להיות מנהל יעיל אינו הישג קל. להיות יעיל ואהוב, קשה אף יותר, אבל חשוב לנסות. מחקרים מראים כי עובדים רבים מתפטרים מהעבודה בגלל מנהל רע.
במקרים רבים זה לא רק מה שאתה עושה כל יום, אלא מה שאתה לא עושה, שמגדיר את המנהיגות שלך.
כדי להיות מנהל טוב, עליך לוותר על 5 הדברים הבאים:
ניהול מיקרו
לעתים קרובות מנהלים מקודמים בשל העבודה המצוינת שהם עושים והתוצאות שהשיגו כתורמים אישיים לצוות. בעוד שכישורים אלו ישרתו אותך גם כמנהל, עליך ללמוד מתי לקחת צעד אחורה ולסמוך על היכולת של הצוות שלך מבלי להתערב. אתה מנהל את האנשים הללו מסיבה טובה – תן להם לעשות את העבודה שלהם.
זה בהחלט יכול להיות מפתה להצטרף לצוות ולעשות את העבודה יחד איתם כיד להוביל את המשימות ולדאוג לביצוע מיטבי, אך מנהל צריך לעמוד מהצד ולאפשר לעובדים שלו להגיע לתוצאות בעצמם, וגם להיכשל אם צריך.
להיות מפתה ללכת לאיבוד בפרטים של עבודת הצוות שלך, במיוחד אם אתה נהנה משמעת זה באמת למצוא את זה מעניין", היא מסבירה. "עם זאת, לא מקבלים כל כך עטוף את הפרטים הקטנים כי אתה מזניח את חובות הניהול שלך, כגון הגדרת האסטרטגיה ופיתוח האנשים שלך, עיכוב פרויקט כי אתה פשוט לא יכול להרפות".
לא להסכים עם כל דבר
מומחים מציעים למנהלים להפסיק את הסכמתם לכל רעיון שניתן להם על ידי עובדיהם.
מנהיגות גדולה היא לא רק הפרויקטים שאתה מסכים שיבוצעו, אלא גם אלו שאתה מחליט שלא לבצע. לפני שתסכים מיד ליוזמה כלשהי של הצוות, וודא שהדבר אפשרי, ושהוא טוב למטרות של למטרות העסקיות של החברה. אל תיפול למלכודת של להגיד כן לכל דבר, זה בסדר להגיד לא לפעמים – והצוות שלך יודה לך על זה.
תלונות
לא משנה אם אתה מסכים בלב שלם עם החלטה שהצוות לקח, לאחר קבלת ההחלטה, התפקיד שלך הוא לתמוך בה לכל אורך הדרך. זה לא יעזור שתתלונן על ההחלטה שנלקחה או שתביע אי שביעות רצון, עליך להמשיך ולהוביל את הצוות שלך לתוצאות הרצויות.
לא להתעקש על שלמות
אף אחד לא עושה משהו בצורה מושלמת. במיוחד לא בפעם הראשונה שהם מנסים את זה, ואם כן, זה נדיר מאוד. אם אתה באמת רוצה לפתח את הצוות שלך, אתה צריך לספק להם הזדמנויות לצעוד מחוץ לאזורי הנוחות שלהם כדי שילמדו לדחוף את עצמם.
ספק לצוות שלך "הזדמנויות צמיחה" כדי שילמדו לבצע משימות בצורה טובה יותר בעתיד.
משוב
אף אחד לא אוהב לנהל שיחות קשות עם העובדים שלו, בין אם זה בעקבות התנהגות לא הולמת או חוסר היכולת שלהם לעמוד בזמנים. בכל אופן חשוב לספק לעובדים משוב שיכלול גם היבטים חיוביים, לצד המילים הקשות. בנוסף, הקפד לספק את המשוב בזמן ובמקום שבו השיחה שלכם תישאר פרטית ודיסקרטית.