5 דברים שמנהלים טובים לא אומרים לעובדים שלהם

5 דברים שמנהלים טובים לא אומרים לעובדים שלהם

מנהל טוב יודע מה לומר וגם יודע מה לא לומר. רשימה של משפטים שיכולים לעשות רק נזק. לקרוא ולהעביר לכל המנהלים בארגון!

שיתוף
מנהל משאבי אנוש

כשעובדים הופכים למנהלים, היכולות המקצועיות שלהם בתחום שבו עוסקת החברה כבר אינן מספיקות. הם צריכים לרכוש כישורים חדשים, שהנהגה היא אחת מהם. חלק מהעניין הוא לדעת להגיד את הדבר הנכון בזמן הנכון ולא פחות חשוב – מה לא להגיד – אף פעם!

מארי לורנז מאתר CareerBuilder מציעה למנהלים לא לומר את חמשת המשפטים הבאים:

1. "יש לך מזל שאתה עובד כאן"
הצהרה כזאת היא דיקטטורית, מאיימת וברור שיש מאחוריה כוונה לעורר פחד, מה שאינו מועיל לאיש. ניהול המבוסס על פחד אינו מוביל לתוצאות הטובות ביותר. אם עובד חושש כל הזמן שיאבד את משרתו, הוא לא ייתן לכם את העבודה הטובה ביותר שהוא יכול לספק.

2. "זה מה שזה".
הצהרה מסוג כזה מרמזת שאין שום מקום לשינוי או לגמישות בארגון – גם כאשר לארגון יש צורך דחוף בכך. שמיעת משפט כזה גורמת לתסכול עצום אצל העובדים ואולי גרוע יותר – היא יכולה להפריע לארגון לנוע קדימה. כמה חברות בעולם מנהיגות מה שמכונה hack days. אלה ימים שבהם העובדים יכולים לעבוד על כל דבר שהם רוצים מעבר למשימות השגרתיות שלהם. הפופולריות ההולכת וגדלה של המנהג הזה מדגימה עד כמה הפתיחות לרעיונות חדשים והעצמת העובדים לגלות פתרונות עסקיים חדשים גם מעלה את המורל וגם מועילה לעסק.

3. "זאת לא אשמתי"
אלא אם כן אתם האפיפיור, אתם לא מחוסנים נגד טעויות. אז אם טעיתם, קחו אחריות. אולי תחשבו שהודאה בטעות מגלה חולשה, אבל למעשה היא סימן לחוזק. מה יותר עוצמתי מאשר אדם שיכול לעמוד מול העובדים שלו או שלה ולהודות בכך שהטעות שלו או שלה? האם יש דרך טובה יותר לזכות בכבוד ובהערכה מצד הצוות מאשר לקבל את האשמה ואת האחריות על עצמכם במקום להטיל אותן על אדם אחר? לקיחת האחריות תגרום לצוות להיות מחויב יותר אליכם.

4. "זה לא עניינך"
גם אם אתם מנסים להגן על העובדים שלכם או על עצמכם, ברוב המקרים השארת העובדים בעלטה יכולה לגרום יותר נזק מתועלת. מנהיגים טובים צריכים להיות גלויים עם עובדיהם ושקופים עד כמה שניתן. אם אתם כושלים בהגינות, תאבדו את אמון הצוות, את המנהיגות ואת הלקוחות שלכם.

5. "האם קיבלת את הדוא"ל ממני?"
כאשר המשפט נאמר כשהעובדת נכנסת למשרד אחרי שהמייל נשלח בשעה 03:00 באותו בוקר. אם אתם רוצים לעבוד 24/7 זה עניינכם האישי, אבל אי אפשר לצפות לאותו הדבר מהעובדים. הפעלת לחץ על העובדים להיות בקשר בלתי פוסק עם המשרד יכולה לפגום במאזן חיי-עבודה שלהם ובסופו של דבר לעורר תחושות של התנגדות שיובילו לשחיקת יתר.


יש לכם משפטים נוספים שמנהלים טובים לא אומרים לעובדים שלהם? שתפו אותנו – הוסיפו אותם בתגובתכם פה למטה!

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה