5 המשימות החשובות בחברות לשנה הקרובה

5 המשימות החשובות בחברות לשנה הקרובה

שמירה על עובדים מאושרים ופרודוקטיביים הינה חיונית לבריאות החברה שלכם, אך זו אינה משימה פשוטה

שיתוף
משימות חברה לשנת 2018

משימות חברה לשנת 2018

העובדים שלכם מגיבים בדרכים רגשיות, מורכבות ושונות לתרבות החברה וככל שהתרבות חיובית יותר ומוגדרת היטב, כך הם ירגישו שהם שייכים. משימות וערכים המבוטאים באמצעות הצהרות משימה מגדירים את זהות החברה כבר מרגע היווסדה. כאשר ההצהרות הללו משותפות באופן נרחב, הן הופכות להיות כלי רב עוצמה ליצירת נאמנות העובדים, מעורבות ופרודוקטיביות.

חזון, שליחות, וערכים

למרות שניתן להשתמש במגוון של מונחים, כל הצהרת משימה בחברה מבטאת בדרך כלל חזון או מטרה מכוונים, ולאחר מכן פרקטיקות או התנהגויות שמטרתן להגשים מטרה זו. חזון החברה מגדיר למה החברה שואפת והמשימות נועדו להשיג את החזון.
מדי פעם, חברות משתמשות במילה "משימה" כדי לתאר את החזון הכללי שלהן, ואת המילים "ערכים" או "אסטרטגיה" כדי להסביר כיצד הן מתכננות להגיע לשם.

להלן 5 המשימות החשובות בחברות לשנת 2018:

חדשנות

ברוב המקרים, החברות של היום מעוניינות ליצור פתרונות טובים יותר מכל מה שהיה בעבר, והן רוצות שהצהרות המשימה שלהן יביעו את המטרה הזו. הצהרת המשימה במרבית החברות כיום מתמקדת גם בחדשנות: המטרה מאחורי מה שעושים בחברה מידי יום היא לשנות את הדרך בה העולם פועל ולפתח דרכים טובות יותר לכך.

אופטימיות

ללא קשר לאופן שבו מובנות הצהרות המשימה, האיכות המשותפת לכולם היא האופטימיות. ההצהרה עשויה להתייחס ספציפית לתפקידה העתידי של החברה, אך האופטימיות והמחשבה המנחה כי תצליחו להשיג את המטרות, היא זו שתוביל אתכם להצלחה. כדי להצליח, אדם חייב להיות אופטימי. כך גם במקרה של חברה שלמה.

שלמות

השלמות היא אחד מערכי הליבה של חברה. חשוב לפעול מתוך יושרה, נאמנות ללקוחות ולמוצר ושלמות בתכנון ובביצוע. העובדים ולקוחות החברה צריכים לדעת שהם יכולים לסמוך על החברה ושיש להם שקט לתת בה אמון. החברה מזהה את עליונותו של ערך השלמות, לצד ערכים נוספים כגון שיתוף פעולה, נכונות למאמץ, שמירה על הסביבה, תרומה לקהילה, וכן הלאה.

נדיבות ואזרחות

עסקים אינם מתקיימים בחלל ריק. אפילו חברה אינטרנטית משתפת את הקהילה הסובבת אותה ע"י מתן תעסוקה לעובדים, תשלום מסים וכד'. חברה צריכה להיות אזרחית טובה ונדיבה במתן תרומה לקהילה ושמירה על הסביבה. גם באמצעות פיתוח מוצרים ירוקים או כאלו שיפעלו לטובת הסביבה והאנשים שחיים בה, וגם באמצעות תרומות ופעילויות למען אחרים, שמקנים לחברה מעמד מכובד ורצון להשתייך אליה.

העצמת עובדים

חברה צריכה לארגן את עקרונות היסוד שלה, בין היתר סביב המוטיבציה של העובדים. העובדים הם הנכס היקר ביותר בחברה, וניהול מיטבי שלהם מצריך הבנה ברורה של ערכיהם ושל גורמי ההנעה שלהם. על המנהלים והמעסיקים לדעת מה מניע את העובדים בחברה וכיצד לספק להם תמריצים מניעים ולגרום להם להיות מעורבים ושבעי רצון. זו הדרך היחידה להוביל להצלחת החברה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה