5 טיפים לגיוס עובדים לעסקים קטנים

5 טיפים לגיוס עובדים לעסקים קטנים

בעל עסק קטן? כיצד לגייס עובדים ביעילות לעסק שלך

שיתוף
גיוס עובדים לעסקים קטנים

גיוס עובדים לעסקים קטנים

בשלב מסוים, רוב בעלי העסקים הקטנים מתמודדים עם הקשיים והאתגרים במילוי משרות פתוחות.

תהליך הגיוס יכול לקחת זמן ומשאבים עצומים וכאשר לצד הפעלת העסק הקטן שלרוב מבוצעת ברובה ע"י הבעלים בלבד, צריך גם לגייס עובדים מוכשרים, זה קשה אף יותר.

להלן 5 עצות לבעלי עסקים קטנים להגדלת יעילות הגיוס:

שיטת 'חבר מביא חבר'

גם אם אתם רק שני עובדים בעסק, הבעלים ועובד נוסף –שיטת חבר מביא חבר עדיין נחשבת יעילה וטובה מכל השיטות האחרות לגיוס עובדים. הפניית מועמדים לעבודה ע"י עובד קיים מבפנים, הוא אחר הערוצים הטובים ביותר לגיוס, אם לא הטוב מכולם – כפי שהוכח במחקרים.

אם לדוגמה, העסק שלך נמצא בענף ההסעדה, רוב הסיכויים שהמלצר או המארח הטוב ביותר שלך מכיר כמה אנשים נוספים שגם כן עובדים בתעשייה, או כאלו שמעוניינים להיכנס לתחום. כדי ואף צריך להתחיל עם העובדים הכי טובים שלך ולראות על מי הם יכולים להמליץ.

אחת הדרכים לדחוף את שיטת 'חבר מביא חבר' קדימה היא להציע תוכנית תמריצים כדי לתגמל את העובדים הקיימים שלך במקרה שהפנייתם מובילה לגיוס. זה שווה בהחלט את הגמול כספי בהתחשב בכך שזה יחסוך לך עלויות של פרסום מודעת דרושים, תהליך ראיונות ארוך וסינון אינטנסיבי של מועמדים.

השתמש במדיה החברתית שלך

אם אתה משתמש במדיה חברתית לפרסום העסק וסביר שאתה אכן משתמש, רוב הסיכויים שחלק מהקהל התומך שלך כבר עוקבים אחריך. מדוע שלא למנף את הכוח של הרשת החברתית בשיתוף טבעי ואורגני של מודעת הדרושים שלך? זה הזמן לפרסם את המודעה ללא עלות בעמודי המדיה החברתית של העסק ולבקש מהעוקבים לשתף.

השתמש באתר שלך לגיוס

כמו המדיה החברתית, גם אתר האינטרנט העסקי שלך הוא המקום שבו אנשים שמתעניינים בתחום ואוהבים את בית העסק שלך נוכחים בו. גם שם ניתן ואף רצוי לפרסם מודעת דרושים עם כל הפרטים הרלוונטיים כגון: נושא המשרה, דרישות התפקיד, שעות העבודה וכד'. וכמובן פרטי הקשר של המעסיק ואימייל לשליחת קורות חיים. אתר האינטרנט העסקי הוא ערוץ ללא תשלום לפרסום מודעות דרושים בין היתר והוא אחד הערוצים האיכותיים ביותר שיש. אם אתה לא רוצה לבזבז זמן ברשימת כל משרה שנפתחת שם, לפחות פרסם את כתובת הדוא"ל אליה אנשים יכולים לשלוח את קורות החיים שלהם.

עיצוב מודעת דרושים איכותית

חשוב לקחת את הזמן כדי לעצב מודעת משרות איכותית וטובה. זוהי נקודת המגע הראשונה שלך עם עובד פוטנציאלי, וסביר שהעובד עבר כבר דרך מאות משרות שונות.

הודעות עבודה ארוכות מאוד, הודעות אנונימיות, והצבת טופסי בקשה בדרך לשליחת קורות חיים, יפגעו קשות בסיכוייכם למצוא את האדם הנכון. חשוב להקל על המועמדים ככל האפשר ולזכור כי רובם מחפשים עבודה דרך הסלולרי וקשה לקרוא הרבה מלל במסך קטן – לכן, יש לדייק ולתמצת את עיקרי הדברים ככל האפשר.

תכנן את הראיונות שלך

תכנון ראיונות עבודה מראש יכול ללכת דרך ארוכה כדי לעזור להחדיר אמון בעובדים הפוטנציאליים שאתה מראיין וגם לעזור לך להגיע להבנה מקיפה האם הם יהיו מתאימים לתפקיד.

בטרם אתה מתחיל לראיין חשוב שתבהיר לעצמך מספר נקודות, ביניהן:

מה בדיוק התפקיד והאחריות של עמדה זו?

האם אכפת לי יותר מהתאמה תרבותית או ממיומנויות ספציפיות?

אילו שאלות אשאל כדי לקבוע אם אדם זה הוא אדם שאני רוצה לגייס?

הראיון הוא הזדמנות נפלאה בשבילך כדי לגייס בהצלחה. חשוב להיות ברור לגבי הציפיות שלך ולתת למועמדים לדעת אם הציפיות שלך מהם לא מתאימים למה שיש להם להציע בפועל וכן הלאה – מהצד שלהם. הרבה יותר טוב לגלות כי אין התאמה הדדית בתהליך הגיוס מאשר לאחר שגייסת אותם.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה