בין האתגרים החשובים והמרכזיים שניצבים כיום בפני מנהלי אנוש ניתן למצוא מגוון אתגרים הקשורים לגיוס ושימור כישרונות, אתגרים הנובעים מהופעת טכנולוגיות מתקדמות, חדשות, בתדירות גבוהה, אתגרים הנובעים משינויים בפסיקות בתי הדין לעבודה ועוד.
תפקידם של מנהלי משאבי אנוש הוא להתמודד עם כל האתגרים הללו תוך ניהול יעיל ומושכל של כל המורכבויות הנובעות מהאתגרים.
להלן 5 האתגרים המרכזיים איתם מתמודדים מנהלי משאבי האנוש:
1 גיוס, קליטה ושימור עובדים בעלי כישורים ומיומנויות יחודיים:
אחד האתגרים החשובים ביותר הם האתגר לגייס עובדים בעלי מיומנויות וכל הכרוך בגיוס, בשימור ובקליטה של העובדים.
בסביבה העסקית הנוכחית, המשימה לאתר ולגייס עובדים מוכשרים בעלי מיומנויות יחודיות, שמשתלבים היטב בתרבות הארגונית ובערכים של הארגון, מהווה את אחד האתגרים המרכזיים עבור מנהלי משאבי אנוש.
מנהלי משאבי אנוש מתמודדים עם ההכרח למשוך, לשמר ולפתח כישרונות מובילים עבור הארגון שלהם בשוק עבודה שהופך יותר ויותר תחרותי ומהיר.
מנהלי משאבי אנוש נדרשים לנהל את המורכבויות הללו ביעילות ולהבטיח שלארגון יש את העובדים בעלי הכישורים והמיומנויות כמו גם את המשאבים הדרושים לו כדי להצליח.
2 הטמעת טכנולוגיות מתקדמות:
אתגר נוסף הוא הטמעת טכנולוגיות מתקדמות במהירות הנדרשת כדי לעמוד בקצב השינויים.
למעשה, הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת למנהלי משאבי האנוש להתמודד עם אתגרים רבים אחרים.
משמעות האתגר הזה היא, שלאור ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיה, ובעיקר הרובוטיקה משולבת הבינה המלאכותית, מנהלי משאבי אנוש חייבים להסתגל במהירות לעבודה בשיטות חדשות ולהישאר מעודכנים בהתפתחויות ובטכנולוגיות החדשות הרלוונטיות להם.
אימוץ טכנולוגיית המיועדות למשאבי אנוש יכול לסייע בראש ובראשונה בהפיכת משימות שגרתיות לאוטומטיות על ידי פלטפורמה של בינה מלאכותית.
פתרונות טכנולוגים מתקדמים יכולים לפנות למנהלי משאבי האנוש זמן כדי להתמקד ביוזמות אסטרטגיות יותר.
הטמעת פתרונות טכנולוגיים המיועדים למשאבי אנוש – לרבות מערכות מעקב אחר מועמדים, מערכות מידע על משאבי אנוש, מערכות ניהול למידה ועוד – מאפשרת למנהלי משאבי האנוש לשפר את היעילות והאפקטיביות של תהליכי העבודה.
3 שימוש בנתונים בעת קבלת החלטות:
מנהלי משאבי אנוש צריכים להשתמש בניתוח נתונים והפקת תובנות מהם, כדי לקבל החלטות נכונות ומושכלות.
איסוף וניתוח נתונים על ביצועי עובדים, על מידת המחוברות של העובדים, על הפעולות הנדרשות לצורך שימור עובדים באופן פרטני על פי המתאים לכל עובד ועוד, יכולים לסייע רבות לניהול יעיל יותר של המשאב האנוש.
גם עם אתגר זה ניתן להתמודד טוב יותר בעזרת היכולות שמספקת הבינה המלאכותית. בין השאר, הבינה המלאכותית יכולה לנתח את הנתונים הקיימים בארגון כדי לזהות תחומים שהכרחי לשפר אותם ולפתח אסטרטגיות לטיפול בבעיות אלו.
היבט נוסף של שימוש בטכנולוגיה המיועדת למשאבי האנוש כדי להתמודד עם אתגרי משאבי האנוש הוא הטמעת שירות עצמי לעובדים.
הטכנולוגיה הקיימת מאפשרת להקים פורטל המיועד לשירות עצמי של עובדים. דרך הפורטל יכולים העובדים לגשת למידע שלהם ולהשלים בעצמם משימות משאבי אנוש – כמו למשל עדכון פרטים אישיים, פערי מידע שמחייבים הכשרות ועוד – ללא צורך בהתערבות אנשי צוות משאבי אנוש.
הענקת גישה נוחה לעובדים למערכות הרלוונטיות במשאבי אנוש, מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לשפר את שביעות רצון העובדים ולהפחית את עומס העבודה על צוות משאבי אנוש.
4 טיפוח תרבות ארגונית של יצירציות וחדשנות:
מנהלי משאבי אנוש חייבים לעודד חדשנות בארגונים שלהם על ידי יצירת סביבה התומכת ביצירתיות ובחדשנות.
ניתן לעודד את היצירתיות של העובדים ואת היזמות שלהם לחדשנות על ידי הענקת הזדמנויות לעובדים לפיתוח מקצועי והכשרה, טיפוח שיתוף פעולה ועבודת צוות, ותגמול עובדים על רעיונות ותרומות חדשניות לארגון.
5 אתגר ההתמצאות בדיני העבודה:
מנהל משאבי אנוש חייב להיות מעודכן כל הזמן בדיני העבודה, בפסקי הדין שניתנים בבתי הדין לעבודה ובשינויים שחלים בחוקי העבודה.
במקביל, חשוב להתייעץ עם עורכי דין לדיני עבודה כדי לוודא שהחברה לא חושפת את עצמה לתביעות משפטיות. אלה עלולות להעמיס עלויות גבוהות ומיותרות על הארגון ובנוסף גם לפגוע במותג המעסיק שלו.