אחד האתגרים היותר גדולים של ארגונים כיום בתחום הגיוס הוא גיוסי מסה, כלומר גיוס מסות גדולות של מועמדים.
מדובר בגיוסי עובדים לחברות גדולות שנמצאות באופן שוטף בהליכי גיוסים המוניים שמטרתם לגייס הרבה מאד עובדים, כל הזמן.
בדרך כלל אלו הן חברות שמעסיקות מוקדי שירות לקוחות גדולים כמו למשל חברות התקשורת, כרטיסי אשראי, חברות ביטוח ועוד.
בגיוסי מסה שכאלה, מקבלים מנהלי משאבי האנוש ומנהלי ורכזי הגיוס כמויות אדירות של קורות חיים על בסיס שוטף.
לפיכך, גיוס של מועמדים במסות גדולות כל כך מציב את החברות בפני כמה אתגרים בכמה מישורים, ודורש תקציבים גדולים מאוד:
1 אתגר אחד הוא התמודדות עם זמן המיון והסינון:
הזמן מהווה כאן פקטור קריטי. כי הרי בסופו של דבר, כל החברות שמנסות לגייס את המועמדים, מתמודדות על אותו פלח של שוק העבודה – אותם עובדים בעלי אותו סוג של מיומנות והכשרה.
במילים אחרות, מועמדים רבים שולחים הרבה מאוד קורות חיים להרבה מאוד חברות, והחברה שמגיעה ראשונה לקורות החיים הללו היא הזוכה במועמד.
לכן יש חשיבות רבה להגיע ראשונים אל המועמדים כדי לגייס אותם לפני חברות אחרות.
2 אתגר נוסף הוא להבין מהם התנאים הטובים ביותר שאפשר להציע למועמד כדי להתחרות על כל מועמד מול חברות אחרות:
כל חברה רוצה להיות מסוגלת להציע את התנאים הטובים ביותר למועמד, כדי שהוא יבחר בה, אבל בה בעת עליה להציע תנאים שהיא תוכל לעמוד בהם מבחינה תקציבית.
3 אתגר מסוג אחר טמון בהתמודדות עם כפילויות של קורות חיים:
כל מועמד מבין אלפי המועמדים למשרות אלה שולח את קורות החיים שלו בעת ובעונה אחת להרבה מאוד משרות (כלומר להרבה מאוד חברות) ובה בעת גם לאותה משרה ולאותה חברה מהרבה מאוד אתרי דרושים.
כתוצאה מכך, כל מנהל גיוס מקבל כמה קורות חיים של אותו מועמד. מדובר באלפים רבים של מועמדים, שכאמור, כל אחד מהם שולח קורות חיים מכל אתרי הדרושים.
4 אתגר רביעי הוא התקציב:
קמפייני הגיוס בגיוסי מסה דורשים השקעת תקציבים גדולים מאד. מדובר במשרות 'רצות' שמצריכות אלפי קורות חיים של מועמדים בכל חודש.
לכן התקציבים אינם נקודתיים, כמו בגיוס למשרה יחידנית. נדרשים כאן תקציבים אדירים שיש להשקיע אותם כל הזמן, בשוטף.
וכאשר מדובר בתקציבים גדולים שכאלה, במספרים גדולים כל כך של מועמדים, יש חשיבות עליונה עבור הארגון, להיות בבקרה.
הבקרה מאפשרת לארגון להבין היכן הכי משתלם להשקיע את התקציבים הללו, תוך השגת מקסימום אפקטיביות.
מצב זה שונה מגיוס למשרה יחידנית, שכן בגיוס יחידני הארגון משקיע תקציב שהוגדר מראש, ומגייס מספר סופי של מועמדים, בטווח זמן שגם הוא הוגדר מראש.
במקרים כאלה קל לדעת מי מקור הגיוס האפקטיבי ביותר, שכן זהו למעשה מקור הגיוס שממנו מגיעים הכי הרבה מועמדים ושממנו גויס לארגון (בפועל) המספר הגדול ביותר של מועמדים.
5 אתגר הטמון במעקב ובקרה אחר תוצאות 'חבר מביא חבר'
אחד המקורות היותר אפקטיביים שצמחו מאד בשנים האחרונות בתחום הגיוס הוא שיטת 'חבר מביא חבר', במסגרתה הופכים עובדי החברה לשגרירים שלה.
