בין אם אתה בעל עסק קטן שאין לו מחלקת משאבי אנוש ובין אם אתה מנהל ארגון גדול, שיטות גיוס חדשניות ומקוריות תמיד יעילות לגיוס כישרונות חדשים.
כדי למצוא מועמדים מוכשרים ויצירתיים, יש לחשוב מחוץ לקופסא כבר בתהליך הגיוס. חשוב להקפיד ולבחון מודלים חדשים לגיוס עובדים, טכנולוגיות חדשניות שיסייעו בתהליכי הגיוס (כגון Chatbots וראיונות ווידאו), שיטות שעובדות תמיד ומספקות תוצאות מעולות (כגון שיטת חבר מביא חבר), ועוד.
להלן 4 שיטות יצירתיות ומצוינות לגיוס עובדים:
תמריץ לעובדים נוכחיים להמלצות על מועמדים חדשים
אחת השיטות הטובות ביותר לגייס עובדים מוכשרים ואמינים היא להניע את העובדים הנוכחיים שלך לעשות את זה בשבילך. בונוס מסוג כלשהו או סכום כספי שנקבע מראש עבור העובדים שמגייסים את המכרים שלהם לעבודה, מהווה תמריץ מצוין ומניע עבורם. בנוסף, רוב הסיכויים שאם העובדים הנוכחיים שלך המליצו על המועמדים, תקבלו מועמדים אמינים ואיכותיים. שיטת גיוס חבר מביא חבר נמצאה כיעילה ביותר, מקטינה את משך זמן הגיוס באופן משמעותי וחוסכת עלויות גיוס ניכרות. גם תהליך קליטת העובדים קצר ונוח יותר, כאשר חבריהם לעבודה כבר עובדים במקום.
לעובדים הקיימים בחברה יש אינטרס להביא לעבודה אנשים שיהפכו את עומס העבודה לקל יותר ויתרמו להצלחת החברה.
פניה לעמיתים
כאיש גיוס, אתה וודאי מכיר אנשים רבים בתחום העיסוק של החברה שלך. גם אתה תוכך לנסות ולגייס קולגות שלך ולהיעזר באנשי גיוס שאתה מכיר בתעשייה שלך כדי שימליצו לך על מועמדים משלהם. עמיתים שמכירים אותך ואת החברה שלך היטב, יכולים להמליץ על הסוג הנכון של המועמדים אשר יתאימו לכם בצורה מיטבית. אפשר גם לנצל קשרים הדדיים, ולהשתמש ברשתות חברתיות ליצור קשר עם מועמדים פוטנציאלים שהם קולגות שלכם.
הסתכלו מעבר לקרבה הגאוגרפית
בתהליך גיוס איכותי וכזה שיניב תוצאות טובות, יש לשבור מחסומים גאוגרפיים. הטכנולוגיה מאפשרת ליצור קשר עם מועמדים בכל המדינה ובכל רחבי העולם כדי לתקשר ולשתף פעולה ולמצוא מביניהם מועמדים איכותיים. אין סיבה שקופירייטר, לדוגמה, יצטרך להיות ממוקם פיזית במשרדים שלכם כדי לעבור אצלכם. מאגר המועמדים שלכם יגדל באופן אקספוננציאלי אם תביטו מעבר למגבלות הגאוגרפיות.
רתמו את העובדים הקיימים לשתף משרות במדיה החברתית
אפשר להשתמש בעובדים הקיימים ולרתום אותם להפיץ את בשורת הגיוס שלכם ואת המשרות הפתוחות ברשתות החברתיות. עובדים יכולים לשתף את רשימת המשרות הפתוחות בחברה, בפייסבוק ובלינקדאין שלהם ואף בטוויטר ובאינסטגרם. עובדים לעתים קרובות כותבים הודעות מהירות וקצרות בחשבונות הפייסבוק שלהם ומסייעים בכך לגיוס. ההודעות בסגנון: "אנחנו מחפשים מפתח ווב גדול שרוצה מקום עבודה ידידותי למשפחה. אם אתה מכיר מישהו כזה, אנא שתף את פרטי הקשר שלי". להודעות לא רשמיות כגון זו, יש פוטנציאל להגיע רחוק ולהיות משותפות שוב ושוב עד למציאת מועמד מתאים. בנוסף, זה מגדיל את האפשרות להגיע למועמדים פאסיביים שלא היו מחפשים עבודה באופן פעיל.