שיתוף

יותר ויותר ארגונים חווים מצב בו חלק מהעובדים מעדיפים לעבוד באופן מלא מהמשרד, חלק מעדיפים לעבוד על פי המודל ההיברידי וחלק מהעובדים מעדיפים – או נאלצים בגלל ריחוק גיאוגרפי – לעבוד מהבית באופן מלא.

אם כן, האם יש הבדלים בין ניהול עובדים מהבית לעומת עובדים במשרד – שניהם באופן מלא – כאשר אלה גם אלה מועסקים על ידי אותה חברה.

ניהול עובדים מרוחקים ועובדים במשרד דורש גישות שונות בשל האתגרים והדינמיקה הייחודיים הקשורים לכל סביבת עבודה.

ניהול מוצלח של עובדים מהבית ועובדים מהמשרד כרוך בהבנת האתגרים והחוזקות הייחודיות של כל סביבת עבודה, ובהתאמת אסטרטגיות ניהול בהתאם.

גישה גמישה ומכילה הממנפת את היתרונות של עבודה מרחוק וגם בעבודה במשרד יכולה לתרום לכוח עבודה מאוזן ופרודוקטיבי.

להלן 5 הבדלים מהותיים בין ניהול עובדים מהבית לבין ניהול עובדים במשרד באותה חברה:

1 תקשורת ושיתוף פעולה:

עובדים מרוחקים: התקשורת היא לרוב אסינכרונית, ונשענת על ערוצים דיגיטליים כגון דואר אלקטרוני, אפליקציות הודעות ושיחות וידאו.

מנהלים צריכים להיות מודעים לאזורי זמן (במקרים בהם העובדים המרוחקים מוקמים במדינות שמעבר לים) ולוודא שכל המידע שעובדים אלה זקוקים לו הינו נגיש אונליין.

כלי שיתוף פעולה הופכים חיוניים שכן צוותים מרוחקים צריכים לעבוד יחד ביעילות.

עובדי המשרד: התקשורת היא בדרך כלל פנים אל פנים, ומאפשרת משוב מיידי וקבלת החלטות מהירה.

חברי הצוות יכולים בקלות לשתף פעולה באופן אישי, תוך טיפוח אינטראקציות ספונטניות ותחושת חברות. פגישות ודיונים מאולתרים הם הגדרות נפוצות במשרד.

2 ניטור ביצועים ואמון:

עובדים מרוחקים: יתכן שמנהלים יצטרכו להסתמך יותר על תוצאות במקום על כך שהוא רואה אותו כל הזמן.

אמון הוא גורם מפתח כאן, ומנהלים צריכים להתמקד בהגדרת ציפיות ברורות, במדידת תוצרים ובטיפוח תרבות ארגונית מכוונת תוצאות.

ניצול מדדי ביצועים וכלים לניהול פרויקטים הוא חיוני.

עובדים במשרד: ניטור ביצועים בסביבה המשרדית יכול לכלול ראיית העובד בעת שהוא עובד (היכולת לפקח בשל היכולת לראות את העובד), שיחות קצרות קבועות ופגישות צוות.

הנוכחות הפיזית של העובדים יכולה לספק תחושת אחריות, אבל חשוב שמנהלים יאזנו בין הפיקוח לבין העצמת העובדים לקחת אחריות על עבודתם.

3 איזון בין עבודה לחיים אישיים:

עובדים מרוחקים: שמירה על איזון בריא בין עבודה לחיים אישיים יכול להיות מאתגר כאשר הגבולות בין הבית לעבודה מטושטשים.

מנהלים צריכים לעודד הגבלה ברורה בין שעות העבודה לזמן האישי, תוך כיבוד הצורך של העובדים במנוחה והתאוששות.

עובדים במשרד: ההפרדה של מרחב העבודה הפיזי מהחיים האישיים יכולה לתרום לאיזון מובחן יותר בין עבודה לחיים האישיים.

עם זאת, חשוב למנהלים לקדם סביבת עבודה בריאה ולמנוע שעות נוספות מוגזמות.

4 מחוברות עובדים ובניית צוות:

עובדים מרוחקים: בניית תחושת אחווה ורוח צוות יכולה להיות מאתגרת יותר בסביבה וירטואלית.

מנהלים צריכים לטפח באופן פעיל תרבות צוות חיובית באמצעות פעילויות וירטואליות לגיבוש צוות, שיחות וידאו על בסיס שוטף ויצירת הזדמנויות לאינטראקציות חברתיות.

עובדים מהמשרד: בניית צוות יכולה להתרחש באופן טבעי יותר בסביבה משרדית, שבה לעמיתים יש אינטראקציות פנים אל פנים יומיומיות.

עם זאת, המנהלים עדיין צריכים להיות מכוונים לגבי קידום ההכלה, הכרה בהישגים ויצירת תרבות ארגונית חיובית במקום העבודה.

5 טכנולוגיה ותשתיות:

עובדים מרוחקים: תשתית דיגיטלית אמינה ומאובטחת היא קריטית לעבודה מרחוק.

מנהלים צריכים להבטיח שלעובדים מרוחקים תהיה גישה לטכנולוגיה הדרושה, לכל אמצעי אבטחת הסייבר קיימים, והדרכה לשימוש בכלי שיתוף פעולה יעילים.

עובדים מהמשרד: הסביבה המשרדית בדרך כלל מספקת לעובדים את המשאבים הטכנולוגיים הדרושים.

המנהלים צריכים להתמקד בתחזוקה ובשדרוג של טכנולוגיית משרד כדי לתמוך בפרודוקטיביות וביעילות.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה