שיתוף

לאור ריבוי המקרים של גננות מתעללות, בצד העלויות הגבוהות מאוד של גנים לילדים מגיל אפס עד שלוש, למעסיקים רבים כדאי מאוד לשקול הקמת פעוטונים, מעונות יום וגנים לילדים בגילאי אפס עד חמש |(או אפס עד שלוש), במקום העבודה.

אחד היתרונות הגדולים שיש בכך למעסיקים שמעדיפים שהעובדים יגיעו למשרד ולא יעבדו מהבית, הוא שקיומם של פעוטונים, גנים ומעונות יום במקומות העבודה, יעלה את קרנה של העבודה מהמשרד.

אם זה יכלול צהרון עד שעות אחר הצהריים, יש בכך יתרון נוסף, שכן העובדים לא ימהרו לצאת מהעבודה כדי לאסוף את הילדים מהגן בשעות מוקדמות יחסית.  

במילים אחרות, פעוטונים, מעונות יום וגני ילדים לילדי עובדים בגילאי אפס עד חמש (או אפס עד שלוש) – ולא רק בחברות הייטק – הוא פתרון שמציע הטבה משמעותית לעובדים, ובה בעת גם יתרונות חשובים למעסיקים.

עם היתרונות למעסיקים ניתן למנות שביעות רצון של עובדים, שימור עובדים, כאמור, העדפה לעבודה במשרד, שיפור הפרודוקטיביות ותוצאות גיוס טובות יותר הודות לבידול הארגון והגברת האטרקטיביות שלו עבוד מועמדים שהם הורים לילדים קטנים.

להלן פירוט 5 יתרונות חשובים עבור המעסיק כתוצאה מהקמת מעונות יום, פעוטונים וגנים לילדים בגילאי אפס עד חמש:

1 שביעות רצון ושימור עובדים משופרים:

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של מעונות יום במקום הוא העלייה בשביעות הרצון והשימור של העובדים.

הצעת פתרון נוח לטיפול בילדים מאפשר למעסיקים להפגין מחויבות חזקה לתמיכה באיזון בין העבודה לחיים האישיים.

תמיכה זו יכולה להוביל לשביעות רצון גבוהה יותר בעבודה, שכן העובדים מרגישים שלמעסיק אכפת מהם.

בנוסף, הנוחות של קיום ילדיהם בקרבת מקום ובסביבה מהימנה מפחיתה את הלחץ והחרדה הקשורים בטיפול חיצוני בילדים. זה כשלעצמו מטפח אווירה חיובית יותר במקום העבודה.

שביעות רצון גבוהה של עובדים מתורגמת לרוב לנאמנות רבה יותר ותחלופה מופחתת.

עובדים נוטים יותר להישאר בחברה שמספקת הטבות יקרות ערך התומכות בצרכיהם האישיים והמשפחתיים.

יתרה מכך, עובדים לא ימהרו לעזוב מקום עבודה כשהמשמעות היא להעביר את הילדים לגן או פעוטון או מעון יום אחר.

צמצום זה בתחלופה חוסך לחברה כסף רב בעלויות גיוס והכשרה ומסייע בשמירה על כוח עבודה יציב ומנוסה.

2 הגברת הפרודוקטיביות והפחתת ההיעדרות:

מעונות יום, פעוטונים וגני ילדים במקום העבודה יכולים להגביר משמעותית את תפוקת העובדים ולהפחית היעדרויות.

כאשר להורים יש במקום העבודה שלהם טיפול זמין בילדים, יש פחות סיכוי שהם יאחרו או יעדרו בגלל בעיות טיפול בילדים.

הידיעה שילדיהם נמצאים בקרבת מקום ומטופלים היטב מאפשרת לעובדים להתמקד יותר בעבודתם ללא הסחת הדעת והדאגה הנלוות לעיתים קרובות לסידורי טיפול בילדים במקום אחר.

יתר על כן, המצאות ילדיהם בקרבת מקום יכולה למזער את הזמן שעובדים צריכים לעזוב את העבודה למקרי חירום או לפגישות עם הגננת, מכיוון שהם יכולים לטפל במהירות בילדיהם בלי לעזוב את מקום העבודה לזמן ממושך.

זמינות מוגברת זו יכולה להוביל לפרודוקטיביות גבוהה יותר ולניצול יעיל יותר של שעות העבודה.

3 גיוס תחרותי ומשיכת כישרונות:

הצעת מעונות יום באתר יכולה לשמש גם כלי רב עוצמה למשיכת כישרונות מובילים.

בשוק עבודה תחרותי, הטבות התומכות באיזון בין עבודה לחיים ובצרכים משפחתיים יכולות להבדיל בין מעסיק מאחרים.

עובדים פוטנציאליים, במיוחד אלה עם ילדים קטנים או כאלה שמתכננים להקים משפחה, עשויים להיות נוטים יותר להצטרף לחברה שמציעה הטבה כה חשובה.

הטבה זו לא רק מושכת מאגר רחב יותר של מועמדים אלא גם פונה לאנשי מקצוע ברמה גבוהה שמתעדפים מדיניות ידידותית למשפחה. זה מסמן שהחברה חושבת קדימה ומעריכה את רווחתם של עובדיה, מה שהופך אותה למעסיק מועדף עבור כישרונות מובילים.

4 תרבות חיובית במקום העבודה ומעורבות עובדים:

מעונות יום במקום יכולים לתרום לתרבות מקום עבודה חיובית על ידי טיפוח תחושת קהילה ומעורבות בקרב העובדים.

הורים המשתמשים במעון לעיתים קרובות מקיימים אינטראקציה ויוצרים רשתות תומכות, מה שיכול לשפר את עבודת הצוות והאחווה. תחושת קהילה זו יכולה להוביל לסביבת עבודה מגובשת ושיתופית יותר.

בנוסף, הידיעה שהמעסיק תומך בצרכי המשפחה שלהם יכולה להגביר את המחוברות הכללית של העובדים ומחויבותם לחברה.

עובדים מחוברים נוטים יותר להיות בעלי מוטיבציה, פרודוקטיביות ומוכנות לעשות מעל ומעבר בתפקידיהם, ולייצר תוצאות עסקיות טובות יותר.

5 מוניטין משופר ואחריות חברתית תאגידית:

הקמת מעונות יום במקום העבודה ממחישה את המחויבות של החברה לאחריות חברתית ותמיכה במשפחות, מה שיכול לשפר את המוניטין של החברה הן פנימית והן חיצונית.

תדמית חיובית זו יכולה למשוך לא רק עובדים פוטנציאליים אלא גם לקוחות שמעריכים אחריות תאגידית.

זה מציג את החברה כמעסיק אכפתי ומתקדם, מה שיכול להועיל ליחסי ציבור ולתדמית המותג.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה