שיתוף

האיזון בין העבודה והבית הוא קונספט חיובי וטרנד מוביל במרבית החברות הגדולות, וכיום נבחנים תהליכים שונים ומתקדמים שיתמכו באיזון המיוחל.

מלבד אחריות החברה לוודא כי לא מופעל לחץ מאסיבי על העובדים להיות "זמינים תמיד" ולעבוד מסביב לשעון, גם לעובדים עצמם ישנה אחריות לוודא כי הם שומרים על האיזון הרצוי וכי נותר להם זמן להקדיש לעצמם ולבני משפחתם, לאחר יום העבודה.

להלן 5 טיפים לעובדים לשמירה על איזון בין העבודה והבית:

התרחקו מהדואר האלקטרוני

בדיקה בלתי פוסקת של הודעות דוא"ל והכרח להשיב עליהן בזמן אמת, אינם בריאים לאף אחד. חשוב מאוד להחליט על שעה מסוימת ביום ממנה והלאה נמנעים מבדיקת הדוא"ל. חברות מסוימות מכתיבות מדיניות של ניתוק העובדים מהדוא"ל לאחר שעה מסוימת ביום ובסופי השבוע. עובדים יכולים לקבוע לעצמן שעות ניתוק מהדוא"ל כדי שלא לעבוד מסביב לשעון.

לדעת מתי להגיד לא

אם אתה זמין 24/7 למנהלים שלך וכתוצאה מכך חש בעומס יתר של עבודה, חשוב לדעת גם להגיד "לא" כשצריך ולדחות משימות שנמתחות לעשות לא הגיוניות ופוגעות באיזון המשפחתי. אף אחד לא אמור לעבוד מסביב לשעון ולכל אחד מותר ואף חובה למצוא זמן להתרענן מהעבודה ולנוח. ככל שתתאמצו לרצות את המנהלים ולעבוד בלי סוף, כך השחיקה תגיע מהר יותר והעבודה שלכם תיפגע. בסופו של דבר, גם המנהלים יפסידו מכך. אל תתביישו לשים את הגבול ולשמור על בריאותכם.

עבודה חכמה יותר

הדעה כי עליך לעבוד קשה יותר ולישון פחות היא שגויה בתכלית. העבודה שלכם צריכה להיות חכמה וממוקדת כך שתפיקו כמה שיותר במספר שעות מוגבל. עבודה מבולבלת וסתורה לאורך שעות רבות אינה תורמת דבר. כשעובדים למשך שעות ארוכות לרוב מפסיקים לעבוד בצורה פרודוקטיבית בשלב מסוים, והיום "מתבזבז" על פעילויות שאינן מספקות תוצאה, כגון: שיח עם קולגות במשרד, גלישה באינטרנט וברשתות חברתיות, התכתבויות בסמס, שיחות טלפון אישיות, קריאת מאמרים, וכו'. יותר נכון לעבוד חכם ולנצל היטב את שעות הריכוז והפרודוקטיביות שלכם היטב, ולצאת מוקדם יותר מהעבודה כדי לנצל את השעות "הנמרחות" עם בני משפחה ובתחביבים אישיים.

השאירו את העבודה בעבודה

הימנעו ככל האפשר מלקחת עבודה הבית לשעות הערב או לסופי השבוע. אתם עובדים מספיק שעות כדי לסיים את המשימות שלכם בעבודה ולצאת הביתה נקיים ממשימות. עבודה בשעות הערב לאחר יום עבודה מלא, אינה פרודוקטיבית. הגוף והנפש משוועים למנוחה.
כאשר אתם יוצאים מהעבודה הקפידו לסגור את היומן, לכבות את המחשב, את המזגן והאורות, ובצעו "סגירה מנטלית ופיזית" של יום העבודה. השאירו את העבודה בעבודה, ואל תיקחו אותה הביתה.

תשכחו משלמות

שלמות בעבודה כמו בכל תחום אחר בחיים, היא בלתי אפשרית. אף אחד אינו מושלם, ואם אתה עושים את הטוב ביותר שאתם יכולים, זה מצוין. כאשר אתם מנסים לעשות משהו בצורה מושלמת, פעמים רבות אתם פשוט "תקועים" איתו בלופ והוא מתעכב. המשמעות היא שגם אתם לא "משתחררים" מהמשימה ועובדים עליה לאורך שעות רבות וארוכות. הניחו לביצוע המושלם, יותר חשוב לסיים את המשימה בהצלחה וביעילות וכמובן בזמן.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

תגובה 1

  1. טיפים מעניינים!
    אני חושבת שהם יכולים לעזור לכל מי שרוצה להינות יותר בחיים, ופחות לחוש שהוא עובד.
    כי גם כשאנחנו בבית אנחנו מרגישים הרבה פעמים שאנחנו צריכים לעשות את זה ואת זה ואת זה ואת זה ואת זה.
    במיוחד אימהות. לא סתם הבית מכונה לפעמים – המשרה השנייה שלי.
    הטיפים הם פרקטיים, אבל דורשים הרבה עבודה נפשית של מודעות מתוך כנות.
    לא להיכנס לדואר האלקטרוני: כמו אוכל, גם האינטרנט משמש הרבה פעמים מקום מפלט משאלות רגשיות,
    או פשוט כשאנחנו עייפים במקום לאפשר לעצמו מנוחה.
    לדעת להגיד לא: זה דורש מאיתנו להעריך את עצמנו כמו שצריך, לחוש את עצמנו – מתי מתאים לנו ומתי לא, ודעת לתמלל זאת. (וואחד עבודה רגשית!)
    עבודה חכמה יותר: דורשת ניקוי רגשי, כדי לא להסתבך עם דברים ולעבוד באפקטיביות.
    אנחנו צריכים ראש נקי ופנוי מדאגות או ממחשבות של ביקורת עצמית.
    השאירו את העבודה בחוץ: פשוט תאפשרו לעצמכם לא להיות בהספקים,
    להתמסר לחיים ולחוש כל רגע ורגע. (רק נראה קל.)
    תשכחו משלמות: כמה קשה וכמה דורש רגשית הנושא הזה.
    להרפות ולזכור שגם ככה זה בסדר. לשנן לעצמנו שהכול בסדר.
    (לא מתוך התעלמות מהבעיות, חלילה.)

    נושא רחב כל כך שאפשר לכתוב עליו עוד ועוד.

השאר תגובה