שיטה זו מציבה בפני מנהלי הגיוס ומנהלי משאבי האנוש את האתגר לנהל את יישומה בפועל: לאתר את העובדים שהגישו את מועמדות חבריהם, מי מהחברים גויס, כמה מועמדים הגיש כל עובד, איזה בונוס מגיע לעובדים שחבריהם התקבלו לעבודה ועוד.
הפתרון להתמודדות עם האתגרים
אם כן, נשאלת השאלה איך בעצם יכולים מנהלי הגיוס להתמודד עם האתגרים הללו. מסתבר שהפתרון טמון במערכת גיוס טכנולוגית מתקדמת.
מערכת טכנולוגית כזאת מסוגלת לחסוך למנהלי משאבי האנוש ומנהלי ורכזי הגיוס זמן רב מאוד: לאתר עבורם באופן אוטומטי, את המועמדים המתאימים ביותר, ולאפשר למנהלי הגיוס להבין אילו תנאי העסקה אופטימליים ניתן להציע להם.
יתרה מכך, מערכת גיוס טכנולוגית מתקדמת טובה, יכולה לאגד את קורות החיים הכפולים לכדי כרטיס מועמד אחד, באופן אוטומטי, ושוב לחסוך למנהלי ורכזי הגיוס זמן ניכר.
זאת ועוד, מערכת טכנולוגית טובה המיועדת לגיוסי מועמדים, מאפשרת למנהלי הגיוס להתמודד גם עם אתגר התקציב.
בגיוסי מסה (כאמור, בשונה מגיוס יחידני) מאפשרת המערכת הטכנולוגית לדעת מאיזה מקור מגיעים הכי הרבה מועמדים, ומאיזה מקור גויסו (בפועל) הכי הרבה מועמדים.
איך המערכת עובדת בפועל:
ראשית, בכל הנוגע לחסכון בזמן – מערכת טכנולוגית המיועדת לגיוסי מסה יודעת לזהות כפילויות.
לא חשוב כמה פעמים אותו מועמד שלח קורות חיים, המערכת יודעת לאגד את כל קורות החיים שלו, שמגיעים מהמקורות השונים, לכדי כרטיס אחד.
במילים אחרות, מערכת טובה יודעת לזהות שמדובר באותו מועמד ולא בכמה מועמדים שונים, ולאחד את כל הפרטים מכל המקורות על אותו כרטיס מועמד דיגיטלי אחד.
בנוסף, מערכת גיוס טכנולוגית מאפשרת לארגון להפיק דו"חות מדויקים, שמאפשרים לבצע בקרה על מקורות הגיוס ולדעת להיכן לנתב את התקציב בצורה אופטימלית.
אשר לאתגר הטמון בשיטת 'חבר מביא חבר': מערכת גיוס טכנולוגית מאפשרת לארגון ליישם את השיטה בצורה הנכונה והיעילה ביותר.
מערכות גיוס טכנולוגיות מציעות דפי נחיתה יעודיים לשיטת 'חבר מביא חבר', כמו גם פורטל פנים ארגוני, וכן אתרי משרות 'חבר מביא חבר' בפייסבוק.
כל המקורות הללו מאפשרים להגיש מועמדות של חברים. במקרים מסוימים, החברים עצמם יכולים להיכנס ולהגיש את מועמדותם תוך ציון העובדה שהגיעו דרך עובד מסוים. כל זה מתקשר אוטומטית עם מערכת הגיוס הטכנולוגית.
המערכת מזהה שהמועמד (החבר שמועמדותו הוגשה) מגיע ממקור גיוס של 'חבר מביא חבר' ובנוסף מזהה את שם העובד שהמליץ עליו. הכול מופיע בתוך המערכת.
כידוע, בדרך כלל נהוג לצ'פר את העובדים שהגישו מועמדות של מועמד שגויס.
מערכת גיוס טכנולוגית מאפשרת לבצע בקרה שוטפת ומעקב: לאיזה עובד מגיע בונוס עבור הגיוס, מתי מגיע לו לקבל את הבונוס, מי הם העובדים שהגישו הכי הרבה מועמדים פוטנציאליים ועוד.
מערכת הגיוס הטכנולוגית מבצעת את הבקרה מקצה לקצה, מנתחת את הנתונים הגולמיים ומאפשרת לקבל דו"ח מסודר.
מערכת הגיוס Hunter-EDGE של חברת נילוסופט מתמחה בגיוסי מאסה, ומאפשרת לארגונים גדולים לנהל באמצעותה את כל הליכי הגיוס. המערכת מאפשרת לבצע ניהול, פיקוח ובקרה חכמים של הליך הגיוס בגיוסי מאסה.