שיתוף

העבודה מהבית מציעה גמישות ונוחות, אך היא גם מטשטשת את הגבולות בין החיים המקצועיים והאישיים.

עובדים רבים שעובדים מהבית מתקשים להתנתק לאחר שעות העבודה, מה שמוביל לשחיקה, ירידה בפרודוקטיביות ובבריאות הנפשית.

למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד מכריע בטיפוח תרבות ארגונית המעניקה עדיפות לאיזון בין עבודה לחיים אישיים.

הצבת גבולות ברורים, מתן משאבים תומכים ויצירת מודל של הרגלי עבודה בריאים, מאפשרים למנהלי משאבי אנוש ליצור תרבות ארגונית שמעריכה הצלחה מקצועית ורווחה אישית כאחד.

איזון זה הוא המפתח לשמירה על כוח עבודה מרחוק משגשג ומחובר לארגון. הוא מאפשר לעובדים מהבית להתנתק מהעבודה לאחר שעות העבודה ולמלא מצברים.

5 דרכים בהן ניתן לסייע לעובדים מהבית להתנתק מהעבודה לאחר שעות העבודה:

1 להגדיר גבולות ברורים סביב שעות העבודה:

אחד הצעדים הראשונים שמנהלי משאבי אנוש יכולים לנקוט הוא לבסס ולתקשר ציפיות ברורות לגבי שעות העבודה.

עובדים צריכים לדעת מתי הם צפויים להיות זמינים ומתי הגיע הזמן להתרחק מהעבודה.

במקביל, יש לעודד את המנהלים לכבד את הגבולות הללו על ידי הימנעות משליחת אימיילים או הודעות ווטסאפ לאחר שעות העבודה.

לדוגמה, ניתן להשתמש בכלים שמתזמנים משלוח דואר אלקטרוני במהלך שעות העבודה. זה יכול לעזור לחזק את התרבות הזו של כיבוד זמן אישי.

2 לקדם את השימוש במצבים ובהודעות נא לא להפריע:

יש לעודד את העובדים מהבית להשתמש בתכונות 'נא לא להפריע' בפלטפורמות תקשורת בשעות שאינם עובדים.

כלים אלה יכולים לעזור לעובדים מרוחקים למזער הפרעות הקשורות לעבודה, ולאפשר להם להתמקד בזמן האישי.

בנוסף, מנהלי משאבי אנוש יכולים לארגן סדנאות או לספק משאבים כיצד להציב גבולות בעזרת טכנולוגיה, כדי להבטיח שהעובדים מרגישים בנוח לשלוט בשעות העבודה שלהם.

3 להציג מדיניות אי-עבודה בערבים וסופי שבוע:

אסטרטגיה יעילה נוספת היא לפתח מדיניות שמונעת באופן מפורש עבודה לאחר שעות העבודה.

מנהלי משאבי אנוש יכולים ליישם הנחיות האוסרות על הודעות דואר אלקטרוני, פגישות או שיחות הקשורות לעבודה מחוץ לשעות הרגילות, אלא אם כן מדובר במקרה חירום.

מדיניות זו צריכה להוות מודל עבור המנהלים כדי להבטיח שהיא תלקח ברצינות. עובדים נוטים יותר להתנתק מהעבודה לאחר שעות העבודה אם הם רואים מנהלים עושים את אותו הדבר.

4 לספק משאבים לרווחה נפשית:

עובדים מהבית מתמודדים לרוב עם אתגרים ייחודיים בנושאי רווחה נפשית בשל הבידוד והיעדר גבולות ברורים להתחלה וסיום יום העבודה.

מנהלי משאבי אנוש יכולים להציע משאבים כגון גישה לאפליקציות לבריאות הנפש, ייעוץ וירטואלי או סדנאות בנושא מיינדפולנס וניהול מתחים.

יש לעודד את העובדים לקחת הפסקות קבועות במהלך היום ולהתנתק לחלוטין בתום יום העבודה, שכן זה חיוני לרווחתם.

5 לעודד מעורבות צוות:

מנהלי משאבי אנוש יכולים לטפח תרבות של שיתוף פעולה תוך כיבוד גבולות אישיים.

ניתן לקיים שיחות קבועות של הצוות כדי לטפל בחששות של עומס עבודה וכדי למנוע עבודה לאחר שעות העבודה.

בנוסף, אפשר לעודד את העובדים לקחת את ימי החופשה המוקצים להם. זה מסייע למלא מצברים.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה