תיאום ציפיות בין העובדים לארגון הוא בעל חשיבות עליונה, שכן הוא מהווה את הבסיס למקום עבודה פרודוקטיבי, מעורב והרמוני.
כאשר יש סנכרון ומתאם בין ציפיות החברה מהעובדים לבין היכולות של העובדים, ובין ציפיות העובדים מהחברה לבין המציאות בשטח, זה מטפח תחושת אמון, שקיפות ומטרה משותפת בתוך הארגון.
עובדים שמרגישים שהמנהלים שלהם מבינים את צרכיהם ומעריכים את תרומתם, נוטים להיות בעלי מוטיבציה, מחויבות, ונאמנות לארגון.
התאמה זו משפיעה לטובה על הפרודוקטיביות, שימור העובדים ועל יכולת החברה להשיג את היעדים האסטרטגיים שלה.
בסופו של דבר, זה יוצר מערכת יחסים מועילה הדדית, שבה גם החברה וגם עובדיה משגשגים, ומניעים הצלחה וצמיחה כללית.
מנגד, כאשר יש פער בין הציפיות של העובד לבין ציפיות הנהלת החברה, הפער הזה גורם לנזקים מהותיים.
מצב של חוסר התאמה בין מה שהעובדים מצפים מהמנהלים ומהארגון, לבין מה שהמנהלים והארגון מצפים מהעובדים, עלול להוביל לירידה במורל, לירידה בתפוקה, ובסופו של דבר לפגוע בביצועי הארגון.
סגירת הפער בין ציפיות העובדים למנהלים הינה חיונית ליצירת סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית. סגירת פערים אלה כרוכה לעתים קרובות בתקשורת פתוחה וכנה, הקשבה פעילה ופיתוח מנהיגות.
כאשר עובדים מרגישים שמקשיבים להם ומעריכים אותם, וכאשר מנהלים מבינים ומתייחסים לצרכים ולדאגות שלהם, זה יכול להוביל למקום עבודה הרמוני יותר ובעל ביצועים גבוהים יותר
להלן 5 נזקים עיקריים שנגרמים כתוצאה מהיעדר תיאום ציפיות בין החברה לעובדים:
1 ירידה במחוברות העובדים:
כאשר הציפיות של העובדים אינן מתקיימות, הם עלולים להתנתק מהארגון. מחוברות עובדים חיונית לפרודוקטיביות, לשביעות רצון בעבודה ולשימור עובדים.
אם העובדים לא מרגישים שהמנהלים שלהם מבינים או מעריכים את הצרכים שלהם, יש פחות סיכוי שהם יהיו מעורבים בעבודתם, וכתוצאה מכך ביצועיהם יהיו פחות טובים.
2 שיעורי תחלופה גבוהים יותר:
פער משמעותי בין מה שהעובדים מצפים מהמנהלים שלהם לבין מה שהם חווים, עלול להוביל לשיעורי תחלופה גבוהים יותר.
עובדים שאינם מרוצים מהמנהלים שלהם עשויים לחפש הזדמנויות במקומות אחרים, מה שיוביל לעלויות גיוס והכשרה מוגדלות עבור הארגון.
3 תקשורת לא יעילה:
היעדר התאמה בציפיות משקף לעתים קרובות התמוטטות בתקשורת. אם העובדים לא מאמינים שהמנהלים שלהם מקשיבים או מתייחסים לדאגות שלהם, זה יכול לגרום לתקשורת לקויה בין רמות שונות של הארגון. תקשורת אפקטיבית הינה חיונית לתיאום של כולם מול יעדי החברה והאסטרטגיות שלה.
4 ירידה במורל ובשביעות הרצון בעבודה:
מורל העובדים ושביעות הרצון בעבודה קשורים קשר הדוק למנהיגות ולניהול. כאשר העובדים אינם רואים שהמנהלים עומדים בציפיות שלהם או שהם לא פועלים בדרכים המתאימות לערכי הארגון, המורל עלול לצנוח. זה כשלעצמו עלול להוביל לסביבת עבודה שלילית ולשביעות רצון נמוכה יותר בעבודה.
5 פגיעה בביצועים הארגוניים:
בסופו של דבר, חוסר ההתאמה בין ציפיות העובד לציפיות ההנהלה עלול לפגוע בביצועים הכוללים של הארגון.
זה יכול להשפיע על עבודת הצוות, על שיתוף הפעולה ועל היכולת להשיג את יעדי החברה. כאשר מנהלים ועובדים אינם משדרים על אותו גל, זה עלול ליצור מכשולים להתקדמות ולעכב את הצלחת הארגון.