושווקו את המותג שלכם במלוא האנרגיות. השתמשו בהומור כדי לספר למועמדים על ההטבות והפינוקים להם יזכו, הציגו בפניהם סרטוני וידאו שממחישים את הווי העובדים בצורה משעשעת וכובשת, השתמשו באינטליגנציה מקסימלית בבחירתכם את יתרונות העבודה בחברה בהתאם לכל מועמד שמתראיין אצלכם. דברו בגובה העיניים, הקפידו לבדוק שהמועמד מקשיב ואינו משתעמם ואפשרו לו לשאול שאלות ככל שירצה.
רשימת מלאי של תרבות החברה
נסה לנעול את נעליו (המטאפוריות) של המועמד המוכשר שיושב מולך ולא מכיר את החברה שלך באמת. חשוב – מה היית רוצה לדעת עליה, מה היה הכי מסקרן אותך ומה היה גורם לך להחליט שאתה מעוניין לעבוד בה. כעת חזור לנעליך שלך והצג בפני המועמד את רשימת המלאי המאפיינת את תרבות החברה שלך בהתאם לצרכיו.
האם המועמד צעיר ונמרץ? הצג בפניו את אפשרויות הפיתוח והעלאת השכר בהמשך. האם מדובר במועמד מבוגר יותר? הצג בפניו את אפשרויות הקידום המתאימות לבעלי ניסיון. האם מדובר באשה צעירה? ספר לה בין היתר על חופשות הלידה (כחלק מיתר ההטבות שלא יתפש כאפליה) והטבות להורים צעירים, הלוואות לרכישת דירה וכל הטבה מתאימה נוספת שהחברה מאפשרת.
שימוש במגייסים חיצוניים
לעולם אל תאפשרו למחסור במנהלי או אנשי גיוס מוכשרים, "לקלקל" את תהליכי הגיוס שלכם. גיוס יעיל חוסך כסף רב ומשאבים יקרים שפעמים רבות מידיי "מבוזבזים" על גיוס לא נכון של אנשים שלאחר זמן קצר עוזבים את החברה ומאלצים אותך לקיים סבב גיוס נוסף. גיוס מוכרח להיות יעיל – חד משמעית וללא ויתורים. במידה וחסרים לכם אנשי גיוס מוצלחים בתקופה זו, עשו שימוש במגייסים עצמאיים או בחברות השמה להן שירותי מגייסים בתוך החברה. גיוס יעיל הוא משמעותי כמעט כמו תהליך מיזוג ורכישה של חברות, ובדיוק כפי שלא היית סומך על מומחה בינוני למיזוגים ורכישות, כך גם אסור להתפשר על אנשי גיוס בינוניים. גיוס יעיל תורם אף למיתוג החברה שלכם, והדבר משפיע גם בטווח הארוך כך שאסור לסכן אותו.
שימוש אפקטיבי במדיה חברתית
מדיה חברתית היא כלי הגיוס האולטימטיבי של השנים האחרונות. הוא מאפשר לך לפרסם ולשווק את מודעת הגיוס שלך למאות ואלפי מועמדים. אך אין זה אומר כי ניתן להקל ראש בניסוח מודעת הגיוס, בפניה לקהל היעד הנכון ובזמינות למענה מהיר לכל פניה של מועמד. כשאתם משתמשים במדיה החברתית לגיוס עובדים, עליכם לשבת ולנתח את השימוש שלכם בכלי, ולהסיק את המסקנות באשר ליעילות השימוש שלכם. במידה ואתם מבחינים כי אתם לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל של הרשתות החברתיות לצורך גיוסים, כדאי להבין היכן הבעיה, גם אם מדובר בהתייעצות עם גורם מקצועי חיצוני בתחום.
כנות
עד כמה שאתה נלהב לגייס מועמדים וגם כאשר יש לך דד ליין לאיוש התפקידים, חשוב ביותר לשמור על כנות, בהירות ושקיפות לכל אורך התהליך. אין "סוד" שהמועמדים לא יגלו ברגע שיתחילו לעבוד בחברה. אי אפשר לנפנף להם בהטבות שלא קיימות או באפשרויות קידום שלא מתאפשרות בעולם. כשהעובד שלכם יתחיל לעבוד הוא ידבר עם אנשים ויחוש באווירה וכך הוא יבחין מהר מאוד האם המידע שהועבר לו היה שקוף ואותנטי. גם אם ישנם קשיים כגון הקפאת דיוני שכר, צמצום בהטבות לעובדים וכד', חשוב שתשקפו זאת למועמדים באופן גלוי ואפשרו להם לעשות את הבחירה האם להצטרף לחברה או שלא.